סיטרואן C4 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הדור השלישי של סיטרואן C4 נחשף לראשונה ב-2020, ועיצובה החיצוני ייחודי למדי; בסיטרואן משלבים אלמנטים וויזואליים מעולם הפנאי (פגושים מושחרים, למשל) יחד עם גג משתפל בסגנון קופה ומבנה של מכונית האצ'בק "רגילה". הנתון הבולט הוא מרווח הגחון - 15.6 ס"מ גבוהים יחסית למכונית "כביש".
בפברואר 2025 נחתה בישראל סיטרואן C4 המחודשת, לאחר שהדגם עבר מתיחת פנים. במסגרת מתיחת הפנים זכתה ה-C4 לחזית המעוצבת בהשראת שפת העיצוב העדכנית של סיטרואן, כולל סמל סיטרואן החדש. בנוסף בוצעו עדכונים ליחידות התאורה מאחור וחישוקי גלגלים בעיצוב חדש.
תא הנוסעים זכה לעדכונים קלילים בלבד, שבראשם לוח מחוונים מוקרן גדול מבעבר ("7 במקום "5.5), עם גרפיקה משופרת ומושבים משופרים עם ריפוד חדש.
עם תחילת השיווק סיטרואן C4 המחודשת תוצע רק בגרסת הבנזין, זהה לזו שהוצעה בדגם המוחלף: 1.2 ליטר טורבו המספק 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ, בשידוך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב מיישר קו עם הדגמים החדשים האחרים של סיטרואן, אבל לטעמנו התוצאה פחות מושכת מבעבר. הסמל החדש בוטה בהשוואה לקודם, ויחד עם יחידות התאורה הצרות משתלב טוב פחות עם הפרופיל האלגנטי. בצד החיובי – לא משנה אם אוהבים או לא, אין מצב שנשארים אדישים.
-
תא נוסעים ומטען
להבדיל מהפרופיל העגלגל הנהדר של סיטרואן, סביבת הנהג ישרה וזוויתית, והיא פחות מושכת ובנויה מחומרים לא מספיק מזמינים.
גרפיקת לוח המחוונים – כעת "7 במקום "5 – חדשה ועדיפה משמעותית על הקודמת. מול עיני הנהג ועל השמשה תצוגה עילית – פריט ממש לא אופייני לסגמנט הזה – שהיא סופר נוחה ויעילה וכמעט ומייתרת את לוח המחוונים.
ממשק המולטימדיה החדש מודרני ומגוון יותר – כעת עם צימוד אלחוטי גם לאנדרואיד (קודם רק לאפל) – אבל הוא גם עמוס ומסורבל יותר, איטי, ובעיקר פחות נוח להבנה ולתפעול; הממשק הקודם לא היה משהו, זה החדש מסובך יותר.
כניסה לתא הנוסעים מחייבת הנפת רגל גבוהה מהצפוי כדי לעבור מעל קורות הרצפה הרחבות – גם מלפנים וגם מאחור. אבל משזה נעשה, מאוד נעים לשבת בפנים, והמושבים הכורסתיים פשוט מעולים לנסיעות ארוכות.
גם מאחור יש מלא מקום לכל כיוון: לשני נוסעים זה מצוין, ועבורם גם פתחי מיזוג. בסידור לשלושה יהיה צפוף, מנהרת הינע גבוהה גוזלת מקום יקר מהרגליים, פתח המיזוג פולש למרחב הברכיים והמשענת במרכז נוקשה.
נפח תא המטען, 380 ליטרים, אופייני להאצ'בקים ומספק למדי, ויש גם גלגל חליפי.
-
מנוע וביצועים
מנוע הטורבו-בנזין 1.2 ליטר המוכר מייצר 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ, ובתיבה האוטומטית יש 8 הילוכים.
הנתונים סבירים בדף הנתונים, בפועל התחושה היא שהם טובים יותר – בעיקר כי מתחילת תנועה ועד סביבות 60 קמ"ש התאוצות נמרצות. גם תיבת ההילוכים מתפקדת היטב ליצירת יחידת כוח מוצלחת.
ההערה העיקרית נוגעת לשילוב מערך דימום/התנעה שלעיתים נכנס לפעולה מוקדם מדי, לפעמים מעיר מחדש את המנוע באופן גס.
-
נוחות והתנהגות
לא בוצעו שינויים במתלים או בכיול ההיגוי במתיחת פנים - וזה בעיקר חיובי. נוחות הנסיעה היא עדיין הטובה בקטגוריה, ויחד עם בידוד רעשים מוצלח ומושבים רכים וסופגים, מתקבלת איכות נסיעה משובחת.
כיול הבולמים הוא בצד הרך של הסקלה, ובפניות תחת עומס נוצרת רכינת גוף בפניות, ואז בקרת היציבות ממהרת להתערב. עם זאת, היכולת הדינמית בפועל גבוהה ממה שנדמה בתחילה, והיא טובה כשלעצמה.
-
תמורה למחיר
באופן חריג לטובה, המחיר נותר ללא שינוי בגרסה המעודכנת, והאחריות ל-5 שנים – ואלה טובים משמעותית מסט הנתונים הזה אצל המתחרים המעטים שנותרו בשוק: יונדאי אלנטרה, סקודה אוקטביה ופולקסווגן גולף.
אלא שכל המתחרים האלה גדולים, מרווחים וחזקים יותר.
כך או כך - התמורה מצוינת.
-
גרסאות ורמות גימור
את רמת הגימור 'שיין' של הדגם היוצא מחליפה רמת הגימור 'מקס' העשירה יותר, אשר כוללת חישוקי "18, ריפוד עור משולב בזמש, תאורת לד מלאה, מולטימדיה "10 עם ניווט מקורי (טום-טום) וממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית, חיישני חניה היקפיים, מצלמות היקפיות, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לאחור, מפתח חכם, חימום למושבים הקדמיים ולגלגל ההגה,
מושב נהג בתפעול חשמלי כולל עיסוי ועוד.
-
בטיחות
סיטרואן C4 נבדקה במבחני הריסוק של ארגון יורו NCAP וקיבלה דירוג של ארבעה כוכבי בטיחות עם ציון של 86% בהגנה על מבוגרים ו-83% בהגנה על ילדים.
מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, זיהוי תמרורים משולב במגביל מהירות, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב, עמעום אור גבוה אוטומטי, בקרת נהג ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה מאוד עם נתון ממוצע של 14.4 ק"מ/ל' שכלל גם קטעי נהיגה ארוכים ומאומצים.
-
מה חדש בסיטרואן C4 2025
תחילת שיווק הגרסה המחודשת בישראל, בפברואר 2025.
-
סיכום
משפחתית נוחה ומשתלמת.