סובארו חשפה במהלך סוף השבוע גרסה מחודדת של מכונית הספורט BRZ, בשם tS. הכינוי tS הוא קיצור של 'tuned by STi' - חטיבת הביצועים של היצרנית - והיה בשימוש גם ב-BRZ המקורית (בחלק מהשווקים) בין 2017 ל-2021.

הגרסה הוצגה בפסטיבל חובבי סובארו השנתי 'Subiefest California' - ומכוונת לשוק האמריקאי, אך עדיין לא ידוע אם היא תוצע בשווקים נוספים. מה שבטוח הוא שבעוד שה-BRZ tS הקודמת הייתה גרסה בייצור מוגבל בארה"ב, הגרסה החדשה תהיה חברה קבועה בליין הדגמים.

בראש השדרוגים עומדים בלמים מוגדלים של 'ברמבו' עם רפידות ודיסקים גדולים יותר (325 מ"מ מלפנים), ארבע בוכנות לקאליפר מלפנים, ושתיים מאחור - בתוספת מתלים מוקשחים עם בולמי זעזועים ייעודיים של 'היטאצ'י'.

דיווחים לא מאומתים מצביעים על כך שהמתלים מקבלים גם מפרקים מברזל יצוק (כמו אלו שמותקנים בתאומה טויוטה GR86) - המחליפים את יחידות האלומיניום של ה-BRZ הרגילה.

סובארו BRZ tS חישוקים
צילום: סובארו

השינויים הוויזואליים די מינימליים, ול-BRZ tS החדשה חסרה ערכת האווירודינמיקה של קודמתה - שזכתה לספליטר קדמי, חישוקי STi מוגדלים וכנף אחורית גבוהה.

בדגם החדש העדכונים מוגבלים לתגי BRZ tS על השבכה מלפנים ועל תא המטען מאחור, מכסי מראות ואנטנת גג מושחרים, וקאליפרים מוזהבים לבלמים. חישוקי ה-18 אינץ' המושחרים דומים לאלו של הדגם הרגיל, ועטופים באותם צמיגי מישלן פיילוט ספורט 4.

סובארו BRZ tS
צילום: סובארו

בפנים יש ריפודי זמש ועור שחורים עם פסים ותפרים כחולים, המופיעים גם על גלגל ההגה, בורר ההילוכים ובלם היד. לוגו STi מופיע כעת בלוח המחוונים ובלחצן ההתנעה.

בנוסף, כפי שדיווחנו בעבר, חבילת הבטיחות 'אייסייט' תוצע לראשונה בגרסאות עם תיבת הילוכים ידנית; המערך העדכני יכלול בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה, התרעת תנועה חוצה מאחור עם בלימה, והתרעת עייפות נהג.

סובארו BRZ tS סביבת נהג
צילום: סובארו

בניגוד לגרסה האוטומטית, בגרסה הידנית המערכת תפעל רק מעל 30 קמ"ש (מהירות המינימום להילוך שישי) ורק בין הילוכים שני עד שישי. אם הנהג יעביר לסרק למשך 5 שניות או ילחץ באופן רצוף על דוושת המצמד למשך 5 שניות, המערכת תתנתק - בדומה למערכות בקרת שיוט שאינן אקטיביות.

אין שינויים ביחידת ההנעה ומחירים טרם פורסמו. השיווק בצפון אמריקה מתוכנן לתחילת 2024.

סובארו BRZ tS מושבים
צילום: סובארו