מסכת החשיפה הארוכה הגיעה לסיומה: סקודה הציגה את אוקטביה המחודשת לאחר מתיחת פנים. המשפחתית הקומפקטית (סגמנט C) של היצרנית הוצגה בדורה הרביעי בשנת 2019 וזוהי מתיחת הפנים הראשונה של הדגם.

סקודה אוקטביה
צילום: סקודה
 

סקודה אוקטביה, מבחוץ ומבפנים

אוקטביה המחודשת זוכה לעדכון ההופעה החיצונית. מלפנים ניתן להבחין בלוגו החדש של היצרנית בעל העיצוב השטוח. הוא נמצא מעל הסבכה שעוצבה מחדש, פגוש עדכני והשינוי המרכזי להופעה: יחידות תאורה חדשות הנראות כאילו משתלבות לתוך הסבכה. כאופציה ניתן לבחור ביחידות מטריקס-לד מתקדמות. מאחור השינויים קלים יותר ומסתכמים בפגוש ויחידות תאורה שעודכנו ובצד ניתן להבחין בחישוקים בעיצוב חדש. השינויים לפגושים הוסיפו כ-1 ס"מ לאורך המרכב.

סקודה אוקטביה 2024
צילום: סקודה

בסביבת הנהג נעשו לא מעט שינויים, אולם קשה להבחין בהם במבט ראשוני – למעט דיפונים וריפודים חדשים המופע הכללי נותר ללא שינוי. מול הנהג עדיין ישנו לוח מחוונים מוקרן בגודל 10 אינץ' ומסך המולטימדיה מוצע בגודל של עד 13 אינץ' (10 אינץ' כסטנדרט) – אולם בסקודה מדווחים כי הממשקים עודכנו. בצד הטכנולוגיה מציינים בסקודה כי צ'אט GPT שולב בתוך הממשק המעודכן לטובת שיפור יכולות השיחה והביצוע של העוזרת הקולית של היצרנית.

בסקודה מציינים תוספות לרשימת האבזור שתכלול מעתה כסטנדרט מערכת בקרת אקלים דו-אזורית, שקע טעינה מסוג USB-C בהספק 45W והמפתח החכם ינעל/יפתח את הרכב ע"פ קרבה וללא צורך בנגיעה בידית. כאופציה ניתן לבחור כעת גם במטען אלחוטי עד 15W הכולל גם קירור.

סקודה אוקטביה סביבת נהג
צילום: סקודה
 

בטיחות, מנועים, RS

בסקודה מציינים מספר שיפורים למערך הבטיחות. בתחום הפאסיבי, אוקטביה תוצע מעתה עם עד 10 כריות אוויר, בהתאם לרמת הגימור. בצד האקטיבי יותר מונים בסקודה מערך משופר לניטור עירנות ותשומת הלב של הנהג. בנוסף, בסקודה מציינים כי מערך החניה האוטונומי שופר ביכולותיו וכעת ישנה גם אפשרות ל"זימון" הרכב ותפעול המערך כולו גם כאשר הנהג נמצא מחוץ לרכב.

היצע יחידות ההנעה כולל ברובו את אותם המנועים המוכרים, אולם שינוי אחד בולט למדי: מנוע ה-1.0 ל' המוכר של היצרנית הוסר מן ההיצע. במקומו ישנה גרסה מופחתת הספק של מנוע ה-1.5 ל' (טורבו) שיוצע מעתה בהספק של 115 כ"ס או 150 כ"ס, בשני המקרים עם תיבה ידנית בעלת 6 הילוכים או עם מערך היברידי-מתון (48V) בשידוך לרובוטית דו-מצמדית עם 7 הילוכים.

סקודה אוקטביה VRS
צילום: סקודה

בראש ההיצע ה"רגיל" עומד מנוע ה-2.0 ל' (טורבו) בהספק של 204 כ"ס, גבוה במעט מהדור היוצא. בשלב זה הגרסאות ההיברידיות-נטענות טרם נחשפו. 

אוקטביה RS הספורטיבית זוכה לחיזוק קל – מנוע ה-2.0 ל' יפיק מעתה 265 כ"ס, 20 כ"ס יותר מבעבר. נתון המומנט עומד על 37.7 קג"מ והתיבה היא רובוטית דו-מצמדית עם 7 הילוכים. המתלים טופלו גם הם ובסקודה מציינים כי הם הונמכו ב-1.5 ס"מ נוספים. 

סקודה אוקטביה כל הדגמים
צילום: סקודה