מיצובישי חשפה לפני כשנה וחצי את רכב הקונספט ויז'ן ראליארט שסיפק הצצה לאאוטלנדר עתידי בגרסה חמה וספורטיבית – אך מאז לא קרה איתו יותר מדי והאאוטלנדר נותר רכב פנאי "רגיל" ומשפחתי. כעת עולות שמועות לגבי אפשרות של הצגת גרסה סדרתית שצפויה לראות אור בשנה הבאה.
 

מיצובישי אאוטלנדר עשה ספורט

מיצובישי אאוטלנדר הוא רכב הפנאי הקומפקטי (C-SUV) של היצרנית אשר הוצג לראשונה בשנת 2001. השנים ההן היו שנים שמחות וטובות לחובבי הראלי, והצמד סובארו-מיצובישי היה בעיצומו של מאבק הרפליקות הגדול בין אימפרזה ללנסר. אל תוך האש הזו נכנס גם האאוטלנדר, לכאורה רכב פנאי משפחתי ו"משעמם" אך לאחר שהשתילו בו את מנוע הטורבו של הלנסר איבולושן – שהעמיד לרשותו עד 240 כ"ס, בהתאם לשוק היעד – ומערכת הנעה כפולה קיבלנו תוצר ייחודי שהיה מראשוני רכבי הפנאי-ספורט כפי שאנו מכירים אותם כיום.

מיצובישי אאוטלנדר 2001
צילום: מיצובישי

אלא שמאז הרוחות במסדרונות מיצובישי השתנו, גם בעולם הן נשבו לכיוונים אחרים. למעט רכבי תצוגה ספורים (מיצובישי איבולנדר משנת 2007, למשל) נדמה כי במיצובישי זנחו את הכיוון של אאוטלנדר ספורטיבי.
 

הקונספט ב-2022 וגרסת הייצור

ובכל זאת, נראה שכעת מישהו במיצובישי חושב שזה רעיון טוב לחמם שוב את האאוטלנדר. כאמור, בשנה שעברה הוצג הקונספט אאוטלנדר ראליארט בו ראינו לראשונה אפשרות ממשית לאאוטלנדר הנוכחי במהדורה ספורטיבית. החזית בעלת סבכה ופגוש אגרסיביים ונמוכים משל הגרסה המוכרת, בצד ישנן חצאיות וחישוקים גדולים ומאחור דיפיוזר המושפע בעיצובו מעולם ה-F1. התוצאה, הגם שמעט מוגזמת, נראית יחסית קרובה לייצור.

מיצובישי אאוטלנדר קונספט
צילום: מיצובישי

מהדיווחים ברשת כעת עולה כי היצרנית בדרך להציג גרסת ראליארט ספורטיבית וסדרתית, לפחות בשווקים נבחרים. גרסה זו תתבסס על המהדורה ההיברידית-נטענת של הדגם אשר עושה שימוש במנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.4 ל' המפיק 133 כ"ס. את הכוח בפועל יעבירו לגלגלים שני מנועים חשמליים (הנעה כפולה) ואלה יספקו כ-290 כ"ס, זאת לעומת קצת פחות מ-250 כ"ס במהדורה הרגילה.

כמובן, מעבר לעיצוב הספורטיבי במיצובישי צפויים להעניק לאאוטלנדר ראליארט גם התאמות נדרשות למערך המתלים והבלמים – אולם בשלב זה קשה לקבוע את היקף ועומק השינויים. האם יהיה מדובר בגרסת קצה יקרה ומעוצבת או שמדובר בצעד ראשון בחזרה לשורשים הספורטיביים של היצרנית? עוד מוקדם לאמר, אבל אתם יודעים איזו מבין האופציות הללו ישמחו אותנו יותר.

מיצובישי אאוטלנדר ראליארט
צילום: מיצובישי