מותג היוקרה יגואר הודיע על הארכת אחריות היצרן המלאה לחמש שנים ו-150,000 ק"מ. לפחות כרגע מדובר במותג היחיד בתחום היוקרה שמעניק אחריות יצרן כזו (להבדיל מאחריות יבואן בתשלום). הצעד הוא חלק מהשינוי שעובר המותג בעולם מתוך ניסיון להפוך אותו למיוחד עוד יותר בתחום היוקרה ולייצב אותו תחת ההגדרה "מודרן לקשרי" (יוקרה מודרנית). ארז טרופן סמנכ"ל השיווק והמכירות של חברת המזרח (היבואן) מסביר שהמהלך מתבצע יחד עם חידוד המיתוג של היצרן, שינוי השפה השיווקית והידוק המסרים. הוא גם מזכיר שיגואר הודיעה שמ-2025 תהפוך למותג יוקרה חשמלי (כלומר תייצר רק כלים חשמליים א.ש.). "נושא האחריות הוא פורץ דרך בעולם היוקרה. מדובר במהלך מעניין מבחינת הביטחון הנוסף שזה נותן לנו וללקוח".

טרופן מאמין שגם השנה יגואר תמכור פחות ממאה כלי רכב בשל בעיות האספקה הקשות שלה-F-Pace וה-E-Pace. ובכל זאת הוא מקווה שעוד השנה נצליח לראות בארץ את הגרסה ההיברידית נטענת ל-E-Pace
יגואר באחריות
צילום: אלי שאולי
 
ובלנד רובר?
בצד של לנד רובר קצת קל יותר ליבואן להתמודד עם בעיות האספקה. בחודש יוני חגג המותג שיא מסירות מקומי עם אספקת 124 כלים, כאשר סוף סוף החברה מצליחה לקצר חלקית את ההמתנה הארוכה לדיפנדר. במותג חוגגים את השיא בהזמנת הלקוחות החדשים להתנסות בנהיגת שטח במתחם שהוכן במיוחד על מסלול המוטוקרוס שבמתחם וינגייט.

בלנד רובר גם צפויים יותר חידושים בזמן הקרוב. גרסת ה-130 הארוכה לדיפנדר אמורה להגיע בתחילת 2023 והיבואן מקווה להצליח להביא גם את הגרסאות ההיברידיות הנטענות לרכב (כאן מנוע 2.0 ליטר טורבו, סוללת 13.1 קוט"ש ו-404 כ"ס משולבים).

יגואר באחריות
צילום: יואל פלרמן

עוד קודם, לקראת סוף השנה, מקווה היבואן להציג בארץ את הריינג' רובר ספורט החדש. לקראת סוף השנה מקווים בלנד רובר ישראל להציג בארץ גם את הגרסה ההיברידית נטענת לריינג' רובר החדש ובהמשך (ב-2023) לריינג' רובר ספורט. לגרסאות אלה טווח של יותר מ-100 ק"מ, בזכות סוללת 38.2 קוט"ש ו-440 או 510 כ"ס משולבים (בשתי רמות ההספק מנוע טורבו עם שישה צילינדרים בטור בנפח 3.0 ליטר) .