אודי Q5

שנה: 2016.
יד: ראשונה (פרטית).
גרסה/רמת גימור: טורבו-בנזין 2.0 ליטר, 230 כ"ס/'לקשרי'.
צריכת דלק (מבחן אוטו): 11 ק"מ/ל'.
מחירון לוי יצחק: 125,460 שקלים (125,000 שקלים במגרש).

אודי Q5
צילום: אודי

Q5 המוצע כאן הוא מהשנתון האחרון של הדור הראשון של דגם זה (הוצג ב-2008; דור שני הושק באוקטובר 2016, שווק בישראל ממרץ 2017). הרכב מצויד במנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר המפיק 230 כ"ס ו-35.6 קג"מ, תיבה אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים וההנעה כפולה. נפח תא המטען הוא 540 ליטרים. 

אודי Q5 סביבת נהג
צילום: אודי

האבזור סביר באודי וכולל פנסי קסנון, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, בקרת אקלים, ריפוד עור. מרחב הפנים מוצלח גם מאחור, ותא המטען שימושי. הביצועים טובים, נוחות הנסיעה ראויה והיכולת הדינמית טובה מאוד. 

התיבה כאן אמינה בהרבה מאשר הדו-מצמדית מאותן שנים. המנוע אמין אף הוא, אך משאבות השמן והמים וגם מחזיר השמן האחורי אינם מאריכים חיים במיוחד, ויש לברר מועד החלפה אחרון.

אודי Q5 2016
צילום: אודי
 

אינפיניטי QX70 (FX37)

שנה: 2017.
יד: שלישית (פרטית).
גרסה/רמת גימור: בנזין 3.7 ליטר, 320 כ"ס/'פרמיום GT'.
צריכת דלק (מבחן אוטו): 7 ק"מ/ל'.
מחירון: 134,270 שקלים (139,000 שקלים במגרש).

דגם זה של אינפיניטי, מותג היוקרה של ניסאן, הוצג ב-2008 כדור השני של FX37, נכנס אז לאירופה. ב-2013 עבר מתיחת פנים והחליף את שמו ל-QX70 במסגרת הסימול החדש של דגמי המותג; ייצורו של דגם זה פסק ב-2017.

אינפיניטי QX70 (FX37)
צילום: אינפיניטי

המנוע בשירות הוא בנזין אטמוספרי 3.7 ליטר V6 המפיק 320 כ"ס ו-36.7 קג"מ, התיבה אוטומטית עם 7 הילוכים וההנעה כפולה.  

דגם זה התעלה בזמנו בעיצוב מבריק וגם כיום הוא נראה עדכני ומושך. 

במפרט האבזור פנסי קסנון עוקבי פנייה, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים שיש להם זיכרונות, אוורור וחימום, בקרת אקלים דו-אזורית עם פתחי מיזוג מאחור. במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית.

אינפיניטי QX70 (FX37) סביבת נהג
צילום: אינפיניטי

המרחב מאחור טוב, אך נפח תא המטען אינו גדול ביחס ועומד על 410 ליטרים. 

המנוע, בפועל של ניסאן, אמין מאוד. עם זאת מנוע זה סובל מהתחממות שמן, דבר הניתן לטיפול באמצעות התקנת מצנן שמן.

אינפיניטי QX70 (FX37) 2017
צילום: אינפיניטי
 

קאדילק SRX

שנה: 2015.
יד: שנייה (פרטית).
גרסה/רמת גימור: בנזין 3.6 ליטר, 314 כ"ס/'לקשרי'.
צריכת דלק (מבחן אוטו): 6.5 ק"מ/ל'.
מחירון: 85,000 שקלים (80,000 שקלים במגרש).

דגם הפנאי הזה של קאדילק הוצג בדור השני שלו ב-2010 וייצורו פסק ב-2016. הדגם המוצע כאן הוא משנת ייצור 2015.

קאדילק SRX
צילום: יצרן

ל-SRX מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 3.6 ליטר ובמבנה V6 וזה מנפק 314 כ"ס ו-36.5 קג"מ, משודכת לו תיבה אוטומטית עם 6 הילוכים וההנעה כפולה.

האבזור, כיאה לרכב ממותג אמריקאי זה, עשיר וכולל גג שמש פנורמי נפתח, הנעה מרחוק, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים שיש להם חימום וזיכרונות הנוספים לאלה של המראות ושל גובה הדוושות, ריפוד עור. במפרט הבטיחות התרעות אי שמירת מרחק וסטייה מנתיב, ניטור רכב בשטח מת.

קאדילק SRX סביבת נהג
צילום: קאדילק

למרות הממדים, המרחב בשורה השנייה אינו גדול במיוחד, אבל בגללם נפח תא המטען נרחב מאוד, 844 ליטרים. הביצועים טובים, והמנוע מסדר לרכב כישורי שיוט מצוינים. 

בכל הנוגע לאמינות לא התגלו תקלות קריטיות במנוע לאורך השנים. עם זאת יש לבדוק את אטימת השמן בתיבת ההילוכים; נזילה מובילה להתחממות התיבה מה שיכול להוביל גם להחלפתה.

קאדילק SRX 2017
צילום: יצרן
*פורסם לראשונה ב- 4/9/2032 - נוספה סקירת וידאו.