ב-1935 יצאו משערי מפעל טויודה, שעסק עד-אז בייצור נולים לטקסטיל (Toyoda Automatic Loom Works), כלי הרכב הראשונים שייצר, מספר יחידות של המשאית G1. עוד באותה שנה נקבע שם החברה לטויוטה (Toyota Industries Corporation), זו התמקדה בייצור מכוניות והייתה בשנים האחרונות ליצרנית הרכב הגדולה בעולם.

88 שנים אחרי, בסוף ספטמבר 2023 ציינה טויוטה ייצור של כ-300 מיליון כלי רכב. מתוכם 180.52 מיליון מכוניות שיצאו משערי המפעלים שלה ביפן, 119.6 מיליון מהמפעלים הרבים מחוצה לה.

הדגם שיוצר (ומיוצר) בהיקף הגבוה ביותר הוא טויוטה קורולה (מ-1966, כעת בדור ה-12), עם נתון מצטבר של 53.399 מיליון מכוניות.

טויוטה מציינת את ייצור המכונית ה-300 מיליון שלה
צילום: טויוטה | הקורולה הראשונה

יו"ר טויוטה, אקיו טויודה, נכדו של מייסד מפעל המכוניות, אמר כי "ייצור מכוניות זה משהו שכולם עושים ביחד. אני חושב שהמספר הזה של 300 מיליון הוא ביטוי לכל העבודה הקשה, המושקעת מדי יום, של הקולגות שלנו בטויוטה, הספקים והסוחרים שלנו. ההיסטוריה לא החלה עם בניית המכונית הראשונה, החברים המייסדים ניסו ונכשלו שוב ושוב, בנו ללא הרף אבות טיפוס, ומאמציהם הם אלה שהובילו לטויוטה של היום".

קוג'י סאטו, נשיא טויוטה והמנכ"ל שלה, ציין כי "העמיתים שלנו התגברו על אינספור אתגרים בדרך: רק בשנים האחרונות חווינו אסונות טבע כמו רעידת האדמה הגדולה במזרח יפן, ואירועים בלתי צפויים כמו שריפות, מגפת COVID-19 ומחסור בשבבים. אנחנו בטוחים שלעולם לא נשכח את כל אלה שהיו חלק מייצור המכוניות שלנו ואנחנו נמשיך לתת את כל כולנו כדי לייצר מכוניות טובות מתמיד".
 
טויוטה מציינת את ייצור המכונית ה-300 מיליון שלה
צילום: טויוטה | דוהרים לעתיד עם מכונית מימן