טויוטה קאמרי הראשונה הוצגה כדגם ייעודי בשנת 1982 ומשווקת מאז ועד היום ברחבי העולם, בהצלחה רבה במיוחד בשוק הצפון אמריקאי שם היא מככבת כבר שנים בטבלת המסירות. הדור הנוכחי (שמיני) נחשף כבר בינואר 2017, כך שזה בדיוק הזמן המקובל להצגת יורשת – ואכן טויוטה הכריזה על דור תשיעי למשפחתית הגדולה הפופולרית שלה.

טויוטה קאמרי החדשה, כמעט

באופן שהפך למקובל יותר ויותר בתעשיית הרכב בטויוטה נמנעים מלציין במפורש אם מדובר בדגם חדש לגמרי, אולם נראה כי למעשה מדובר במתיחת פנים מקיפה לדור היוצא. עיצובה החיצוני רענן ואתלטי יותר, אך השינויים מתרכזים בעיקר בחזית ובחלק האחורי שעוצבו מחדש – קו החלונות והדלתות בפרופיל זהה, וגם הגג המשתפל מאחור נראה ללא שינוי. בטויוטה מציינים אפשרות לצביעה דו-גוונית ורמות גימור בעלות אופי ואיפור ספורטיבי יותר.

טויוטה קאמרי 2024 החדשה נחשפה רשמית
צילום: טויוטה

סביבת הנהג זוכה לטיפול מקיף יותר, כאשר למעט מספר אלמנטים שנלקחו מהדור היוצא (ידית הילוכים, למשל) הרוב עוצב מחדש. מבנה הקונסולה המרכזית והדשבורד שונים, מזכירים במעט את דגמי קראון החדשים – הדרך שבה היא "עוטפת" את הנוסע, למשל. בטויוטה מציינים דיפונים וחומרים איכותיים יותר, סביבת נהג שקטה יותר והרכבה איכותית יותר. 

מול הנהג ישנו לוח גלגל הגה חדש ולוח מחוונים מוקרן בגודל 7 אינץ' כסטנדרט, 12.3 אינץ' כאופציה. במרכז מסך מולטימדיה חדש בגודל 8 או 12.3 אינץ' המוטמע בדשבורד ונושא את הממשק העדכני של היצרנית, כולל קישוריות אלחוטית לאפל ואנדרואיד. כאופציה ניתן לבחור גם בתצוגה עילית בגודל 10 אינץ'.

טויוטה קאמרי 2024 החדשה נחשפה רשמית
צילום: טויוטה

בטויוטה מציינים כי הקאמרי החדשה נשלטת תוכנה באופן רחב יותר מבעבר, כולל אפשרות לעדכונים מהאוויר (OTA). לצד זאת מפרטת טויוטה על תכניות מנויים חדשים שתציע עם הקאמרי: אינטרנט אלחוטי לנוסעי הרכב שיאפשר שימוש נרחב יותר בעוזרת החכמה של טויוטה, חיבור לשירותי מוזיקה שונים, שירותי דרך, מפתח דיגיטלי ועוד. הכיוון החדש הזה של תעשיית הרכב בהחלט מטריד.

טויוטה קאמרי 2024 החדשה נחשפה רשמית
צילום: טויוטה

מערכת הנעה היברידית חדשה לגמרי

החידוש המרכזי נוגע למערכת ההנעה ההיברידית – לא רק שדור זה של קאמרי יוצע באופן בלעדי עם הנעה זו (בעבר גם עם בנזין בלבד), אלא שמדובר במערכת הנעה חדשה מהדור החמישי (THS 5). 

טויוטה קאמרי 2024 החדשה נחשפה רשמית
צילום: טויוטה

בטויוטה לא מפרטים יותר מדי, אולם בבסיס ישנו מנוע 2.5 ל' – נפח זהה ליוצא אך לפי היצרנית מדובר במנוע חדש לגמרי. אל מנוע הבנזין מצטרפים שני מנועים חשמליים להספק משולב של 225 כ"ס בהנעה קדמית או 232 כ"ס בהנעה כפולה. לראשונה, מערכת, הגלגלים האחוריים בגרסת ההנעה הכפולה קאמרי יונעו באופן ישיר ע"י אחד מהמנועים החשמליים במקום חיבור מכאני "מסורתי" בעבר. 

לפי טויוטה המערכת החדשה אמורה, כמובן, להיות חסכונית יותר – אך גם להציג שיפור מורגש בחווית השימוש היום-יומית. המערך החדש יאפשר פרקי נסיעה ארוכים יותר במצב החשמלי, יציע יותר מומנט זמין במהירויות נמוכות ויאפשר עבודה בסל"ד נמוך ושקט יותר של מנוע הבנזין. 

טויוטה קאמרי 2024 החדשה נחשפה רשמית
צילום: טויוטה