ב-1989 הכריזה טויוטה על הקמתו של מותג יוקרה חדש, ועשתה זאת עם מכונית פאר. לקסוס ו-LS400 הלכו בעקבות מרצדס בהופעה, בנתונים הבסיסיים, לא הציעו את התחכום שלה – אך קבעו תקנים באיכות ובאמינות; לקסוס היא המובילה בסקרי אמינות מאז ועד היום. במהלך השנים הוסיפה החברה דגם סלון, GS – 1993, גם הוא עם הנעה אחורית – וב-1998 גם את IS, משפחתית-גדולה וגם לה הנעה אחורית. בניגוד לדגמים מקוריים אלה, הציעה לקסוס דגמי פנאי – הייתה מהראשונות עם הצעה משלה, RX ב-1999 – ושטח מבוססי טויוטה, ועושה זאת גם עם מספר דגמי נוסעים, CT200h ו-ES. לקסוס שהתמקדה רק בארה"ב, פנתה לאירופה ב-2005 ועשתה זאת עם עיצוב משודרג ושיפור משמעותי באבזור ובתחכומו. עם תחילת העשור הנוכחי, החל המותג לשנות באופן דרמטי את העיצוב שלו שנעשה בוטה במיוחד דרך שבכה כבירה ביותר. בנוסף הציגה לקסוס דגמי פנאי קטנים יותר מה-RX המצליח, בדמות NX (2014) ו-UX המאוד חדש. לקסוס פנתה לתחום הספורטיבי, וכיום היא מציעה גרסאות ביצועים (F) ודגמים ייעודיים כמוLFA ו-.LC מהיותה חלק מטויוטה, מציעה לקסוס את כמעט את כל דגמיה עם הנעה היברידית. לקסוס משווקת בישראל מאז מחצית העשור הקודם על-ידי יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה.

.