תחרות אוטו השנה 2024 הגיעה לסיומה, וזו השנה ה-29 ברציפות מאז שיצאה לדרך. כבכל שנה, גם הפעם צוות הכתבים של 'אוטו' התכנס לשורת דיונים ארוכה אשר בסופה, ובשקלול קולות הקוראים, נבחרה הזוכה הגדולה בתחרות אוטו השנה.

את הכתבה המלאה על חמש הפיינליסטיות, כולל את סרטון הווידאו הגדול והמושקע, והדרך בה נבחר ׳אוטו השנה׳ תוכלו לקרוא ולראות כאן. במאמר הזה אנו מתמקדים בזוכה הגדולה: יונדאי איוניק 6 – אוטו השנה של ישראל 2024.

׳אוטו השנה׳ של ישראל צריך להיות רכב המביא בשורה וערך בולטים ביחס להיצע בשוק. בין אם מדובר בעיצוב פורץ דרך, מוביל מגמות, מדגים טכנולוגי המחדש באמת בתחום וכמובן חשוב גם שיבצע היטב את מטלות הנהיגה – וכזו היא בדיוק יונדאי איוניק 6 שזכתה בתואר השנה. 

יונדאי איוניק 6 – אוטו השנה של ישראל 2024
צילום: עזרא רפאל

ראשית, מדובר במכונית חשמלית – ולא צריך להכביר במילים כדי להסביר כמה התחום התפתח והפך למשמעותי בשוקי הרכב המקומי. בתוך כך, יונדאי איוניק 6 היא מהנציגות המרשימות ביותר בתחום החשמלי בכלל, בסגמנט המשפחתיות הגדולות בכלל.

מדובר במכונית חשמלית המבוססת על פלטפורמת E-GMP הייעודית לרכב חשמלי. מדובר בפלטפורמה גמישה במיוחד המאפשרת ליונדאי להציע כלי רכב בסגמנטים שונים ובמימדים ופרופורציות יחודיים, דבר שבא לידי ביטוי הן בהופעה (עליה נרחיב מיד) והן בסביבת הנהג. מעבר לכך, הפלטפורמה המתקדמת מאפשרת הספק טעינה מהירה מדהים ממש: עד 350 ק״ו בעמדת טעינה התומכת בכך, וכאלה כבר מתחילות לצוץ בכבישי ישראל. גם היום, ארבע שנים מאז שחטיבת איוניק של יונדאי הושקה, מדובר בנתון נדיר בסגמנט ובכלל.

יונדאי איוניק 6 – אוטו השנה של ישראל 2024
צילום: עזרא רפאל

אבל האיוניק היא הרבה יותר מטעינה מהירה. בזכות סוללה מכובדת בקיבולת של 77.4 קוט״ש גם טווח הנסיעה מרשים במיוחד: 614 ק״מ בין טעינות לגרסת ההנעה האחורית, מהנתונים הטובים ביותר בסגמנט. מדובר בטווח מרשים במיוחד גם ביחס למכוניות יקרות בהרבה. היא הציגה נתונים מצטיינים במבחני הדרכים שלנו שנעשים בתנאים מאומצים ושתי הגרסאות – הנעה אחורית או כפולה – הוכיחו כי הן מסוגלות בפועל לטווחים של מעל ל-450 ק״מ ללא קושי. גרסת ההנעה האחורית מסוגלת בנהיגה מתונה לחצות בקלות את קו ה-500 ק״מ – וזה כבר נתון שמשנה את חוקי המשחק החשמלי.

כיצד היא משיגה את אותו טווח מרשים? הפלטפורמה החשמלית החדשה מאפשרת לאיוניק להציע סוללה מתקדמת וגם מנועים חשמליים יעילים, אך יש תחום המוסיף לטווח בו איוניק 6 מצטיינת במיוחד. בתכנון המכונית מהנדסי יונדאי שמו דגש רב על היעילות האווירודינמית שלה – והתוצאה שומטת לסתות. למרות שמדובר במכונית ממותג עממי היא הצליחה להשיג מקדם גרר כמעט דמיוני – 0.22 בלבד בגרסה המשווקת בישראל. בעולם קיימת מהדורה עם מצלמות צרות במקום מראות צד המאפשרות לשפר את הנתון עוד יותר.

יונדאי איוניק 6 – אוטו השנה של ישראל 2024
צילום: עזרא רפאל

הטווח כמובן חשוב, בוודאי כאשר תשתית עמדות הטעינה עדיין בשלביה הראשונים, אבל האיוניק 6 מצליחה להרשים בתחום נוסף – העיצוב. הרבה מהמופע הייחודי של איוניק 6 נזקף לזכות אותו תכנון אווירודינמי מתקדם אשר הוביל לפרופורציות מסובבות הראשים של המכונית הזו. העיצוב המרשים בולט במיוחד במבט מן הצד שם ניתן להבחין בקו הגג המשתפל או מאחור שם ישנה כנף אחורית המזכירה במידה דגמים של פורשה. זה מרשים, במיוחד כאשר כשנזכרים שלעיצוב המיוחד יש פונקציה אמיתית וחשובה לביצועי הטווח.

אלה האבנים הגדולות שהעניקו לאיוניק 6 את התואר השנה, אבל לא היחידות – יש עוד כמה תחומים בהם היא ״רק״ מצטיינת. יחידות ההנעה, למשל: כבר בגרסת ההנעה האחורית (228 כ״ס) הביצועים טובים מאוד, יותר ממספקים לכל שימוש יום-יומי. אם תבחרו בגרסת ההנעה הכפולה תגלו ביצועים מצוינים ממש בכל קנה מידה, ואלה רק גורמים לנו לחשוב על גרסת ספורטיבית שבוודאי תראה אור בעתיד.

יונדאי איוניק 6 – אוטו השנה של ישראל 2024
צילום: עזרא רפאל

מעבר לכך מדובר במכונית שמאוד נעים לשהות בה עם סביבת נהג עדכנית מצד אחד, אך כזו השומרת לרוב על הנדסת אנוש נאותה ומוצלחת. המרחב לנוסעים מלפנים ומאחור מצטיין והאבזור עשיר למדי. על אלה מוסיפה איוניק 6 יכולת דינאמית גבוהה במיוחד וביצוע מוצלח כאשר הכביש מתפתל.

בקיצור, יונדאי איוניק 6 היא מכונית חשמלית מתקדמת וטכנולוגית המציעה טווח מרשים המושב בין היותר בזכות עיצוב אווירודינמי יעיל המעניק לה גם הופעה ייחודית. מכל הסיבות האלה ונוספות יונדאי איוניק הרוויחה את תואר ׳אוטו השנה של ישראל 2024׳.

יונדאי איוניק 6 – אוטו השנה של ישראל 2024
צילום: עזרא רפאל