דגמי מכוניות המיועדים לשבעה נוסעים (כולל הנהג) מגיעים באריזות קומפקטיות וגם גדולות יותר, במבנה של מיניוואן וגם של רכב פנאי. 

דגמים אלה פונים בעיקר למשפחות שיש להן שלושה ילדים ויותר; מכונית רגילה מיועדת לחמישה, אך עם שלושה ילדים זה גבולי, ועם ארבע ילדים ומעלה אלה הן האופציות היחידות להסעה יעילה (בניגוד לשני סבבים, שימוש בשתי מכוניות ועוד כיו"ב).

אל אלה מצטרפות משפחות המצרפות לנסיעה בני משפחה קרובים או ילדים אחרים כחלק מהפעילות החברתית בקהילה.

ניסאן קשקאי +2 יד שנייה
צילום: ניסאן

מכיוון שמדובר לפחות במיניוואן קומפקטי או ברכב פנאי קומפקטי, נקודת המוצא של המחירים גבוהה יחסית. מנגד, הביקוש לכלים משומשים כאלה גדול מכיוון שבישראל ממוצע הילדים למשפחה גדול יחסית – בין 3 ל-4 ילדים – ובמגזרים מסוימים זה הנתון התחילי. 

בסקירה זו דגמים קומפקטיים לשבעה שמחירם אינו עולה על 50,000 שקלים, הם אמינים יחסית וצריכת הדלק סבירה. כמובן, כאשר מדובר בכלים קומפקטיים, השורה השלישית אינה טובה למבוגרים (אלא להקפצות קצרות-טווח), הכניסה והיציאה לא מאוד נוחות ויש לכך משמעות גם בריתום ילדים קטנים במושבי בטיחות. בנוסף כאשר הרכב בשימוש מלא, נפח תא המטען קטן ביותר. 

מאזדה 5 7 מקומות
צילום: מאזדה 5
 

מאזדה 5

שנה: 2011.
יד: שלישית (פרטית).
גרסה: 2.0 בנזין, 145 כ"ס.
צריכת דלק (מבחן אוטו): 9 ק"מ/ל'.
מחירון: 47,500 שקלים (לוח יד2 ב-45,000 שקלים).

מאזדה 5
צילום: מאזדה 5

המיניוואן מאזדה 5 הגיע לישראל ב-2011 לאחר מתיחת פנים שכללה גם הגדלת המרכב ב-8 ס"מ. 

המנוע המוכר של מאזדה, בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ליטר בנזין מפיק 145 כ"ס צנועים והוא משודך לתיבה אוטומטית עם 5 הילוכים. 

מאזדה 5 תא מטען
צילום: מאזדה 5

השורה השלישית מיועדת בפועל רק לילדים. תא המטען כאשר הרכב בתפוסה מלאה הוא 158 ליטרים, אך עם קיפול השורה השלישית הנפח עולה ל-780 ליטרים. 

חיסרון אחד של הרכב הוא בצריכת הדלק הגבוהה יחסית, כאמור 9 ק"מ/ל' במבחן שנערך לדגם. מנגד, עומדת לזכותו אמינות גבוהה, ויחידת ההנעה ללא בעיות גם לאחר מספר רב של שנים ושל ק"מ.

מאזדה 5 יד שנייה
צילום: מאזדה 5
 

ניסאן קשקאי

שנה: 2013.
יד: שנייה (פרטית).
גרסה: 2.0 בנזין, 140 כ"ס.
צריכת דלק (מבחן אוטו): 11 ק"מ/ל'.
מחירון: 51,000 שקלים (לוח יד2 ב-50,000 שקלים).

ניסאן קשקאי +2
צילום: ניסאן

דגם הפנאי הקומפקטי ניסאן קשקאי הגיע לכאן ב-2010 לאחר שעבר מתיחת פנים. לדגם מנוע בנזין אטמוספרי 2.0 ליטר המפיק 140 כ"ס ומשודכת לו תיבה רציפה. קשקאי+2 נמכר היטב בזמנו והיה לדגם המצליח של ניסאן אז, כך שההיצע בלוח יד2 מכובד יחסית. 

ניסאן קשקאי 7 מקומות
צילום: ניסאן

כרכב פנאי, קשקאי מביא מיתרונות הז'אנר, ואלה כוללות יכולת נסיעה בשבילים – ומכיוון שזה נמכר רק עם הנעה כפולה, היכולת גבוהה יותר; בנוסף, רכב זה מציע תנוחת נהיגה גבוהה ושדה ראייה נרחב, כניסה ויציאה נוחות יחסית. 

מוניטין האמינות של הקשקאי טוב, אך איכות החומרים בחלל הרכב אינה גבוהה וחלקים מסוימים אינם מחזיקים מעמד לאורך זמן.

ניסאן קשקאי יד שנייה
צילום: ניסאן
 

סיטרואן C4 גראנד פיקאסו

שנה: 2015.
יד: שנייה (פרטית).
גרסה: 1.6 טורבו-בנזין, 165 כ"ס.
צריכת דלק (מבחן אוטו): 12 ק"מ/ל'.
מחירון: 39,500 שקלים (לוח יד2 ב-35,000 שקלים).

סיטרואן C4 גראנד פיקאסו
צילום: סיטרואן

המיניוואן סיטרואן C4 גראנד פיקאסו הגיע לישראל בדור השני בשנת 2014. דגם זה מצויד במנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר המפיק 165 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים. נפח תא המטען בתפוסה מלאה קטן ממש, 130 ליטרים, אך לרכב שפע של תאי אחסון יעילים הממוקמים במרחב הפנים שלו, ונוספים להם פטנטים שימושיים רבים. 

סיטרואן C4 גראנד פיקאסו מושבים
צילום: סיטרואן

המכלולים העיקריים בסיטרואן, מנוע ותיבת הילוכים, אמינים; הראשון לאחר מקצה שיפורים, השני ללא בעיות. יצוין כי כל 40,000 ק"מ יש להחליף מצתים לכאלה עם אירידיום/פלטינה, ומשאבת המים אינה מאריכה ימים, כך שכדאי לבדוק האם/מתי הוחלפה ואולי גם להקדים טיפול לבעיה. 

סיטרואן C4 גראנד פיקאסו פרופיל
צילום: סיטרואן