יונדאי איוניק 5, רכב הפנאי החשמלי של היצרנית, נחשף לאחר מתיחת פנים ראשונה. הדגם הוצג לראשונה בשנת 2020 והיא לראשון אשר השתמש בפלטפורמה החשמלית-ייעודית החדשה של היצרנית המכונה E-GMP.

יונדאי איוניק 5 2024
צילום: יונדאי

מתיחת הפנים היא מהסוג הקל, לפחות בכל מה שקשור להופעה. חיצונית איוניק 5 המעודכן זוכה לחזית שעוצבה מחדש – בעיקר סביב הפגוש שמעניק לדגם מראה מעט יותר עדכני. מבט מהצד יגלה חישוקים בעיצוב חדש שלטענת היצרנית מוסיפים אלווירודינמיות של הדגם. מאחור הפגוש עודכן קלות והכנף האחורית הוארכה ב-5 ס"מ. בסך הכל השינויים בפגושים הובילו להארכת המכרכב ב-2 ס"מ ל-465.5 ס"מ בסך הכל. שאר המידות ללא שינוי. 

כאופציה ניתן כעת להזמין את ה-5 המחודש גם ברמת גימור 'N-ליין' הספורטיבית למראה. ברמה זו איפור ספורטיבי הכולל פגושים בעיצוב שונה, חישוקי 20 אינץ' ספורטיביים, חצאיות צד ועוד. גם בסביבת הנהג המופע ממשיך בקו הספורטיבי וכולל גלגל הגה ייחודי לרמת הגימור הזו, מושבים ספורטיביים עם תפירה אדומה, תגי N ועוד.

יונדאי איוניק 5
צילום: יונדאי

בסביבת הנהג ישנו גלגל הגה שעודכן קלות וכולל תאורת לד במרכזו, משטח הטעינה האלחוטי לנייד הוגבה לטובת גישה נוחה יותר, פקדי מערכת המיזוג עודכנו (עדיין פיזיים), נוספה שורת פקדים פיזיים בין המושבים לתפעול אביזרים בשימוש תדיר (חימום/אוורור מושבים ומערך חניה אוטונומי), מערך המולטימדיה שודרג ועוד. עוד מציינים ביונדאי כי הוסיפו אפשרות למפתח דיגיטלי, מערך תאורה חכם וקיפול חשמלי עם תפעול מרחוק למושבים בשורה השניה. 

יש גם תוספות למערך הבטיחות שיכלול מעתה דור חדש למערכת שמירה על נתיב הנסיעה, חניה אוטונומית מרחוק, מערכת בלימה אוטונומית למניעת תאונות בעת חניה ועוד. בנוסף, ביונדאי מדווחים גם על חיזוקים לשלדה לשיפור הבטיחות הפאסיבית.

יונדאי איוניק 5 סביבת נהג מתיחת פנים
צילום: יונדאי

יונדאי איוניק 5 המחודש יוצע מעתה עם סוללת 84 קוט"ש המחליפה את סוללת 77.4 הקוט"ש של הדור היוצא. סוללה זו הוצגה כבר עם גרסת 5N הספורטיבית. נתוני הביצועים והטווח הרשמיים טרם נמסרו. 

תחום אחרון בו נגעה היצרנית במסגרת העדכון הוא המתלים. לפי יונדאי אלה עברו כיול מחדש ויאפשרו כעת נסיעה חלקה יותר מבעבר לצד שיפור ביכולת הדינאמית. לצד אלה נוספו חומרי בידוד לשיפור איכות הנסיעה והפחתת רעשי הדרך והרוח.

יונדאי איוניק 5 טווח נסיעה חדש
צילום: יונדאי