פורד הציגה את האקספלורר, רכב הפנאי הגדול (E-SUV) ורב המכר שלה בצפון אמריקה, לאחר מתיחת פנים. אקספלורר המקורי הוצג בשנת 1990 ומאז הדגם מהווה את אחד מעמודי התווך של היצרנית, במיוחד בשווקי צפון אמריקה. כיום נמצא הדגם בדורו השישי אשר הוצג באופן רשמי בינואר 2019. כזכור, במרץ 2023 נחשף גם פורד אקספלורר חשמלי – אך אין בינו לבין אקספלורר הנוכחי קשר של ממש מלבד השם.

פורד אקספלורר 2025 מתיחת פנים
צילום: פורד
 

קצת מבחוץ, בעיקר מבפנים

כמקובל, בפורד ניצלו את ההזדמנות לרענון כולל של ההופעה. השינויים מתרכזים בחזית ומאחור – הסבכה עוצבה מחדש, גם הפגוש ויחידות התאורה מלפנים כאשר טיפול דומה נעשה גם מאחור שם ישנן יחידות תאורה חדשות המחוברות ביניהן. בנוסף, פורד צמצמה את מגוון רמות הגימור וכעת כל אחת מהן זוכה לנגיעות עיצוביות שונות שיקנו להן מראה מובחן יותר. כך למשל ב'פלטינום' גימור כרום לסבכה, ב-'ST' היא בצורת "חלת דבש" ובגימור שחור-מבריק וב'אקטיב' מעוצבת בסגנון "שן-מסור" עם נגיעות כרום. גם גדלי החישוקים (18-21 אינץ') ועיצובם שונה בין רמות הגימור.

פורד אקספלורר מחודש
צילום: פורד

השינויים הבולטים יותר נעשו בסביבת הנהג אשר תוכננה מחדש כמעט לגמרי. מול הנהג ישנו לוח מחוונים מוקרן בגודל 12.3 אינץ' המוצע כעת כסטנדרט. במרכז ישנו מסך חדש וגדול מבעבר (13.2 אינץ') למערכת המולטימדיה והוא מותקן כעת לרוחב במקום באופן אופקי. בפורד מציינים כי מעבר לכך איכות המסך שופרה והוא מצויד בממשק החדש של היצרנית המשולב עם ממשק גוגל הנמתך גם בעוזרת קולית חכמה מבוססת AI. עוד מציינים יכולות לשלב אפליקציות צד שלישי כולל שירותי סטרימינג שונים, גלישה באינטרנט ואפשרות לחיבור שלטי משחק. בנוסף, יש קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.

פורד אקספלורר סביבת נהג
צילום: פורד

השינוי במבנה המסך גרר גם תכנון מחדש של הקונסולה המרכזית והדשבורד. מיקום פתחי המיזוג שונה והם נמוכים מבעבר, ובמרכז ישנו תא גדול הכולל שני משטחי טעינה אלחוטית לטלפונים ניידים. מעבר לכך בפורד וויתרו על מערך פקדי המיזוג הפיזי ותפעול המערכת יבוצע מהמסך או באמצעות העוזרת הקולית. 

בצד הבטיחות בפורד מציינים כי אקספלורר יוצע עם מערך 'בלו קרוז' החדש של היצרנית המאפשר נהיגה אוטונומית מלאה ללא צורך בשימוש בידיים כלל בכבישים מהירים, בעיקר בארה"ב וקנדה. המערכת מסוגלת לשמור על נתיב הנסיעה, לשמור מרחק מהרכב מלפנים, לבצע מעברי נתיב ועקיפות ועוד באופן עצמאי. מדובר במערכת אשר מוצעת לתקופת ניסיון של 90 ימים, ולאחר מכן במסלול של מנוי חודשי או שנתי.

פורד אקספלורר
צילום: פורד

בצד יחידות ההנעה אין שינויים, למעט יחידת הכוח ההיברידית שבשלב זה ירדה מההיצע. אקספלורר יוצע עם מנוע ה-2.3 ל' טורבו (4 ציל') המפיק 300 כ"ס עם הנעה אחורית או כפולה ותיבה אוטומטית עם 10 הילוכים. בראש ההיצע יעמוד מנוע ה-3.0 ל' המוגדש (6 ציל') שיוצע כסטנדרט ב-ST הספורטיביות וכאופציה ב'פלטינום' המאובזרת.

פורד אקספלורר 2024
צילום: פורד