לפני כשנתיים וחצי השיקה טלקאר, יבואנית דגמי SERES לישראל, את פעילות המותג בארץ עם השקת ה-3, רכב פנאי קומפקטי חשמלי. כעת משיקה היבואנית דגם שני של היצרן הסיני — SERES 5 שהינו גדול, מודרני ובעל מערכות הנעה מרשימות יותר. 

SERES 5
צילום: SERES

SERES 5 בישראל, הפרטים

דגם זה נחשף לראשונה ב-2018 והוצג בגרסה הסדרתית ב-2019 ומשווק מאז בסין בגרסה היברידית-נטענת לצד גרסאות חשמליות. בישראל ישווק הדגם רק עם הנעה חשמלית מלאה. כזכור, SERES עצמה היא יצרנית רכב צעירה יחסית שהוקמה בשנת 2016 ושמה שונה לאחרונה (SF מוטורס בעבר) ובפעילותה מעורבות קבוצות דונפנג וסוקון הסיניות.

ה-5 הוא רכב פנאי בינוני (D-SUV) בעל מופע מודרני ועדכני מזה של ה-3 המוכר לנו. אורכו 471 ס“מ, רוחבו 193 ס“מ, גובהו 162 ס“מ ובסיס הגלגלים נפרש על פני 287.5 ס“מ. לתא המטען נפח של 367 ליטר. 

SERES 5
צילום: SERES

SERES 5: מנועים, סוללה, טווח

ה-SF5 יוצע בשלב זה בשתי גרסאות, אשר לשתיהן סוללת 80 קוט"ש המאפשרת טעינה מהירה של עד 100 ק“ו. 

לראשונה הנעה אחורית ומנוע יחיד המייצר 295 כ"ס ו-42.8 קג“מ, האצה ל-100 קמ"ש ב-6.8 שניות (180 קמ"ש מרביים) וטווח מירבי של עד 500 ק"מ. 

SERES 5
צילום: SERES

לשניה הנעה כפולה משני מנועים המפיקים יחדיו 576 כ“ס ו-95.8 קג“מ. ההאצה ל-100 קמ"ש בגרסה זו אורכת 4.2 שניות בלבד והמהירות המירבית גבוהה יותר — עד 200 קמ“ש. טווח הנסיעה המירבי נמוך במעט: 483 ק“מ בין טעינות.

SERES 5
צילום: SERES

אבזור, בטיחות, מחיר

ה-5 יוצע ברמת גימור אחת עשירה למדי וזו כוללת חישוקים קלים בקוטר 20 אינץ‘, גג זכוכית, תאורת לד מלאה, ריפוד עור נאפה (אפשרות לשלושה צבעים), מערך מצלמות היקפיות, תצוגה עילית, תפעול חשמלי לכיוון המושבים הקדמיים שכוללים גם אוורור ועיסוי, מערך מולטימדיה עם צג 15.6 אינץ‘ הכולל עדכוני תוכנה מהאוויר (מסוף השנה) ועוד.

SERES 5
צילום: SERES

בצד הבטיחות מפרט מלא למדי הכולל: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים היקפי ובקרת שיוט אדפטיבית.  

מחירו של SERES 5 החדש מתחיל ב-215,000 שקלים לגרסת ההנעה האחורית וב-235,000 שקלים לגרסת ההנעה הכפולה. 

האחריות היא ל-4 שנים או 100,000 ק“מ ובנוסף אחריות למערך הסוללות ל-8 שנים או 160,000 ק“מ.

SERES 5
צילום: SERES