כמו כולם, גם ארגון הבטיחות יורו NCAP עסק בשבועות האחרונים בסיכום השנה שחלפה. ובארגון בטיחות שכזה איזו דרך טובה יותר לעשות זאת מאשר לפרסם דוח בו מצויינות המכוניות הבטיחותיות ביותר אשר נבחנו על ידיו במהלך שנת 2022 בכל קטגוריה. השנה הפיינליסטיות מפתיעות ביותר שכן אף לא אחת מהן מגיעה מן היבשת הישנה, מקום מושבו של הארגון.
 
יונדאי איוניק 6 היא המכונית הראשונה שהוזכרה ע"י הארגון. מכונית הסדאן החשמלית מקוריאה זוכה בתואר המכונית הבטוחה ביותר בסגמנט המשפחתיות הגדולות לשנת 2022 בזכות ביצועים "יוצאי דופן" בהגנה על מבוגרים עם ציון של 97%, ו-87% בהגנה על ילדים, 66% בהגנה על הולכי רגל ו-90% במערכות בטיחות. "האיוניק 6 היא מכונית חשמלית עם אבזור בטיחותי מתקדם וביצועים טובים בהגנה על הנוסעים, כולל ילדים והיא מתווה את הדרך לעתיד נקי ובטוח יותר", כך יורו NCAP.
 
עוד נקודה נקודה עליה התעכבו ביורו NCAP היא עלייתם של הסינים – בשנה זו נבחנו לא מעט דגמים ממדינת הענק האסייתית, זאת שכן שנת 2023 צפויה להיות שנה בו ינסו יצרניות סיניות רבות להיכנס לשווקי אירופה המערביים. אולם השנה, ובניגוד לשנים עברו, היצרניות הסיניות לא חזרו עם דלת תא המטען בין הגלגלים – אלא הציגו (לרוב) אחת אחרי השניה ציונים ראויים בהחלט.

המכוניות הבטוחות ביותר בשנת 2022
צילום: EuroNCAP
 
שתיים מהן אף הוכתרו כבטוחות ביותר בסגמנטים שלהן. אורה פאנקי קאט היא המשפחתית הקטנה הבטוחה ביותר בשנת 2022 לפי יורו NCAP עם 92% בהגנה על מבוגרים, 83% בהגנה על ילדים, 74% בהגנה על הולכי רגל ו-93% במערכות בטיחות. היא מקדימה מכוניות מוצלחות, מוערכות ובטוחות כמו קופרה בורן, ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר, הונדה סיוויק, פולקסווגן גולף ועוד.

WEY קופי 01 מקבל את התואר הבטוח ביותר בסגמנט רכבי הפנאי הגדולים, מקדים במעט את לקסוס RX אותו גם ציינו בארגון לטובה, עם ציונים של 91% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 79% בהגנה על הולכי רגל ו-94% במערכות בטיחות.

המכוניות הבטוחות ביותר בשנת 2022
צילום: EuroNCAP
 
היצרנית האחרונה היא טסלה אשר זוכה בתואר הבטוחה ביותר בשלושה סגמנטים. טסלה מודל Y הצעיר הוא רכב הפנאי הקטן הבטוח ביותר עם ציונים של 97% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 82% בהגנה על הולכי רגל ו-98% במערכות בטיחות. טסלה מודל S, על אף שמדובר במכונית וותיקה, נבחנה גם היא בשנת 2022 וזכתה בתואר הבטוחה ביותר בסגמנט המנהלים ובקרב המכוניות החשמליות עם ציונים של 94% בהגנה על מבוגרים, 91% בהגנה על ילדים, 85% בהגנה על הולכי רגל ו-98% במערכות בטיחות.

המכוניות הבטוחות ביותר בשנת 2022
צילום: Tesla