תחרות אוטו השנה 2024 הגיעה לסיומה, וזו השנה ה-29 ברציפות מאז יצאה לדרך. כבכל שנה, גם הפעם צוות הכתבים של 'אוטו' התכנס לשורת דיונים ארוכה אשר בסופה, ובשקלול קולות הקוראים, נבחרה הזוכה גדולה בתחרות עליה תוכלו לקרוא כאן בהרחבה. לצד הפרס הגדול נבחרו גם הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות. בכל קטגוריה וקטגוריה נשקלו המתמודדים הראויים ביותר ודורגו לפי פרמטרים רבים המהווים שיקול בקניית רכב: יחידות הנעה, ביצועים, צריכת דלק, נוחות נסיעה, התנהגות כביש, בידוד רעשים, אבזור, תמורה ועוד. ובכל סגמנט וסגמנט נבחר בסוף זוכה אחד ויחיד.

והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2024 בסגמנט המיניוואנים׳ הוא – קיה קרניבל.

זה סוד מאוד גלוי שכיום הקהל נוטה להעדיף רכבי פנאי על פני מיניוואנים, גם כאשר יש צורך ברכב לשינוע משפחות מרובות ילדים. ואפשר להבין את זה במידה מסוימת, רכבי הפנאי אופנתיים הרבה יותר מ״קופסאות הנוסעים״ של פעם. אבל אם חושבים על זה רגע בהגיון, עבור הנהג הממוצע ומשפחתו המיניוואנים מציעים הרבה יותר.

קיה קרניבל – אוטו השנה של ישראל 2024
צילום: יואל פלרמן

בואו ניקח את הזוכה השנה בתואר ׳אוטו השנה של ישראל בסגמנט המיניוואנים׳ – קיה קרניבל – כדוגמה מושלמת לכך. מבחינת כמות הנוסעים, קרניבל מציע מקום לעד שמונה נוסעים בהתאם לגרסה ורמת הגימור – מספר דומה לזה שמציעים חלק מרכבי הפנאי הגדולים. עם זאת, המרחב שמציע קרניבל לכל אחד מהנוסעים נדיב בהרבה מזה שמסוגלים להציע רכבי הפנאי.

ובכלל, לא רק שהוא מציע יותר מקום אלא גם נוחות בזכות דלתות הזזה גדולות מאחור אשר מאפשרות מפתח רחב. תכונה זו מקלה על הכניסה והיציאה וגם על הטענת ילדים וחפצים, ועד שלא מנסים לא מסוגלי להבין את ההבדל בין ה״פתח״ של קרניבל לעומת דלת ״רגילה״.

קיה קרניבל – אוטו השנה של ישראל 2024 סביבת נהג
צילום: יואל פלרמן

קרניבל עושה זאת תוך כדי כך שהוא מציע גם תא מטען מרווח במיוחד, גם כאשר כל המושבים בשימוש. נפח ההטענה הבסיסי עומד על כ-600 ל׳, בערך פי 2 ממה שמציעים רכבי הפנאי הגדולים עם סידור מושבים מקביל. קיפול המושבים כבר מייצר חלל הטענה ענק במיוחד.

מעבר לכך, למרות שמדובר במיניוואן ״משעמם״ – הוא נראה נהדר, בוודאי ביחס לכלי רכב אחרים בסגמנט. החזית אגרסיבית ושואבת השראה מעולמות הפנאי, וגם מהצד ומאחור הוא נראה זורם ואתלטי למדי.

היצע יחידות ההנעה עשיר למדי ומציע אלטרנטיבי אשר תתאים לכל אחד. בבסיס ישנו מנוע דיזל בנפח 2.2 (עם 202 כ״ס) המציע כושר משיכה ראוי בזכות המומנט הזמין לצד צריכת דלק נמוכה ביחס למימדים. בראש ישנו מנוע V6 אטמוספרי בנפח 3.5 ל׳ אשר מפיק כבר 272 כ״ס בריאים – אלה מעמידים לרשות הנהג רמת ביצועים גבוהה לצד צליל נעים מששת הצילינדרים של מנוע הבנזין.

קיה קרניבל – אוטו השנה של ישראל 2024
צילום: יואל פלרמן

אם נסכם נגיד בקצרה כי קרניבל הוא רכב נאה למראה ושימושי במיוחד המציע מגוון רחב של אפשרויות הושבה והובלת מטען, ובדברים האלה הוא מצטיין ממש. מעבר לכך, הביצועים טובים בשני המנועים, צריכת הדלק בדיזל נמוכה, איכות החומרים ראויה, ונוחות הנסיעה הטובה הופכים אותו לרכב מצוין למשפחה.

בקיצור, מכל הסיבות האלה, קיה קרניבל הוא הזוכה שלנו בתואר ׳אוטו השנה 2024 בסגמנט המיניוואנים׳.

קיה קרניבל – אוטו השנה של ישראל 2024
צילום: יואל פלרמן