סוזוקי הודיעה על עדכון ראשון לסווייס, המשפחתית הקומפקטית (סגמנט C) שלה. כזכור, לפני קצת יותר משנתיים הכריזו סוזוקי וטויוטה על שיתוף פעולה במסגרתו תשווק הראשונה שני דגמים של טויוטה – קורולה וראב 4 – תחת הסמל שלה.
 

סוזוקי סווייס המעודכנת

כאמור, סוזוקי סווייס היא למעשה טויוטה קורולה וזו מוצעת תחת סמל סוזוקי במרכב הסטיישן בלבד וכמעט ללא שינויים – סבכה מעט שונה, סמלי סוזוקי וגלגל הגה שונה בפנים. כעת, במקביל למתיחת הפנים שעברה קורולה, מכריזה סוזוקי על עדכון ברוח דומה גם עבור הסווייס.
 
במקרה של סווייס העדכון החיצוני שעברה קל אפילו מזה של הקורולה – בחזית ישנן יחידות תאורה שעודכנו קלות ומעבר לכך אין שום שינוי בולט. גם בסביבת הנהג השינויים מתונים ואלה לא כוללים את מסך המולטימדיה ולוח המחוונים המעודכנים והגדולים של הקורולה המחודשת.

סוזוקי סווייס סביבת נהג
צילום: יצרן

במקומם ישנו לוח מחוונים מוקרן חדש בגודל 7 אינץ' ומערכת מולטימדיה מעודכנת עם מסך 8 אינץ' (12.3 אינץ' ו-10 אינץ' בקורולה בהתאמה). למערכת תמיכה מלאה באנדרואיד אוטו (חוטי) ואפל קארפליי אלחוטי.
 

בטיחות ואבזור

נראה כי בסוזוקי מנסים לפצות על העידר השינויים ברשימת אבזור עשירה יותר וזו כוללת כעת כסטנדרט: בקרת אקלים מפוצלת, חימום מושבים וגלגל הגה, מצלמת נסיעה לאחור ועוד. בצד הבטיחות מציעה סוזוקי את המערך העדכני של טויוטה כולל מערכת ה'קדם' תאונה המעודכנת של היצרנית הכוללת יכולת משופרת לזיהוי הולכי רגל, רוכבי אופנוע ואופניים ועוד.

סוזוקי סווייס חלק אחורי
צילום: יצרן
 

יחידת הנעה היברידית וחזקה מבעבר

כבעבר הסווייס מוצעת עם היחידה ההיברידית של טויוטה קורולה, ובהתאם היא מתחדשת בזו העדכנית יותר. מדובר ביחידה המשלבת בין מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.8 ל' למנוע חשמלי המפיקים יחדיו כעת 140 כ"ס, שיפור של 18 כ"ס ביחס לעבר (122 כ"ס). תוספת ההספק מגיעה בעיקר בזכות מנוע חשמלי חזק יותר המציע כעת 94 כ"ס ו-18.8 קג"מ במקום 71 כ"ס ו-16.6 קג"מ בעבר. תוספת הסוסים מאפשרת לסווייס לקצר את נתון התאוצה ל-100 קמ"ש ל-9.4 שניות בלבד במקום 11.1 שניות בעבר.
 
סוזוקי סווייס מיוצרת במפעל טויוטה שבבריטניה וממנו היא מיוצאת לשווקי אירופה השונים. בעבר הייתה כוונה לייבאה גם לישראל, אולם בשלב זה לא ברור אם התכנית הזו תצא אל הפועל.

סוזוקי סווייס חלק קידמי
צילום: יצרן