מקורו של מותג הרכב החשמלי סרס שונה מזה של מפעלי הרכב בסין; ראשיתו בחברת הזנק (סטרטאפ) בעמק הסיליקון בקליפורניה, ארה"ב. במקורה ועד לא מזמן נקראה החברה "SF מוטורס", ובין השותפים בה היה מרטין אברהרדט, אחד משני המייסדים של טסלה, והוא היה המדען הראשי שלה.

המותג יצא לדרכו מבסיסו בארה"ב, יצר שבעה מרכזי פיתוח ברחבי העולם, רכש מרכז ייצור באינדיאנה, במקום בו בנו את האמר המקורי, והיה נכון לצאת לעולם הייצור. אלא ששילוב של שינויים (כולל יחסי ארה"ב-סין בזמן טראמפ) הביאו לכך שפעילות המותג בארה"ב צומצמה והתכנסה לסין, ושמו היה ל"סרס".

החברה נמצאת כיום בבעלותה של קבוצת התעשייה צ'ונגקינג סוקון (Chongqing Sokon), שייצרה עוד קודם עם דונגפנג, מארבעת הגדולים בסין, מיזם רכב בשם דונגפנג סוקון (DFSK). סרס כיום היא חטיבת הרכב החשמלי של קבוצת הרכב הסינית סוקון.

לחברה כיום שלושה דגמים – כולם רכבי פנאי חשמליים: ix3 הנקרא כאןEV3 והוא הדגם הראשון שיובא לכאן, SF5, SF7.מותג סרס מיובא על-ידי טלקאר, יבואנית קיה, סאנגיונג.

המשך קריאה