פורד אקספלורר - אוטו

פורד אקספלורר מידע כללי

פורד אקספלורר יתרונות וחסרונות

יתרונות / רושם, מרחב, אבזור, ביצועים, נוחות נסיעה, תא מטען

חסרונות / איכות הרכב, צריכת דלק, מחיר התחלתי גבוה

בשורה התחתונה / רכב פנאי אמריקאי מוצלח

פורד אקספלורר 2022 חוות דעת

  • רקע כללי

    הדור השישי של פורד אקספלורר הוצג בינואר 2019 והוא מתבסס על פלטפורמה (D6) חדשה ומודרנית. אקספלורר הוא מהנמכרים מסוגו ונכון לתחילת 2020 למעלה מ-7.6 מיליון יחידות מהדגם נמסרו מאז הצגת הדור הראשון.

    פורד אקספלורר החדש מציג מימדים חיצוניים קרובים לשל הדור היוצא (רוחב וגובה זהים, ארוך ב-6 ס"מ) אך בסיס הגלגלים שלו ארוך משמעותית עם 302.5 ס"מ בין הסרנים (לעומת 286 בדור היוצא). אקספלורר החדש גם קל במעט (50 ק"ג) ביחס לגרסאות מקבילות של הדור היוצא.

    יחידת ההנעה העיקרית של הדגם היא ה-2.3 ל' המוגדש מסגרת 'אקובוסט' של פורד (4 ציל'). זו מפיקה 300 כ"ס ומשודכת לתיבה אוטומטית עם 10 הילוכים ומוצעת עם הנעה אחורית או כפולה. מעבר לכך צפויות להגיע לארץ גם גרסת ה-ST העושה שימוש במנוע V6 מוגדש בנפח 3.0 ל' המפיק 400 כ"ס לצד גרסת פלאג-אין היברידית בעלת הספק של 457 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של כ-42 ק"מ.

    היצע מערכות הבטיחות עשיר וכולל בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ומרכוז הרכב בו, ניטור שטחים מתים מהצד ומאחור, הימנעות ממכשול, עמעום אוטומטי.

    פורד אקספלורר החדש הגיע לישראל בחודש יולי 2020.

  • עיצוב ונוכחות

    לפורד אקספלורר החדש מקדם נוכחות שקשה להתעלם ממנו. המימדים הגדולים, הסבכה הגדולה והקווים הרבועים מושכים מבטים.

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג מרשימה. היא מסודרת במספר מפלסים, עיצובה מוצלח וישנם חומרים נעימים למגע ומראה. מנגד, איכות ההרכבה אינה מתעלה וישנם כמה חומרי דיפון נוקשים.

     

    המרחב לנהג ולנוסע מלפנים נדיב ביותר, ושדה הראיה קדימה מצוין (לצד פחות). הכניסה לשורה השניה נוחה וגם כאן המרחב לנוסעים נדיב ממש, גם למבוגרים.

     

    הכניסה לשורה השלישית לא נוחה, אך המרחב שם יספק גם מבוגרים בנסיעות קצרות. נוסעי השורה השלישית יהנו מפתחי מיזוג יעודיים.

     

    תא המטען גדול ושימושי גם כאשר כל המושבים בשימוש, וענק ממש כאשר השורה השלישית מקופלת.

     

    המרחב לנהג ולנוסע מלפנים מצוין.

  • מנוע וביצועים

    עם 300 כ"ס וכמעט 43 קג"מ כוח לא חסר כאן. אקספלורר מציע ביצועים טובים מאוד, ויותר חשוב מכך - אופי נינוח בזכות המון כוח זמין.

    תיבת ההילוכים (10!) פועלת בזריזות הנדרשת שלא פוגמת באופי הפעולה החלק והנעים שלה.

    צריכת הדלק עמדה במהלך המבחן על 7.8 ק"מ לליטר. בנסיעה רגועה יותר הגענו ל-8.9 ק"מ לליטר.

    גרסת ה-ST מציעה כבר ביצועים פשוט מעולים וצליל מעורר, על חשבון צריכת הדלק כמובן.

     

  • נוחות והתנהגות

    מתלי פורד אקספלורר מכוילים על הצד הרך של הסקאלה, ואלה מעניקים נוחות נסיעה טובה למדי בעיר תמורת נדנוד במעבר על שיבושים מסוימים. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה ממש. הנוחות הטובה באה לידי ביטוי גם בנסיעת שבילים נינוחה. ה-ST נוקשה יותר, אך אפילו בגרסה זו נוחות נסיעה ראויה ביותר.

    בידוד הרעשים טוב ממש - המנוע שקט, אין רעשי בולמים, רעשי הרוח מוחרשים וגם רעשי הכביש אינם מפריעים מדי לשוולה.

    בגרסה הרגילה התנהגות הכביש בטוחה ולא מרגשת, אולם ה-ST מציג יכולת גבוהה בכביש המפותל ואפילו מהנה.

     

  • תמורה למחיר

    העובדה שאקספלורר מגיע רק בגרסה אחת עם מנוע מוגדש, הנעה כפולה ואבזור רב מציבה את מחירו ההתחלתי כגבוה - אך בקטגוריה אליה הוא שייך הוא מציע תמורה טובה למדי

  • מה חדש בפורד אקספלורר 2022

    בסוף שנת 2020 הגיעה גרסת הנעה אחורית של אקספלורר, עם אותו מנוע 2.3 ל' טורבו (300 כ"ס).

    בתחילת שנת 2021 החל שיווק גרסת ST הספורטיבית בעלת מנוע 3.0 ל', V6, טורבו, 400 כ"ס המסוגלת ל-6 שניות בתאוצה ל-100 קמ"ש.

     

  • סיכום

    פורד אקספלורר החדש הוא אחד הטובים מסוגו.

פורד אקספלורר גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג פורד אקספלורר
|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך פורד אקספלורר?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

מתחרים פורד אקספלורר

פורד אקספלורר צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

6
פורד אקספלורר צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
8.5 טרם נבחן טרם נבחן 6.8 15
8.5 טרם נבחן טרם נבחן 6.8 15
9.8 טרם נבחן טרם נבחן 7.9 15
9.8 טרם נבחן טרם נבחן 7.9 15
10.2 טרם נבחן טרם נבחן 8.2 15
10.2 טרם נבחן טרם נבחן 8.2 15
7
8.2