מרצדס GLC 2022 חוות דעת
-
רקע כללי
ה-GLC הוא המחליף של ה-GLK, הנציג של מרצדס בסגמנט הפנאי קומפקטי-פרמיום. מדובר, למעשה בדור שני ל-GLK, אשר עושה שימוש בקוד הדגמים החדש של מרצדס, לפיו דגמי השטח מתחילים באותיות GL ולאחריהן מצוין אות הדגם עליו הם מבוססים או מקבילים לו במעמד.
אם כן, כמשתמע משמו, מבוסס ה-GLC (ברובו) על מכונית המנהלים של מרצדס - C קלאס.
היצע המנועים מוכר גם הוא ממרצדס, כאשר גרסת הבסיס המקומית (GLC250) מסתייעת בשירותיו של מנוע ה-2.0 ליטר טורבו (211 כ"ס) המעביר את כוחו לכל הגלגלים באמצעות תיבה אוטומטית עם 9 היל'; ההיצע הישראלי כולל גם גרסת דיזל (2.2 ליטר, 170 כ"ס), אבל כמובן שבחו"ל ישנן גרסאות חזקות יותר, כולל גרסה היברידית, על בסיס מנוע ה-2.0 ל' טורבו-בנזין.
יש לציין כי מרצדס כן התייחסו ליכולת השטח בעת פיתוח ה-GLC - כמו בדגם היוצא, גם הפעם קיימת אפשרות ל"חבילת שטח", רק שהפעם לא מדובר רק בסט פגושים-צמיגים ייעודי, אלא בהתווספות מערכת מתלי אוויר, בורר מצבי נהיגת שטח (בדומה ל"טריין רספונס" של לנד-רובר) ומיגון גחון.
ה-GLC הגיע לישראל בספטמבר 2015, כשמחיריו דומים לאלו של ה-GLK היוצא.
-
עיצוב ונוכחות
הופעתו של ה-GLC מעודנת ונעימה לעין - אך הוא אינו מושך תשומת לב יתרה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מאוד מרשים - למרות שימוש בחומרי דיפון פשוטים יחסית. מרווח הפנים מעולה בכל כיוון.
-
מנוע וביצועים
למרות המשקל, מנוע הבנזין (2.0 ל' טורבו, 211 כ"ס), יחד עם התיבה בת תשעת ההילוכים מצליחים לשנע את ה-GLC
בקצב משכנע מאוד, גם בעומס. צריכת הדלק במבחן עמדה על 9 ק"מ לליטר - נתון סביר למדי בהתחשב בסגנון הנהיגה, במשקל ובהספק.
-
נוחות והתנהגות
ה-GLC נוח ונעים מאוד - גם אם בעיר הוא לא-לגמרי מרחף מעל פני שיבושים.
 
היכולת הדינאמית טובה, אבל אין מדובר בהתנהגות ספורטיבית - אחרי הכל, ה-GLC רך יחסית ורכב המבחן עטה חישוקי "18 עם צמיגים שמנמנים, שתורמים יותר לנוחות ופחות להתנהגות.
-
תמורה למחיר
ה-GLC הוא אמנם רכב מוצלח מאוד, אך הוא יקר בעשרות אלפי שקלים ממתחריו - ולאו דווקא בצדק.
-
סיכום
מי שמוכן לשלם יותר עבור הסמל, יקבל רכב מוצלח מאוד.
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 4.85%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותיך במאגר בנק ישראל.