אודי Q5 - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / עיצוב, ביצועים, התנהגות, הנדסת אנוש

חסרונות / נוחות נסיעה בעיר ובשביל, אבזור

בשורה התחתונה / עדיין מצוין.

אודי Q5 2022 חוות דעת

  • רקע כללי

    הדור השני של אודי Q5, רכב הפנאי הבינוני של היצרנית, נחשף בשנת 2016. מדובר ברכב הפנאי הפופולרי והמצליח ביותר של אודי.

    אודי Q5 החדש גדול מעט מקודמו, אך שומר על קווי העיצוב שאפיינו את הדגם מיום הצגתו.

    לארץ אודי Q5 מגיע עם מנוע בנזין אחד ושתי גרסאות היברידיות-נטענות. לכל הגרסאות מנוע 2.0 ל‘ טורבו-בנזין המפיק 265 כ“ס ו-37.7 קג“מ. אשר מנוע משודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם 7 היל‘ והנעה כפולה.

    גרסאות הפלאג-אין מוסיפות מנוע החשמלי המביא להספק משולב של 299 כ"ס בגרסת 50 או 367 כ"ס בגרסת 55. לשתי הגרסאות סוללת 17.9 קוט"ש וטווח נסיעה חשמלי מירבי של קצת פחות מ-60 ק"מ.

    בחודש יוני 2020 הציגה אודי Q5 מעודכן. עדכון זה כלל שינויים לעיצוב ועדכון קל למבחר המנועים.

    הגרסה המחודשת של אודי Q5 משווקת בישראל מחודש נובמבר 2020.

  • עיצוב ונוכחות

    אודי Q5 המחודש נראה נהדק. ההופעה דומה לקודמו, ומכיוון שהיה אחד היפים בסגמנט זה בהחלט חיובי.

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג מפגינה עיצוב קלאסי של אודי, לעיתים מעט שמרני, אך זה נאמר לחיוב. למרות ש-Q5 לא מציג את מופע ה'קוקפיט הווירטואלי של אודי' התחושה מאוד מוכרת ונעימה בזכותה הגוונים ואיכות החומרים הגבוהה. איכות הרכבה וגימור גבוהות משלימות את התחושה היוקרתית. צג המולטימדיה גדול מבעבר (10.1 אינץ' במקום 8).

    הנדסת האנוש מוצלחת לרוב. קל להיכנס לרכב ולמצוא תנוחת נהיגה טובה. מושב הנהג מוצלח ונוח למדי.

    המרחב מאחור טוב כמקובל בסגמנט וגם כאן דיפונים נאים, המושבים ניתנים לכיוון ויש יציאות מיזוג.

    תא המטען בעל נפח נאה ושימושי (520 ל').

  • מנוע וביצועים

    גרסת 45TFSI (מנוע 2.0 ל', טורבו, 265 כ"ס) מסדרת לדגם ביצועים מצוינים (6.1 שניות ל-100 קמ"ש). הכוח זמין ונעים בשימוש יום-יומי רגוע, וכשנדרש לכך Q5 מטיס את עצמו קדימה בקצב מעורר.

    פעולת המנוע נעימה וזורמת והוא עובד היטב עם תיבת ההילוכים. רק לעיתים רחוקות במהירויות נמוכות בולט אופיה ה"דו-מצמדי".

    צריכת הדלק נאה בהתחשב במשקל ובביצועים - 8.9 ק"מ לליטר במבחן מאומץ ועד 12.5 ק"מ לליטר בשיוט.

     

  • נוחות והתנהגות

    כיול מתלים נוקשה וחישוקים גדולים מובילים לנוחות נסיעה בינונית בעיר - יותר מדי שיבושים מפרים את השלווה והתחושה שהרכב "עסוק" מדי. מחוץ לעיר לעומת זאת נוחות הנסיעה טובה ממש, הריסון טוב ורמת הרעש נמוכה.

    בשבילים Q5 מפגין חוסן אך הכיול הנוקשה מוביל לנוחות לא טובה.

    אותו כיול נוקשה בא לידי ביטוי בהתנהגות כביש מצוינת, לכך מוסיף Q5 מערכת יעילה להעברת כוח בין הגלגלים ובלמים טובים משלימים חבילה דינאמית רהוטה.

     

  • תמורה למחיר

    מחירו דומה לשל מרבית המתחרים.

  • חדש בדגם

    במסגרת העדכון (בישראל מנובמבר 20) זכה ה-Q5 לעיצוב חיצוני מעודכן ותא נוסעים משופר, כמו גם עדכון רשימת האבזור ומערכות הבטיחות. מנוע הבנזין המעודכן חזק יותר — 265 כ“ס — תוספת של 13 כ“ס ביחס לעבר.

    באוקטובר 21 החל שיווק שתי גרסאות פלאג-אין הייבריד עם 299 כ"ס או 367 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של כ-60 ק"מ.

     

  • סיכום

    עדיין אחד מהטובים בסגמנט.

אודי Q5 גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג אודי Q5

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך אודי Q5?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

אודי Q5 צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

4
אודי Q5 צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
11.7 טרם נבחן טרם נבחן 9.5 14
11.7 טרם נבחן טרם נבחן 9.5 14
58.8 טרם נבחן טרם נבחן 50.0 2
58.8 טרם נבחן טרם נבחן 50.0 2
5
9.5