ניאו ET5 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד
-
רקע כללי
ניאו ET5 היא משפחתית גדולה (סגמנט D) במרכב סדאן-קופה המתחרה בדגמים כמו טסלה מודל 3, יונדאי איוניק 6, BYD סיל ועוד, אלא שלפי ניו מדובר במכונית יוקרתית כך שמחירה גבוה יותר.
ה-ET5 נחשפה לראשונה בשנת 2021, עיצובה עדכני ומקדם הגרר נמוך למדי – 0.24. בדומה למודל 3 גם כאן דלתות ללא מסגרת, אולם בניו הן מצוידת במערך "סגירה רכה".
בדומה לשאר דגמי החברה גם ET5 מצוידת במערך בטיחות עשיר הכולל שילוב של מצלמות, לידאר ורדאר – לפי ניו המערך מאפשר יכולות נהיגה אוטונומית ברמה 3 (כרגע לא פעילה בישראל).
ניאו ET5 משווקת בישראל עם מערך הנעה יחיד – שני מנועים המייצרים יחד 489 כ"ס ל-הנעה כפולה ו-4 שניות ל-100 קמ"ש.
יש שתי אפשרויות לסוללה – 75 קוט"ש לטווח של עד 451 ק"מ או 100 קוט"ש ל-583 ק"מ מירבים. טעינה ביתית עד 11 ק"ו כמקובל ואילו הטעינה המהירה איטית יחסית – עד 125 ק"ו.
ייחודה של ניאו הוא במערך החלפת סוללות הנמשך 3 דקות בלבד – בשנה הקרובה צפויות לקום שתי עמדות כאלה בישראל.
השיווק החל באוקטובר 2023.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
גרסאות ורמות גימור
ניאו ET5 החדשה משווקת בישראל בגרסה אחת – הנעה כפולה, 489 כ"ס – ועם שתי סוללות לבחירה – 75 קוט"ש, 451 ק"מ או 100 קוט"ש, 583 ק"מ.
רשימת האבזור עשירה: תאורת לד מלא, חישוקי "19, גג זכוכית ענק (ללא כיסוי אך עם הבטחה לסינון כמעט מלא של קרני השמש), תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבי הספורט הקדמיים, צג מרכזי "12.8 ומחוונים מוקרנים, בקרת אקלים עם אפשרות לטיהור האוויר, מערכת שמע מתקדמת עם 23 רמקולים ועוד כסטנדרט.
חבילת 'קומפורט' מוסיפה חימום לגלגל ההגה, אוורור, עיסוי וכוונון מורחב למושבים הקדמיים, ועיסוי וחימום לשורת המושבים השנייה, בישום בחלל תא הנוסעים ועוד.
-
בטיחות
ניאו ET5 החדשה נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2023 וזכתה בדירוג של 5 כוכבים עם ציונים גבוהים: 96% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על-ילדים, 83% בהגנה על הולכי רגל, 81% במערכות בטיחות.
היצע מערכות הבטיחות עשיר וכולל בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, תיקון סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים ועוד.
-
מה חדש בניאו ET5 2024
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.
-
סיכום