סקודה אוקטביה 2023 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד
-
רקע כללי
הדור הרביעי של סקודה אוקטביה נחשף רשמית בנובמבר 2019 בשתי תצורות מרכב – סדאן וסטיישן. מדובר בדור חדש לגמרי.
חיצונית האוקטביה החדשה מציגה מראה דינאמי ונועז משל הדור היוצא. המידות החיצוניות דומות ובסיס הגלגלים נותר ללא שינוי (269 ס”מ). תא המטען ענק בשתי גרסאות המרכב - 600 ל' לסדאן, 640 ל' לסטיישן.
בסביבת הנהג השינוי מובחן יותר עם קווים מודרניים מבעבר ומסך מולטימדיה הבולט מעל לקו הדשבורד. כמו כן סקודה שלבה טכנולוגיות חדשות (לוח מחוונים דיגיטלי, למשל) ופתרונות חכמים לשיפור השימושיות כמו שקע טעינה ליד המראה המרכזית לטובת מצלמת דרך.
היצע המנועים רחב המנועים העיקריים בישראלי יכללו את ה-1.0 ל' וה-1.5 ל' המוגדשים המפיקים 110 כ"ס ו-150 כ"ס בהתאמה בצד הבנזין ו-2.0 ל’ עם 150 כ”ס באגף הדיזל.
במאי 2022 הגיעה גרסה היברידית-נטענת (פלאג-אין) לה מנוע 1.4 ל' טורבו ומנוע חשמלי ו-204 כ"ס. בזכות סוללת 13 קוט"ש היא מסוגלת לטווח נסיעה חשמלי של עד 60 ק"מ.
גרסאות ה-RS הספורטיביות נמצאות בראש ההיצע — אחת היברידית-נטענת, השניה בעלת מנוע בנזין — שתיהן עם 245 כ”ס. לארץ מגיעה רק גרסת הבנזין של RS.
-
עיצוב ונוכחות
אוקטביה החדשה מציגה הופעה אלגנטית ומלוטשת. בהשוואה לדור הקודם היא נראית קלילה ועדכנית יותר, ולכך מוסיף החלק האחורי המפוסל והנאה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג בעלת עיצוב מודרני ועדכני, נוטה למינימליסטי. במרכז בולט צג מולטימדיה בגודל 10 אינץ‘ — איכותי למדי ונוח לתפעול. מנגד, צמצום המתגים שמביא למופע האלגנטי פוגם מעט בהנדסת האנוש. תצוגת לוח המחוונים הדיגיטלי איכותית וברורה.
 
 
איכות החומרים טובה מאוד, וכך גם רמת הגימור. את בד המושבים פחות אהבנו. אוקטביה החדשה מאפשרת תפעול חלק מהמערכות והפקדים באמצעות מחוות כמו תאורה הנדלקת בקירוב אצבע, תאורת אווירה, תאורת רצפה עם פתיחת הדלת ועוד.
 
 
המרחב מלפנים נאות ביותר. מאחור הוא כבר מרשים ממש. ברמות הגימור הגבוהות יש בקרת אקלים מאחור. פתחי המיזוג ומנהרת הינע גדולה גורמים לכך שלנוסע במרכז המושב יהיה פחות מקום לרגלים.
 
 
תא המטען לא מאכזב: הוא גדול מאוד (553 ל‘) והדלת החמישית מקלה מאוד את הגישה אליו. ישנם שלל פתרונות אחסון ועגינה.
-
מנוע וביצועים
מנועי הבנזין של אוקטביה – 1.0 ל' עם 110 כ"ס, 1.5 ל' עם 150 כ"ס – מציעים ביצועים טובים, אם כי כמובן למנוע הגדול כושר המתאים יותר למימדיה של האוקטביה ואופי פעולה נעים יותר.
 
לגרסה ההיבידית-נטענת ביצועים טובים ממש בכל מצב, גם בעומס כבד. גם במצב החשמלי ההתנהלות מספקת ביום-יום.
 
כמובן, גרסת ה-RS עולה עוד שלב בסולם הביצועים ומוסיפה על כך גם אופי וצליל ספורטיביים.
 
בכל הגרסאות התיבה פועלת בצורה נעימה למדי על חשבון המהירות.
-
נוחות והתנהגות
בעיר נוחות הנסיעה בינונית. אוקטביה מטפלת היטב בשיבושים לא גדולים, אבל כשאתגר גדול היא עשויה לחבוט. מחוץ לעיר הטיפול טוב יותר ונוחות הנסיעה משתפרת. בכביש גלי הריסון לעיתים לא מספק.
 
 
המנוע, כאמור, מבודד היטב. רעשי הרוח נשמעים באופן סביר אולם רעשי הכביש נוכחים מדי כבר במהירויות שיוט נמוכות.
 
 
היכולת הדינאמית טובה, נוטה לצד הבטוח והפחות מרגש וזה ממש בסדר. הבלמים מצוינים.
-
תמורה למחיר
מחירה של אוקטביה החדשה גבוה מבעבר, וגבוה ביחס למרבית המתחרות. תמורת סכום לא נמוך מקבלים מכונית מרווחת ושימושית מאוד, בעלת ביצועים מרשימים וצריכת דלק נמוכה.
-
גרסאות ורמות גימור
סקודה אוקטביה 2022 מוצעת בישראל עם מגוון יחידות הנעה, כאשר לכולן מנועי טורבו-בנזין, הנעה קדמית ותיבה רובוטית דו-מצמדית עם 6 או 7 הילוכים.
 
ההיצע מתחיל ב-1.0 ל' עם 110 כ"ס, ממשיך דרך 1.5 ל' עם 150 כ"ס ועד לגרסה היברידית-נטענת עם מנוע 1.4 ל' ומנוע חשמלי המפיקים יחדיו 204 כ"ס.
 
בראש ההיצע ישנה גרסת ה-RS הספורטיבית בעלת מנוע 2.0 ל' עם 245 כ"ס.
 
לאוקטביה 3 רמות גימור: 'אמבישן' כוללת מסך מולטימדיה, לוח מחוונים אנלוגי (מוקרן בהיברידית), בקרת אקלים, תאורת לד מלאה, חישוקי 17 אינץ' ועוד. 'סטייל' מוסיפה לוח מחוונים מוקרן, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, טעינה אלחוטית, חישוקי 18 אינץ' ועוד. גרסאות הבנזין מוצעות גם ב'דינמיק' הכוללת פרטי עיצוב ספורטיביי, מושבי ספורט בריפוד מושלב בד-עור ועוד.
-
בטיחות
סקודה אוקטביה 2023 נבדקה פעם נוספת ע"י יורו NCAP בשנת 2022 וקיבלה דירוג מעודכן של 5 כוכבים עם ציונים של 86% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים ו-68% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה ובקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
 
-
צריכת דלק
צריכת הדלק של האוקטביה טובה בכל הגרסאות.
 
במבחן המאומץ שלנו גרסאות הבנזין – 1.0 ל' ו-1.5 ל' – הציגו נתון של 14 ק"מ לליטר ו-13 ק"מ לליטר בהתאמה.
 
אפילו לגרסת ה-RS צריכה טובה ביחס לביצועים עם 10 ק"מ לליטר בממוצע.
 
הגרסה ההיברידית היא החסכונית מכולן עם 15.7 ק"מ לליטר במבחן מאומץ ונתון של כ-19 ק"מ לליטר כולל החלק החשמלי.
-
טווח נסיעה
לגרסה ההיברידית-נטענת סוללת 13 קוט"ש המבטיחה טווח נסיעה של עד 68 ק"מ. בפועל קיבלנו טווח של כ-45 ק"מ במבחן הדרכים.
-
מה חדש בסקודה אוקטביה 2023
אין חדש בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
משפחתית מרשימה ומוצלחת.
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.99%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.