חברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי לישראל, משיקה את ה-Q8 החדש. זמן קצר לאחר השקת ה-A6 ו-A7 החדשות, מגיע רכב הפנאי שמתחרה בב.מ.וו X6 בתת הקטגוריה של פנאי-קופה, כלומר רכב פנאי בעל עיצוב ספורטיבי שנובע בין היתר מגג נמוך יחסית.

ה-Q8 חונך את מאפייני העיצוב החדשים של אודי, שישמשו בעתיד את קו הדגמים כולו. הוא נראה בולט, אגרסיבי, אופנתי וספורטיבי מאחיו לפלטפורמה, ה-Q7. הרכב החדש נחשף לראשונה בגרסת תצוגה בינואר 2017, בתערוכת בדטרויט. השם," Q8 קונספט", לא הותיר ספקות לגבי הכוונה להביאו לייצור והדגם הסדרתי נחשף ביוני השנה. כמו ב-A6 וב-A8 החדשות, הוא גם מציע את עיצוב סביבת הנהג החדש של אודי, שכולל שני מסכי מגע במרכז (לעומת אחד בעבר) - בגודל "10.1 ו-"8.6 (הקטן בעיקר לתפעול מערכות הרכב). כן מוצע לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3). 
 
בסיס מוכר
ה-Q8 (כמו ה-A6 וה-A7) נשען על פלטפורמת ה-MLB הגמישה של קבוצת פולקסווגן. גרסת השטח שלה משמשת גם את ה-Q7, פורשה קאיין, בנטלי בנטייגה, פולקסווגן טוארג ולמבורגיני אורוס. עם אורך של 499 ס"מ, ה-Q8 קצר מה-Q7 בשישה ס"מ. בסיס הגלגלים זהה (299.5 ס"מ). למעשה נראה שההבדל המהותי במידות הוא בגובה - 163 ס"מ לעומת 174. זה תורם לכך שהרכב החדש נראה רחב יותר, למרות שהפער במידות עומד על 2.5 ס"מ בלבד (199.5 לעומת 197 ב-Q7). מערך המתלים כולל בולמים נשלטים אלקטרונית.

אודי Q8 בישראל: מ-625,000 שקל


אודי Q8 נוחת בארץ בגרסת טורבו-דיזל, עם מנוע 3.0 ליטר שמייצר 286 כ"ס ו-61.2 קג"מ. הוא משודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית ולהנעה כפולה, וכולל טכנולוגיית כלאיים מתונה (כיבוי מנוע הבנזין בתנאי שיוט מסוימים בין 55 ל-160 קמ"ש ומוקדם יותר בעצירה, אך ללא יכולת נסיעה חשמלית). האצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 6.3 שניות ותצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה עומדת על 14.7 ק"מ לליטר.
 
שפע אבזור
ה-Q8 מוצע בישראל עם חישוקי "20, חלון גג, תאורת לד, דלת אחורית חשמלית, מושבים קדמיים חשמליים, סגירת ואקום לדלתות, בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, מערכת מולטימדיה שכוללת מקלט טלוויזיה, ריפודי עור וספי דלת מוארים.

אודי Q8 בישראל: מ-625,000 שקל


תמורת 99,000 שקלים נוספים מוצעת חבילת "פרמיום", הכוללת תאורת מטריצת לד קדמית, מתלי אוויר, מערכת שמע מתוצרת באנג אנד אולפסן, מושבים קדמיים מאווררים בעיצוב שונה, דיפון עור עשיר יותר וחישוקי "21. אבזור הבטיחות כולל בלימת חירום אוטונומית מלפנים ומאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, מערכות המסייעות למניעת תאונה מאחור ומלפנים בכניסה לצומת, ואפילו התרעה מפני פתיחת דלת כשיש רכב חולף.

אודי Q8 בישראל: מ-625,000 שקל


מחיר ה-Q8 מתחיל מ-625,000 שקלים, יקר משמעותית מ-Q7 בסיסי (496,000 שקל, 555,000 לגרסת 272 כ"ס). הוא גם יקר יותר (אך מצויד יותר) ממחירי הפתיחה של מתחריו הישירים, מרצדס GLE קופה וב.מ.וו X6.