לקסוס, יצרנית מכוניות היוקרה היפנית, חשפה את לקסוס LBX מוריזו RR במסגרת תערוכת הרכב בטוקיו. ה-RR הוא למעשה דגם תצוגה (קונספט) לגרסה ספורטיבית של רכב הפנאי הקטן והחדש בהיצע היצרנית. 
 

לקסוס LBX, עכשיו ספורטיבי

נזכיר, לקסוס LBX הוא רכב הפנאי הקטן ביותר בהיצע הדגמים של היצרנית. דגם זה נחשף לראשונה בשנה הקודמת (2023) והוא חולק את הפלטפורמה ומכלולים רבים עם טויוטה יאריס, יאריס קרוס ודגמים נוספים המבוססים על פלטפורמת TNGA-B של טויוטה. ביחס ליאריס קרוס ה-LBX מציג מימדים דומים למדי למעט בסיס הגלגלים (2 ס"מ יותר) ובעיקר הרוחב: ללקסוס מרכב ומספק סרנים רחבים משמעותית לשיפור ההופעה והיכולת הדינאמית.

לקסוס LBX
צילום: לקסוס

וכאן נכנס לתמונה ה'מוריזו RR', קונספט לגרסה ספורטיבית עתידית לרכב הפנאי הקטן של לקסוס. בדומה ל-LBX "רגיל", גם המוריזו חולק מכלולים רבים עם יאריס, אלא שהפעם מדובר במכולולים של גרסת GR הספורטיבית. 

בחזית פועם מנוע ה-1.6 ל' (3 ציל') המוגדש של יאריס GR, כאן כבר במהדורה המחודשת והמחוזקת שהוצגה לאחרונה. ההספק עומד על 305 כ"ס ב-6,500 סל"ד והמומנט על 40.8 קג"מ בטווח 3,250-4,600 סל"ד. התיבה כאן היא האוטומטית החדשה שהוצגה גם היא לאחרונה עם יאריס GR המחודשת ולה שמונה הילוכים. לפי טויוטה ולקסוס, התיבה פותחה בסיוע קבוצת הראלי של היצרנית והיא מותאמת לנהיגה ספורטיבית בעומס גבוה ומציעה העברות הילוכים מהירות במיוחד. ההנעה כפולה כמובן, ומדובר במערך המתקדם והמתוחכם של יאריס GR.

לקסוס LBX Morizo RR
צילום: לקסוס

שינויים נוספים נעשו כמובן גם למערך המתלים שכיול מחדש כדי להתאים לעומסי נהיגה גבוהים, גם גלגל ההגה זכה לטיפול. ה-RR נמוך ב-1 ס"מ רחב ב-2 ס"מ ביחס ל-LBX רגיל, הוא מצויד בבלמים גדולים ועמידים יותר וצמיגים רחבים: 235/45 וחישוקי 19 אינץ'.

חיצונית המוריזו RR זוכה לטיפול המקובל והמתבקש: פגושים וסבכה אגרסיביים יותר, חישוקים בעיצוב ספורטיבי ייעודי לדגם, חצאיות צד חדשות, צמד מפלטים בולט ועוד. בלקסוס מציינים את חתימת הצבע הצהוב על הרקע השחור הכולל אשר מופיע בסבכה, רפידות הבלם, האנטנה על הגג ועוד.

לקסוס LBX 305 כוח סוס
צילום: לקסוס