בחודש ספטמבר האחרון נחשף הדור החדש של מיני הדור הרביעי מאז שנכנסו לתמונה בעלי הבית החדשים (ב.מ.וו) של המותג אי שם בסוף שנת 2000. הפעם בחרו במיני לחשוף תחילה את הגרסאות החשמליות של הדגם, זאת כחלק מכוונות המותג להתקדם אל עבר עתיד מחושמל ונקי יותר. כעת מגיע תורן של גרסאות הבנזין של הדם.

מיני קופר
צילום: מיני
 

מיני בבנזין

חיצונית ההבדלים בין מיני חשמלית לכזו המונעת בבנזין קלים ביותר – אלה מסתכמים בעיקר בסבכה שאינה אטומה, חישוקים בעיצוב שונה, איפור שחור בחצאיות הצד וקשתות הגלגלים וצביעה שונה לתגי ה-'S'.

בסביבת הנהג קשה עוד יותר למצוא את ההבדלים שכן היא כמעט זהה לגמרי לזו של הגרסה החשמלית. ניתן למצוא גם כאן את הסידור החדש של היצרנית הכולל מסך מולטימדיה מרכזי גדול ועגול בקוטר 9.5 אינץ'. על המסך מולבש ממשק מולטימדיה חדש הכולל עדכונים מהאוויר (OTA) ותומך בשימוש במפתח דיגיטלי. בנוסף, מול הנהג תצוגה עילית.

מיני קופר סביבת נהג
צילום: מיני
 

המנועים

במיני לא מציינים זאת במפורש אך סביר כי גרסאות הבנזין מוצעות עם המנועים המוכרים מהדור היוצא במהדורה עדכנית ומשופרת. גם התיבה צפויה להיות רובוטית דו-מצמדית בעלת שבעה יחסי העברה.

בבסיס ישנה גרסת קופר לה מנוע בעלת 3 ציל' מוגדש טורבו (ככל הנראה בנפח 1.5 ל') המפיק 156 כ"ס ו-23.4 קג"מ (136 כ"ס ו-22.4 קג"מ בדור היוצא). גם הביצועים שופרו –7.7 שניות ל-100 קמ"ש, 0.4 שניות פחות מבעבר.

מיני קופר S 2024
צילום: מיני

בראש ההיצע עומדת בשלב זה גרסת קופר S הספורטיבית. ל-S מנוע טורבו-בנזין בעל 4 ציל' (כנראה בנפח 2.0 ל') המפיק 204 כ"ס ו-30.6 קג"מ, שיפור משמעותי מ-178 כ"ס ו-28.5 קג"מ בדור היוצא. למרות השיפור בהספק השיפור בתאוצה מהמקום זניח: 6.6 שניות, 0.1 שניות פחות מבעבר. 

מדלק מוטורס, יבואנית דגמי מיני לישראל, נמסר כי גרסאות הבנזין של מיני צפויות להגיע במהלך המחצית השנייה של השנה.

מיני קופר בנזין בישראל
צילום: מיני