טויוטה ישראל הכריזה על תחילת השיווק של הדור השני של C-HR. דגם הפנאי הקומפקטי והאופנתי הזה הושק ב-2016 ושיווקו בישראל החל ב-2017. מאז ועד היום נמכרו כאן 28,000 יחידות של C-HR.

דגם חדש
הדור השני של טויוטה C-HR הוצג בדצמבר 2022 כקונספט מקדים ('פרולוג') ונחשף ביוני השנה. גם הוא כקודמו מבוסס על הרצפה המודולרית TNGA של טויוטה ובסיס הגלגלים, 264 ס"מ, ללא שינוי. הממדים שונים במקצת: האורך זהה או קצר ב-2-3 ס"מ ל-436 ס"מ (לפי הגרסה), הרוחב גדל ב-3.5 ס"מ ל-183 ס"מ, ואילו הגובה ירד ב-1-2 ס"מ ל-155 ס"מ (גם כאן עם סטייה קלה לפי הגרסה). נפח תא המטען גדל מ-377 ליטרים ל-447 ליטרים.

העיצוב החיצוני של הדגם החדש מחודד ודינמי כמו זה של קודמו, הביצוע אגרסיבי יותר והתוצאה הכוללת מרהיבה יותר, עם קצת עזרה משיפור הפרופורציות. בין השאר ניתן לקבל את הדגם החדש בשני גוונים – כאשר השני לא רק בגג אלא גם בדלת האחורית.

ב- C-HR החדש נעשה שימוש נרחב בחומרים ממוחזרים. מפרט הבטיחות הועשר, משודרג ביכולותיו ותואם את המערך המתקדם ביותר של טויוטה, TSS3.0. 

טויוטה C-HR החדש
צילום: יצרן

יחידות הנעה חדשות
הדגם החדש מוצע כמובן עם ההנעה ההיברידית של טויוטה, כעת בדור החמישי שלה.

גרסה אחת, 'היבריד 140', מבוססת על מנוע הבנזין האטמוספרי 1.8 ליטר המייצר כמקודם 98 כ"ס ו-14.5 קג"מ, ולהנעה החשמלית תפוקה גבוהה יותר, כעת 95 כ"ס ו-18.9 קג"מ (ב-3600 סל"ד); ההספק הכולל הוא 140 כ"ס, התיבה היא מסוג מפצל-כוח שפעולתה מדמה תיבה רציפה וההנעה קדמית. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 9.9 שניות והמהירות המרבית 190 קמ"ש. צריכת הדלק נעה בין 20.8 ל-21.3 ק"מ/ל' לפי רמת האבזור, והציון הירוק הוא 3. להשוואה, הגרסה הקרובה בדגם הפורש האיצה ל-100 קמ"ש ב-11 שניות.

בניגוד למקובל במבחר של טויוטה בישראל, הדגם החדש מוצע גם עם הגרסה החזקה יותר, 'היבריד 200'. בגרסה זו מנוע בנזין אטמוספרי 2.0 ליטר המייצר 152 כ"ס ו-19.4 קג"מ (ב-4400-5200 סל"ד), תפוקת ההנעה החשמלית 113 כ"ס ו-21 קג"מ, וההספק המשולב הוא 197 כ"ס. משך ההאצה ל-100 קמ"ש 8.1 שניות, והמהירות המרבית 180 קמ"ש.

צריכת הדלק הממוצעת היא 20.8 ק"מ/ל', וגם כאן הציון הירוק הוא 3. בגרסה זו כיול מתלים ספורטיבי יותר; באירופה מוצעת גרסה זו גם בהנעה כפולה.

טויוטה C-HR החדש חלק אחורי
צילום: יצרן

רמות אבזור ומחירים
גרסת 'היבריד 140' מוצעת בשתי רמות אבזור. לראשונה, 'אייקון' שמחירה מתחיל ב-170,000 שקלים (5000 שקלים יותר מאשר בדגם הקודם), תאורת לד, חישוקי "17, מפתח חכם, צג "8, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים, מערך בטיחות עדכני הכולל גם תזכורת למניעה של שכחת ילדים. 

רמת האבזור 'ויז'ן' העולה 185,000 שקלים כוללת חישוקי "18, גג שחור, צג "12.3 ומחוונים מוקרנים גדולים יותר, בקרת אקלים דו-אזורית, ריפוד מהודר יותר, תאורת אווירה ובמפרט הבטיחות גם בלימה אוטונומית לאחור.

גרסת 'היבריד 200' מוצעת רק ברמת האבזור 'GR ספורט', מחירה 220,000 שקלים, ובמפרט: תאורת לד מתקדמת, חישוקי "19 ייחודיים, צביעה דו-גונית ייחודית, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושב הנהג, תאורת אווירה צבעונית, תצוגה עילית, ריפוד אלקנטרה, וכמובן פריטי עיצוב ספורטיביים עם המיתוג GR בחוץ ובפנים.

לפי היבואן מסירות ראשונות של טויוטה C-HR החדש יחלו בשבועות הראשונים של 2024, ובשלב זה לא ברור אם ומתי תשווקה כאן הגרסה ההיברידית-נטענת.