תחרות אוטו השנה 2024 הגיעה לסיומה, וזו השנה ה-29 ברציפות מאז יצאה לדרך. כבכל שנה, גם הפעם צוות הכתבים של 'אוטו' התכנס לשורת דיונים ארוכה אשר בסופה, ובשקלול קולות הקוראים, נבחרה הזוכה גדולה בתחרות עליה תוכלו לקרוא כאן בהרחבה. לצד הפרס הגדול נבחרו גם הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות. בכל קטגוריה וקטגוריה נשקלו המתמודדים הראויים ביותר ודורגו לפי פרמטרים רבים המהווים שיקול בקניית רכב: יחידות הנעה, ביצועים, צריכת דלק, נוחות נסיעה, התנהגות כביש, בידוד רעשים, אבזור, תמורה ועוד. ובכל סגמנט וסגמנט נבחר בסוף זוכה אחד ויחיד.

והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2024 בסגמנט המשפחתיות' היא – MG4.

ה-MG4 החדשה היא התוצאה של שנים רבות של עבודה והשקעה מצד היצרנית – מדובר במכונית שהיא כל מה ש-MG הבטיחה במשך שנים לקהל הלקוחות שלה. מדובר במכונית מעוצב, מהנה לנהיגה אך במחיר תחרותי ונגיש לכיס, וכל זה מגיע בצמוד למהפיכה החשמלית שממשיכה בכל הכוח בשוק הישראלי. שנתחיל?

MG4 – אוטו השנה של ישראל 2024
צילום: רונן טופלברג

ראשית, תסתכלו עליה – מדובר במכונית נאה ומיוחדת למראה כמעט מכל זווית, במיוחד אם תבחרו באחד מצבעי המרכב הצבעוניים והנועזים של הדגם. החזית מטפלת בחוכמה בהיעדר הסבכה עם אף משתפל המשתלב נהדר עם יחידות התאורה. מאחור מופע מיוחד עם כנף מובנית ויחידות תאורה המוסיפות המון להופעה הספורטיבית והדינאמית שלה.

אבל היא לא רק יפה, היא גם חכמה. זוהי המכונית הראשונה המבוססת על הפלטפורמה הכל-חשמלית החדשה של היצרנית שפותחה ע״י בעלת הבית, סאיק הסינית. הפלטפורמה החדשה מציגה גמישות מרשימה ותתאים למכוניות עם בסיס גלגלים מ-265 ס״מ ועד ל-310 ס״מ משמעותיים. במרכז הפלטפורמה – הן באופן פיזי והן ברעיון – מערך סוללות חכם הכולל תאים המורכבים אופקית ובכל מייצרים מארז בעובי של 11 ס״מ בלבד, וזה בתורו מוריד את מרכז הכובד.

MG4 – אוטו השנה של ישראל 2024
צילום: רונן טופלברג

ואם כבר הזכרנו את מרכז הכובד הנמוך נזכיר גם כי תכונה זו משפרת את היציבות והיכולת הדינמית – וב-MG בהחלט בנו על כך. עם ה-4 ניסו ב-MG לחזור אל ערכי המותג הבריטי המקורי שהתאפיין לאורך השנים בשלל מכוניות מהנות לנהיגה במחירים נגישים, וכזו היא ה-4 החדשה. המשפחתית הקומפקטית הזו מציגה כיול מתלים מוצלח המאפשר לה להשיג קצב גבוה בכביש המפותל באופן מעורר התפעלות ומעלה חיוכים. מדובר בפשטות באחת מן המכוניות המהנות ביותר לנהיגה בסגמנט, וזה שאנחנו אומרים זאת על מכונית חשמלית זה בהחלט חידוש.

חלק מאותה הנאה ותחושה של ״חזרה לדברים הטובים שהיו פעם״ נובעת מהעבודה כי ל-4 הנעה אחורית במקום הקדמית המקובלת בסגמנט כיום. שינוי המיקום של הגלגלים האחוריים בא לידי ביטוי בנהיגה דינמית, אך גם ביום יום ישנם מצבים בהם ההבדל בין סוגי ההנעה מורגשים – ואותם רגעים קטנים מעניקים למי שמחפש אותם חוויה ייחודית ומעניית בסגמנט.

MG4 – אוטו השנה של ישראל 2024
צילום: רונן טופלברג

ואם כבר דיברנו על התנהגות נדבר גם על ההנעה. לרוב הגרסאות מנוע חשמלי המפיק 204 כ״ס, וכאשר מדובר במכונית כה קטנה התוצאה היא ביצועים מצוינים (7.9 שניות ל-100 קמ״ש) בכל מצב. אל הביצועים הטובים נוסיף את העובדה כי מדובר במכונית עם כיול דוושות מוצלח ביחס לדגמים מתחרים מסין בפרט, ביחס לסגמנט בכלל. ואנחנו לא יכולים להספיק לחשוב על גרסת ההנעה הכפולה האימתנית שצפויה להגיע בהמשך לה הספק כביר של 435 כ״ס – במשפחתית קומפקטית!

טווח הנסיעה מכובד בהחלט עם לא פחות מ-450 ק״מ בין טעינות לגרסת הטווח הארוך. במבחן הדרכים שערכנו לדגם, מבחן אשר נעשה בתנאים מכבידים במיוחד, רשמה ה-4 טווח של 360 ק״מ – נתון מצוין לאור עומס המבחן. יחד עם קצב טעינה מהיר יחסית למתחרות מסין העומד על 135 ק״ו מתקבלת משפחתית חשמלית היכולה לכסות מרחקים בקלות.

MG4 – אוטו השנה של ישראל 2024
צילום: רונן טופלברג

כמובן, מעבר לכל אלה מדובר פשוט במשפחתית מוצלחת. סביבת הנהג נאה למראה, המרחב מלפנים טוב ותנוחת הנהיגה מצוינת. מאחור מרחב נאה לסגמנט ותא המטען שימושי למדי גם אינו גדול במיוחד – מדובר במשפחתית יעילה למדי.

בקיצור, מכל הסיבות האלה ואחרות – MG4 זוכה בתואר ׳אוטו השנה של ישראל 2024 בסגמנט המשפחתיות׳.

MG4 – אוטו השנה של ישראל 2024
צילום: רונן טופלברג