פולקסווגן קראפטר 2023 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
דור 2 של הרכב המסחרי הגדול של פולקסווגן, הפעם כולו פרי פיתוח עצמאי של היצרנית הגרמנית.
לוואן, היחיד המשווק בתחילת 2017, מגוון רחב של בסיסי גלגלים, אורכי מרכב וגובה גג. בשנת 208 החל בישראל גם שיווק גרסאות 5 טון של הדגם.
מקדם הגרר 0.33 Cd והעיצוב החיצוני כמו זה של הטרנספורטר החדש (ע"ע), וגם המנוע זהה; "מסחרי ייעודי" (EA 288Nutz), דיזל מוגדש 2.0 ל'.
בחו"ל מנוע זה מוצע במגוון הספקים. בישראל קראפטר משווק רק בגרסה החזקה של המנוע - כפולת מגדשים בהספק כולל של 177 כ"ס.
קראפטר מוצע עם תיבה ידנית בעלת 6 הילוכים או אוטומטית עם שמונה, בהתאם לגרסה ולרמת הגימור.
באבזור הבטיחות התרעת תנועה חוצה מאחור, בקרת מרחק, בקרת יציבות גם לנגרר, בקרת שיוט אקטיבית, עזר לבלימה לאחר תאונה, פיצוי להשפעת רוח צד, ועזר לתמרון נגרר.
עוד באבזור: לד, פנסים עוקבי פנייה והחלפת אורות אוטומטית.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו של קראפטר תואם את דגמי פולקסווגן, במיוחד מהחזית.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג פשוט ותכליתי, אך הרכיבים המשותפים משאר דגמי הקונצרן מקנים לו תחושה מוכרת ונעימה. מערכת המולטימדיה טובה מאוד. שדה הראיה לחוץ מצוין והמראות מציגות כושר כיסוי טוב. הנדסת האנוש טובה ויש שפע של תאי אחסון.
הכניסה פנימה נוחה ומזמינה. מושב הנהג ההידראולי מוצלח ונוח גם בנסיעות ארוכות. לחובה נציין קרבה של הקונסולה המרכזית לרגל ימין של הנהג.
חלל ההעמסה עשוי היטב וחכם. הכניסה נוחה מהצד ומאחור (יש מדרגה וידית). ניתן לקבע את הדלתות רק ב-90 מעלות ופתיחה של עד 270 מעלות היא בתוספת תשלום ברוב הגרסאות.
 
-
מנוע וביצועים
קראפטר נבחן עם מנוע ה-2.0 ל' בגרסת 177 כ"ס ובשידוך לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים. הצמד הזה מנפק ביצועים טובים בהחלט בכל מצב.
צריכת הדלק במבחן המאומץ הייתה טובה למדי: 8.2 ק"מ לליטר.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה מצוינת ממש, גם בעיר, גם מחוץ לעיר. זו אחת מהתכונות הטובות ביותר של קראפטר.
בידוד הרעשים פחות מצטיין - המנוע נשמע בעומס וכמקובל בסגמנט רעשי הרוח מרימים ראשם כבר במהירויות שיוט לא גבוהות.
היכולת הדינאמית טובה, קראפטר מסוגל לצלוח כבישים מפותלים בבטחה.
 
-
תמורה למחיר
קראפטר הוא מהדגמים החדשים והמתקדמים בסגמנט, וזה מורגש.
-
סיכום
הצעה מצוינת לעסקים.