שנים של ציפייה והמתנה הגיעו לסימון: לנצ'יה חשפה את האפסילון החדשה (דור רביעי), וזהו הדגם הראשון שחשפה היצרנית מאז האפסילון הקודמת שהוצגה אי שם בשנת 2011. האפסילון החדשה תהיה גם החשמלית הראשונה של המותג האיטלקי האייקוני.

לנצ'יה אפסילון השקה
צילום: לנצ'יה

אפסילון המקורית נחשפה בשנת 1995 על בסיס הפונטו דאז, דור שני נחשף בשנת 2003 וחלק מכלולים עם גרנדה פונטו – שני הדורות השתייכו לסגמנט הסופרמיני (סגמנט B). בדורה השלישי אפסילון התבססה על פלטפורמת פיאט 500/פנדה, ולאור כך שמידותיה צמחו רק במעט בעוד המתמודדות האחרות בסגמנט גדלו היא השתייכה דה פקטו לסגמנט המיני (A). מזה כמה שנים שהאפסילון הייתה הדגם היחיד שייצרה לנצ'יה כאשר השיווק בפועל היה בתוך גבולות איטליה בלבד. 

עם אפסילון החדשה מקווים בלנצ'יה לחזור להתחרות בסגמנט הסופרמיני וחשוב מכך: לחזור לשוק האירופאי בדרך לתחייה מחודשת של המותג, ובתקווה שהפעם היא תהיה מוצלחת יותר מבעבר.

לנצ'יה אפסילון בישראל
צילום: לנצ'יה
 

לנצ'יה אפסילון חזרה

לנצ'יה אפסילון החדשה מבוססת על פלטפורמה חדשה לגמרי, פלטפורמת CMP שמקורה בקבוצת PSA (פיג'ו-סיטרואן), כיום חלק מתאגיד העל סטלנטיס. הפלטפורמה החדשה משותפת עם מגוון דגמים רחב: החל ממכוניות סופרמיני דוגמת פיג'ו 208, משפחתיות כמו סיטרואן C4 ועד לרכבי פנאי קטנים כמו ג'יפ רנגייד.

אפסילון החדשה גדולה משמעותית מהדור היוצא ומתמקמת בלב סגמנט הסופרמיני (B): אורכה 408 ס"מ, רוחבה 176 ס"מ וגובהה 144 ס"מ. בסיס הגלגלים לא נמסר, אולם סביר שהוא דומה לשל פיג'ו 208 לה בסיס גלגלים של 254 ס"מ.

לנצ'יה אפסילון 2024
צילום: לנצ'יה

עיצובה החיצוני לא מותיר זכר לאפסילון היוצאת בעלת הפרופורציות החריגות. לזהו החדשה פרופורציות דינאמיות בהרבה המביאות לידי ביטוי את שפת העיצוב החדשה של היצרנית שהוצגה היטב בקונספט Pu+Ra בשנה הקודמת. לפי לנצ'יה, שפת העיצוב החדשה אמורה לקשר בין דגמי העבר והאופי הספורטיבי שהיה למותג בשנים ההן לעיצוב עכשווי ועדכני מבלי להישען על "עולמות הרטרו". ובאמת שבמקרה הזה עדיף פשוט לתת לתמונות לדבר.

לנצ'יה אפסילון
צילום: לנצ'יה

סביבת הנהג מציגה גם היא שינוי רדיקלי מזו המיושנת של הדור היוצא. השימוש בפלטפורמה החדשה אפשר ללנצ'יה להציג סידור כפול מסכים המקובל כיום, אחד ללוח המחוונים ואחד למערך המולטימדיה, שניהם בגודל 10.25 אינץ'. מעבר לעיצוב המושקע בלנצ'יה מציינים כי שמו דגש רב על חווית השימוש ברכב ואפסילון תוצע עם מערכת שמע איכותית, כולל שליטה על "אופי" סביבת הנהג (שינוי המיזוג, תאורת אווירה, הגדרות מערכת השמע ועוד) לבחירת הנהג, ממשק מתקדם למערך המולטימדיה ועוד. כמובן, ישנה קישוריות אלחוטית לאנדרואיד ולאפל. 

לנצ'יה אפסילון סביבת נהג
צילום: לנצ'יה
 

כרגע חשמלית

כאמור, אפסילון היא המכונית החשמלית הראשונה של לנצ'יה, שמתכננת להפוך למותג כל חשמלי עד לשנת 2028. בשלב זה אפסילון מוצעת עם יחידת הנעה חשמלית בלבד, אך בהמשך צפויות גרסאות עם מנוע בעירה פנימי – וכאן מציינים בלנצ'יה כי הלנצ'יה האחרונה עם מנוע בעירה פנימית תוצג בשנת 2026.

לנצ'יה אפסילון 2024 חשמלית
צילום: לנצ'יה