פולקסווגן קראפטר בדורו השני (נוכחי) הוצג בשנת 2017 (דור ראשון 2006), ומשווק מאז ללא שינויים משמעותיים. הדגם מוצע גם כמאן GTE והוא חולק מכלולים רבים גם עם ספרינטר של מרצדס. כעת, אחרי לא פחות מ-364,000 קראפטרים מדור זה שנמסרו בעולם – מודיעה פולקסווגן על מתיחת פנים ראשונה לרכב המסחרי הגדול שלה.
 
פולקסווגן קראפטר, השינויים והחידושים
בפולקסווגן מציינים שמדובר בשלב זה בפרטים ראשונים על העדכון המלא לדגם אשר צפוי להגיע לכבישי אירופה באפריל 2024. במסגרת ההודעה חושפת היצרנית את עיקרי הדברים של מתיחת הפנים, אך פרטים נוספים צפויים יותר בסמוך לתחילת השיווק.
 
מבחוץ מדובר בשינויים קלים הכוללים יחידות תאורה וסבכה מעודכנות שעברו טיפול מינימלי במיוחד.

פולקסווגן קראפטר מתעדכן
צילום: פולקסווגן
 
השינויים המרכזיים נמצאים בסביבת הנהג. למרות שפולקסווגן שחררה רק איורים בשלב זה, ברור שזו עוצבה מחדש כמעט לגמרי. מול הנהג ישנו גלגל הגה בעיצוב חדש ולוח מחוונים מוקרן – השניים אמורים להשלים אחד את השני שכן לגלג ההגה מערך פקדים לתפעול מרבית הפונקציות של לוח המחוונים החדש.
 
הקונסולה המרכזית עוצבה מחדש כך שתכיל מסך מולטימדיה חדש וגדול מבעבר – 10.3 אינץ' במבנה צף במקום 8 אינץ' בלבד ובמבנה שקוע בעבר. כאופציה ניתן לבחור במסך בגודל 12.9 אינץ', ובכל מקרה הוא כולל את פקדי המגע החדשים של הקבוצה לשליטה על עוצמת מערכת השמע וטמפרטורת המיזוג. לפי פולקסווגן מסך המולטימדיה כולל את הממשק העדכני שהוצג עם ID.BUZZ המוארך המציע פיצול בין צדי המסך להצגת אפליקציות שונות ומותאמות אישית.
 
עוד שינויי כוללים פקדים חדשים ואלקטרוניים לתפעול תיבת ההילוכים ושילוב בלם החניה, גם הם מעוצבים בהשראת ID.BUZZ החשמלי. כל השינויים הללו אפשר לפולקסווגן להוסיף תאי אחסון במרכז הקונסולה ומנגד חייבו שינוי במיקום פתחי המיזוג. עוד נוספו מספר שקעי USB מסוג A ו-C ברחבי תא הנהג.

פולקסווגן קראפטר מתעדכן
צילום: פולקסווגן
 
שורת החידושים האחרונה נוגעת למערכות בטיחות מתקדמות. כעת קראפטר יוצע עם מערכת לניטור שטחים מתים כסטנדרט המסוגלת להתריע גם על הולכי רגל, רוכבי אופניים וקטנועים במרחב העירוני (0-30 קמ"ש). בנוסף ישנה מערכת שמנטרת את סביבת הרכב ומודיעה לנהג אם השטח אינו פנוי לפני תחילת נסיעה והיא כוללת מערכת בלימה אוטונומית למניעת תאונה. מערכת אלה מצטרפות למערכות המוכרות הכוללות בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
 
השאר ללא שינוי
פולקסווגן קראפטר יוצע במגוון גרסאות ועומסי משקל: שני אורכים לבסיס גלגלים – 3.64 מ' או 4.49 מ', מרכב באורך 6-7.4 מ', בגובה 2.4-3 מ' ובמשקל של עד 5.5 טון.
 
היצע יחידות ההנעה ללא שינוי וכולל גרסאות הנעה קדמית, אחורית או כפולה בשידוך למנוע עיקרי בנפח 2.0 ל'. המנוע יוצע בשלוש גרסאות בהספקים שונים – 140 כ"ס, 163 כ"ס או 177 כ"ס. התיבה היא ידנית עם 6 הילוכים או אוטומטית עם שמונה.

פולקסווגן קראפטר מתעדכן
צילום: פולקסווגן