טויוטה קאמרי 2025

טויוטה קאמרי 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    הדור התשיעי של טויוטה קאמרי הוצג בסוף 2023 והושק בישראל בספטמבר 2024. הדור החדש מתבסס על קודמו ורוב מידותיו החיצוניות לא השתנו, פרט לממד האורך אשר צמח ב-3.5 ס"מ ל-492 ס"מ, ונפח תא המטען שהצטמצם ב-30 ליטרים ל-493 ליטרים.

    העיצוב החיצוני בוטה ביותר, קרוב לזה של C-HR, פריוס וקראון החדשים, והרכב מפגין נוכחות רבה מאוד.

     

    קאמרי החדשה מוצעת רק בהנעה היברידית – וזו מבוססת על מנוע בנזין אטמוספרי 2.5 ליטר, בשילוב עם מנוע חשמלי, וההספק הכולל בקאמרי נע בין 230 כ"ס ל-227 כ"ס ברמת האבזור הגבוהה יותר (218 כ"ס בדגם היוצא). כתוצאה מכך, משך התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש התקצר ל-7.2 שניות (קודם 8.3 שניות); צריכת הדלק שופרה אף היא, ל-20.4 ק"מ/ל' לפי נתוני מעבדה (18.5 ק"מ/ל' בעבר).

     

    למערכת החשמלית סוללת ליתיום יון חדשה, עם יכולת פריקת אנרגיה יעילה יותר. כמו בעבר - תיבת ההילוכים, מסוג מפצל-כוח, קרובה בפעולתה לתיבה רציפה. המחירים החדשים משקפים התייקרות קלה ביחס לדגם המוחלף.

  • עיצוב ונוכחות

    הקווים העיקריים של העיצוב קרובים למדי לאלו של הדגם המוחלף, אבל הסבכה גדולה בהרבה ומעניקה לרכב הופעה בוטה משמעותית, עושה את קודמתה למופת של צניעות. מרוב הכיוונים הרכב נראה אתלטי יותר מקודמו, ובעל הופעה דינמית אך אלגנטית במידה.
  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג עברה שינוי יותר משמעותי, ובהשוואה לקודמתה שהפגינה עיצוב מורכב ועתיר קווים, החדשה דווקא פשוטה ושמרנית יותר.

    עם זאת, היא כוללת מרכיבים עדכניים נדרשים, בעיקר צג "12.3 הגדול משמעותית מקודמו ("9), וגם לוח מחוונים מוקרן באותו גודל. הנדסת האנוש טובה ביחס למכוניות מודרניות, ויש כאן המון כפתורים חיצוניים לתפעול - שאינו מתבצע מהמסך בלבד.

    גם לבקרת האקלים תפעול חיצוני, וזה מצוין, אך פתחי המיזוג במרכז מעט נמוכים. הקונסולה המרכזית הרחבה נמצאת על הגבול בכל הנוגע לפגיעה במרווח ברך שמאל של הנוסע.

     

    תנוחת הנהיגה נמוכה וספורטיבית, ואנחנו אוהבים את זה. מפתח הדלתות מאחור סביר, יש המון מקום לראש ולברכיים ומעט פחות לכפות הרגליים. הנוסע האמצעי יגלה תעלת הינע גבוהה.

     

    תא המטען גדול למדי, ויש בו פתחים למגלשיים או לקרשים לל"ג בעומר, תלוי במדינה. אך לא פחות חשוב: ניתן לקבל את המכונית עם גלגל חלופי בגודל מלא.

  • מנוע וביצועים

    בהשקה בחו"ל זכינו לזמן נהיגה מוגבל. במעט שנהגנו התרשמנו כי התאוצה לינארית, הביצועים טובים ובשיוט המנוע פועל באופן נינוח ונעים. ניתן לשייט רק בחשמל – בפועל רק בפקקים ובתנועה עירונית ממש איטית; המהירות המרבית בכוח החשמל היא עשרה קמ"ש בלבד.
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    energy_2.svg

    בהשקה בחו"ל, בתנאים לא מאתגרים, מחשב הדרך הראה על נתון צריכה של 19.2 ק"מ/ל', וזה מרשים למדי.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      20.8 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      17.7 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      50 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      3
  • נוחות והתנהגות

    בידוד הרעשים סביר בלבד; שאון המנוע מוחרש בשיוט, אך כאשר צריך להאיץ ומנוע הבנזין עולה לסל"ד גבוה, צלילו חודר לתא הנוסעים יותר מהרצוי. מנגד, בידוד רעשי הרוח מוצלח גם במהירויות גבוהות. המהום הצמיגים בולט או מוחרש בהתאם לאיכות הסלילה. להתרשמות מנוחות הנסיעה ומהיכולת הדינמית ניאלץ להמתין למבחן מקומי, על אספלט ישראלי.
  • תמורה למחיר

    קאמרי יקרה מדגמים מקבילים של יונדאי וקיה בכ-5%-10% ומציעה אחריות פחות ארוכה. עם זאת, החבילה הכוללת חסכונית ומומלצת - בעיקר למרבי הנסועה.
  • גרסאות ורמות גימור

    טויוטה קאמרי 2024 החדשה מוצעת בשתי רמות אבזור 'LE' הבסיסית כוללת תאורת לד, חישוקי "17, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושב הנהג, ריפוד דמוי עור וטעינה אלחוטית לסלולרי.

    ברמת האבזור 'XLE' תקבלו גם חישוקי "18, ריפוד עור ותפעול חשמלי להגה ולמושבים הקדמיים הכוללים גם אוורור.

  • בטיחות

    הקאמרי לא נבחנה במבחני הריסוק של יורו NCAP, אך כן נבחנה בשלוחה האוסטרלית של הארגון וזכתה לציון 5 כוכבים המרבי - עם ציון גבוה במיוחד בהגנה על נוסעים מבוגרים, 95%. בהגנה על ילדים היא זכתה ל-87%, בהגנת הולכי רגל 84%, ובתפקוד מערכות בטיחות 81%.

    מערך הבטיחות עודכן בדור החדש וכולל בנוסף לבלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית, גם האטה אוטומטית בנסיעה מאחורי רכב.

  • מה חדש בדגם

    תחילת שיווק הדור החדש בםפטמבר 2024, אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    טויוטה קאמרי היא משפחתית גדולה הממשיכה את מסורת הדורות הקודמים, מביאה עמה מרחב ראוי, שימושיות טובה, איכות מכובדת, ביצועים נאים – והקלף החזק באמת הוא יחידת כוח יעילה וחסכונית. מאוד חסכונית.

טויוטה קאמרי שאלות ותשובות

טויוטה קאמרי 2025 מוצעת בשתי רמות גימור: רמת LE בסיסית במחיר של 214,990 ש"ח ורמת XLE במחיר של 229,990 ש"ח. המחיר אינו כולל אגרת רישוי.
המחיר הסופי של רמת גימור LE הוא 217,712 ש"ח, הכולל את מחיר הרכב (214,990 ש"ח) בתוספת אגרת רישוי (2,722 ש"ח).
המחיר הסופי של רמת גימור XLE הוא 232,712 ש"ח, הכולל את מחיר הרכב (229,990 ש"ח) בתוספת אגרת רישוי (2,722 ש"ח).
ההבדל במחיר בין שתי רמות הגימור הוא 15,000 ש"ח, כאשר רמת גימור XLE יקרה יותר ומציעה אבזור נוסף כמו חישוקי "18, ריפוד עור ותפעול חשמלי להגה ולמושבים הקדמיים הכוללים גם אוורור.
לא, המחיר המוצג על ידי היבואן אינו כולל אגרת רישוי. יש להוסיף 2,722 ש"ח לכל דגם עבור אגרת הרישוי הממשלתית.
הקאמרי לא משווקת באירופה ולכן לא נבחנה במבחני הריסוק של יורו NCAP. אך היא כן נבחנה בשלוחה האוסטרלית של הארגון ושם זכתה לדירוג מרבי של 5 כוכבים עם ציון גבוה במיוחד של 95% בהגנה על נוסעים מבוגרים.
הקאמרי כוללת כסטנדרט: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית כולל עקיפה תוך שימוש באיתות, זיהוי תמרורים, תאורה אדפטיבית ועוד.
כן, בקרת שיוט אדפטיבית מגיעה כציוד סטנדרט בשתי רמות הגימור וכחלק מחבילת Toyota Safety Sense 2.0.
כן, מערכת זיהוי שטח מת (BSM) כלולה כסטנדרט בשתי רמות הגימור ומזהירה בפני רכבים בשטחים שאינם נראים במראות.
לא, מערכות הבטיחות הפעילות זהות בשתי רמות הגימור.
צריכת הדלק הרשמית היא 20.8-20.4 ק"מ לליטר.
בנסיעת מבחן בתנאים רגילים, הקאמרי החדשה השיגה כ-19.2 ק"מ לליטר, קרוב מאוד לנתון הרשמי ומרשים למכונית בגודל זה.
כן, יש הבדל קטן - 20.8 לעומת 20.4 ק"מ לליטר. ההבדל נובע מגודל החישוקים והצמיגים 215/55/17 ברמת גימור LE לעומת 235/45/18 ברמת גימור XLE.
כן, הקאמרי החדשה משופרת משמעותית - מ-18.5 ק"מ לליטר בדגם הקודם ל-20.4-20.8 ק"מ לליטר בדגם החדש, שיפור של כ-10%.
בזכות המערכת ההיברידית המתקדמת, הקאמרי זוכה לדרגת זיהום נמוכה ולציון 4 מתוך 15 במדד זיהום האוויר.
קאמרי 2025 מצוידת במנוע היברידי A25A-FXS בנפח 2.5 ליטר, המשלב מנוע בנזין אטמוספרי עם מנוע חשמלי למערכת הנעה יעילה וחסכונית.
כן, טויוטה החליטה להציע את הקאמרי החדשה רק בגרסת היברידי, ללא אפשרות למנוע בנזין טהור. זהו שינוי משמעותי מהדור הקודם.
מנוע הבנזין מפיק 186 כ"ס, החשמלי 136 כ"ס, יחדיו הם מפיקים 230 כ"ס.
הקאמרי החדשה מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 7.2 שניות, שיפור משמעותי לעומת 8.3 שניות בדגם הקודם.
המידות החיצוניות של הקאמרי הן: אורך 492 ס"מ, רוחב 184 ס"מ וגובה 144.5 ס"מ. בסיס הגלגלים הוא 282.5 ס"מ. זוהי מכונית גדולה המתאימה למשפחות ולנסיעות ארוכות.
בסיס הגלגלים הוא 282.5 ס"מ, מה שמעניק מרחב רגליים מצוין לנוסעים מאחור
נפח תא המטען הוא 493 ליטר, נפח מכובד המאפשר לשאת מזוודות למשפחה של 4-5 נפשות לחופשה ארוכה.
כן, תא המטען בנפח 493 ליטר מספיק בהחלט למשפחה עם ילדים. ניתן להכניס עגלת תינוק, מזוודות וקניות יומיומיות בנוחות.
הקאמרי החדשה ארוכה ב-3.5 ס"מ מהדגם הקודם (492 ס"מ במקום 488.5 ס"מ), אך תא המטען הצטמצם ב-30 ליטר בשל מיקום הסוללה עבור המערכת ההיברידית.
מסך המולטימדיה המרכזי בשתי רמות הגימור הוא בגודל "12.3 גדול משמעותית מ-"9 בדגם הקודם ותומך במגע ובקול.
ברמת גימור XLE יש לוח מחוונים דיגיטלי מלא "12.3. ברמת גימור LE יש צג מידע דיגיטלי "7 בין מחוונים אנלוגיים קלאסיים.
לא, לוח המחוונים הדיגיטלי המלא "12.3 זמין רק ברמת גימור XLE. ברמת גימור LE יש מחוונים אנלוגיים עם צג מידע מרכזי בגודל "7.
כן, Apple CarPlay אלחוטי מגיע כסטנדרט בשתי רמות הגימור, מה שמאפשר חיבור האייפון ללא כבלים ושימוש באפליקציות בצורה נוחה.
כן, המערכת תומכת גם ב-Android Auto (חוטי), כך שבעלי מכשירי אנדרואיד יכולים ליהנות מחיבור מלא למערכת המולטימדיה באמצעות חיבור USB.
הקאמרי מציעה מוניטין אמינות גבוה יותר, וצריכת דלק טובה יותר, אך יונדאי וסקודה מציעות אחריות ארוכה יותר ומחירים תחרותיים יותר ב-5-10%.
הקאמרי מציעה צריכת דלק נמוכה משמעותית, נוחות נסיעה טובה ומרחב פנימי דומה או גדול יותר מזה שקיים בדגמי SUV באותו סדר גודל של מחיר. רכבי פנאי מתאימים יותר למי שמעדיף ישיבה גבוהה, ולרוב הם נוחים יותר לכניסה ויציאה.
היתרונות הגדולים ביותר הם מוניטין האמינות הגבוה, וצריכת הדלק הטובה.
אין מספיק מידע כדי לפסוק בעניין, אבל על פי המידע המצומצם הקיים בשלב זה נראה שכן.
הקאמרי מתאימה מצוין לשני הייעודים: למשפחות בזכות המרחב והחסכון, ולמנהלים בזכות הנוכחות המכובדת, הנוחות והעלויות התפעול הנמוכות.
ברמת האבזור 'XLE' תקבלו גם חישוקי "18, לוח מחוונים מוקרן בגודל "12.3, ריפוד עור ותפעול חשמלי להגה ולמושבים הקדמיים הכוללים גם אוורור
רמת גימור 'LE'כוללת חישוקי "17, ואילו רמת אבזור 'XLE' כוללת חישוקי "18 בעיצוב ספורטיבי יותר.
לא, הקאמרי 2025 אינה מוצעת עם גג שמש באף אחת מרמות הגימור.
ברמת גימור LE המושבים מרופדים בדמוי עור איכותי, וברמת גימור XLE המושבים מרופדים בעור אמיתי עם תפרים מעוצבים.
כן, שתי רמות הגימור כוללות מפתח חכם המאפשר פתיחת הדלתות והנעת הרכב ללא הוצאת המפתח מהכיס או התיק.
בידוד הרעשים סביר בלבד. שאון המנוע מוחרש בשיוט, אך כאשר צריך להאיץ ומנוע הבנזין עולה לסל"ד גבוה, צלילו חודר לתא הנוסעים יותר מהרצוי. מנגד, בידוד רעשי הרוח מוצלח גם במהירויות גבוהות, והמהום הצמיגים סביר.

טויוטה קאמרי מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

טויוטה קאמרי השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • energy_2.svg
    ` on
    טויוטה קאמרי
    טויוטה קאמרי (דור חדש) 2.5 ל' היברידי, אוט', LE
    מחיר מחירון ₪214990
  • סקודה סופרב
    סקודה סופרב, 2.0 ל' טורבו, L&K ,4x4
    הספק כוח סוס 265
    מחיר מחירון ₪284490
  • on
    שברולט מאליבו
    שברולט מאליבו 1.5 ל' טורבו, אוט', LTZ
    הספק כוח סוס 163
    מחיר מחירון ₪209990
  • energy_2.svg
    יונדאי סונטה
    יונדאי סונטה (מ. פנים) 2.0 ל' היברידי, אוט', Luxury
    מחיר מחירון ₪219853

חוות דעת גולשים על טויוטה קאמרי

4.3/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (8)

הנאת נהיגה

4

עלויות תחזוקה

3.8

נוחות השימוש ואבזור

4.1

מרווח ישיבה

4.5

תא המטען

4.4

יש לכם טויוטה קאמרי? כתבו חוות דעת

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.