טויוטה קורולה - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / צריכת דלק, נוחות נסיעה, מוניטין

חסרונות / רווח לנוסעים, ביצועים ורעש תחת עומס, בידוד רעשים

בשורה התחתונה / משפחתית היברידית ראויה

טויוטה קורולה 2021 חוות דעת

  • רקע כללי

    טויוטה קורולה היא אחת המשפחתיות המוכרות והוותיקות בעולם (דור ראשון ב-1966). בשנת 2018 הכריזה היצרנית על הדור ה-12 של הדגם, ולראשונה מזה שנים אוחדו כלל תצורות המרכב (סדאן, האצ'בק וסטיישן) תחת שם הדגם המקורי — קורולה.

    הדור הנוכחי נשען על הפלטפורמה המודולרית החדשה של היצרן (TNGA). בסיס הגלגלים של הסדאן נותר זהה לשל הדור היוצא, וזה של הסטיישן הוארך זהה לו — 270 ס“מ. גם בסיס הגלגלים של ההאצ‘בק קצר יותר, אך ארוך משל הדור היוצא (אוריס, 260 ס“מ) ועומד על 264 ס“מ.

    יחידות ההנעה מוכרות מדגמי טויוטה השונים. גרסת הכניסה מצוידת במנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.5 ל', 3 ציל' המפיק 125 כ"ס ומשודך לתיבה רציפה (בעבר: 1.6 ל', 4 ציל', 132 כ“ס). מעליו ישנה יחידת ההנעה ההיברידית המוכרת של היצרנית (מקורה בפריוס) המשלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.8 ל‘ למנוע חשמלי (122 כ“ס). לראשונה בתולדות הדגם, ניתן לקבל את קורולה עם מערכת ההנעה ההיברידית בכל תצורות המרכב — סדאן, סטיישן והאצ‘בק.

    שיווק דור זה של טויוטה קורולה בישראל החל ברבעון השני של שנת 2019.

  • עיצוב ונוכחות

    דור זה של קורולה סימן נקודת מפנה בסגנון העיצוב של טויוטה. בעבר קורולה אופיינה בעיצוב סולידי, אולם קורולה החדשה מציגה הופעה מודרנית ובולטת. היא נראית נהדר, בכל תצורות המרכב.

  • תא נוסעים ומטען

    השינוי העיצובי לא פסח על הפנים. סביבת הנהג מרשימה ועשירה במשטחים בגבהים שונים. הנדסת האנוש לרוב טובה והראות החוצה מצוינת. איכות משטחי הפלסטיק והדיפונים אינה אחידה.

    המרחב לנוסעים מספק מלפנים ומאחור, אך יש משפחתיות מרווחות ממנה. תא המטען, בכל גרסאות המרכב, ממוצע בגודלו.

  • מנוע וביצועים

    יחידת ההנעה ההיברידית, על אף נתון הספק לא מרשים במיוחד (122 כ“ס) ובזכות המנוע החשמלי, מפתיעה עם ביצועים נמרצים בתוך העיר. מחוץ לעיר הקצב דועך אך עדיין מספק. תחת עומס נוצרת תחושה מאומצת ורמת הרעש גבוהה. צריכת הדלק מצוינת — כ-19 ק“מ לליטר במבחן דרכים.

    למנוע הבנזין (1.5 ל', 125 כ"ס) ביצועים נמרצים בסה"כ, אך הוא רועש ומעביר תחושה מאומצת ולא מעודנת במיוחד. לזכותו פעולה נטולת וויברציות, למרות המבנה (3 ציל'). גם כאן צריכת הדלק טובה — כ-15 ק“מ לליטר במבחן דרכים.

     

  • נוחות והתנהגות

    לקורולה 2020 נוחות נסיעה טובה למדי. לרוב המתלים מטפלים היטב בשיבושים ומייצרים נסיעה נינוחה. בידוד הרעשים לא מצטיין — יש לא מעט רעשי רוח, עליהם מעפילים רעשי כביש.

    התנהגות הכביש צפויה, וניתן לצלוח פניות במהירות ובביטחון.

  • תמורה למחיר

    טויוטה קורולה היא מהמשפחתיות הנמכרות בישראל, ולא בכדי. בגרסה ההיברידית היא מציעה תמורה טובה, על אף מחיר רכישה שאינו נמוך במיוחד.

  • חדש בדגם

    בפברואר 2021 החל שיווק קורולה עם מנוע חדש בנפח 1.5 ל’ אשר החליף את מנוע ה-1.6 ל’. מדובר במנוע בנזין אטמוספרי בעל 3 ציל’ המוכר גם מטויוטה יאריס. ההספק (125 כ”ס) והמומנט (156 קג”מ) נמוכים במעט (132 כ”ס, ו-16.1 קג”מ בעבר) וגם הביצועים — 12.1 שניות ל-100 קמ”ש במקום 10.2 שניות. את הדיבידנד המנוע החדש אמור להחזיר בצריכת דלק וזיהום אוויר נמוכים יותר

  • סיכום

    משפחתית שלא ניתן להתעלם ממנה.

טויוטה קורולה גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג טויוטה קורולה

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך טויוטה קורולה?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

מתחרים טויוטה קורולה

טויוטה קורולה צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

11
טויוטה קורולה צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
16.7 טרם נבחן טרם נבחן 12.7 4
16.9 טרם נבחן טרם נבחן 12.8 4
18.2 13.9 22.2 13.8 6
18.2 13.9 22.2 13.8 6
27.8 28.6 26.3 23.6 2
27.8 29.4 26.3 23.6 2
28.6 30.3 27.0 24.3 2
29.4 32.2 28.6 25.0 2
29.4 32.2 28.6 25.0 2
30.3 31.3 27.8 25.7 2
30.3 31.3 28.6 25.7 2
7
12.8