המקור, מ-1870, יצר מערך אדיר של קונצרנים בתחומי הכרייה, המספנות, התקשורת, בנקאות וכספים, תשתיות, תעופה, אלקטרוניקה ועוד ועוד. מעסקי הספנות נוסד ב-1917 מפעל המכוניות שהיה למיצובישי מוטורס ב-1970. החברה יצרה שיתופי פעולה עם יצרנים אחרים בעולם כמו קרייזלר (1971), יונדאי, וולוו, או מרצדס (ששלטה בה ב-2000-2005). בנוסף לייצור דגמי נוסעים רגילים, ייצרה מיצובישי רכב שטח (פאג'רו), טנדר (L200 על שמותיו השונים), מיניוואן – ואת סדרת אבולושן. היו אלה דגמי ספורט מבוססי-לאנסר שייצגו אותה באליפות הראלי העולמי – עם 4 זכיות רצופות באליפות העולם לנהגים (מאקינן; 99'-96') – והוצעו גם במהדורות כביש. מיצובישי היא אחת המנצחות החשובות מעולם בראלי פריז דקאר, ובין 1979 ל-2016 זכו דגמיה ב-11 ניצחונות (כולם באפריקה), כולל 7 רצופים (07'-01'). עם השנים ירד היצע הדגמים של מיצובישי והחברה מיעטה לחדש את האחרים שנשארו. ב-2016 הודתה החברה כי זייפה למעשה נתוני צריכת דלק, וכתוצאה מכך הפסידה החברה כמעט ממחצית שוויה, נרכשה על-ידי ניסאן וכיום היא חלק מקונצרן רנו-ניסאן. יבוא מיצובישי לישראל החל ב-1988, ועם תחילת העשור הבא הפכה הלאנסר ולאחריה הסופר לאנסר למכונית הנמכרת בישראל, מדיחה את סובארו ממקום זה, ועושה את מיצובישי למותג המצליח במחצית הראשונה של שנות התשעים. רכב הפנאי הקומפקטי, אאוטלנדר, הוא מהמצליחים מסוגו בארץ ומוצע גם במהדורה היברידית. מיצובישי מיובאת על-ידי כלמוביל.

.