ימים ספורים לאחר שהחל השיווק בישראל של סיטרואן C4 X, הודיעה היצרנית כי הדגם יקבל את יחידת ההנעה החשמלית החדשה של קונצרן סטלנטיס. באופן מעניין, ייצורן של הגרסאות החשמליות הישנות לא יופסק, ולפחות בחו"ל הן ישארו זמינות כחלופות מוזלות.
 

היכרות מחודשת

סיטרואן C4 X הוא דגם חדש המשלב מרכיבים של סדאן, פאסטבק ורכב פנאי ומוצע עם מנועי בנזין, דיזל וחשמל. הוא מבוסס על המשפחתית הקומפקטית C4 ועושה שימוש ברצפה המשרתת דגמי סופרמיני ורכבי פנאי קטנים רבים של סיטרואן, פיג'ו, אופל וג'יפ.

בסיס הגלגלים של הדגם, 267 ס"מ, זהה לזה של C4, אבל אורכו גדול ב-24 ס"מ ל-460 ס"מ. הארכת הרכב הביאה להגדלת נפח תא המטען, מ-380 ל-510 ליטרים. ל-C4 X גם אותם בולמים פרוגרסיביים הנמצאים ב-C4.

סיטרואן e-C4
צילום: סיטרואן
 

חידושים חשמליים

בדומה לחלק מדגמי פיג'ו, אופל ו-DS, הגרסאות החדשות של ה-e-C4 וה-e-C4 X נהנות ממנוע חשמלי חזק יותר, המפיק 156 כ"ס ו-26.5 קג"מ, גידול של 20 כ"ס בהשוואה למנוע הקודם.

בנוסף זוכות האחיות לבית סיטרואן למארז סוללות מוגדל ויעיל יותר של 54 קוט"ש (לעומת 50 קוט"ש בעבר), ומאריכות את טווח הנסיעה ל-415-420 ק"מ - שיפור של כ-60 ק"מ ובסביבות 17% ביחס לגרסאות החלשות.

שיפור הטווח הושג גם בזכות מערכת בלימה רגנרטיבית משודרגת וצמיגים בעלי התנגדות נמוכה יותר לגלגול.

סיטרואן e-C4 ו-e-C4 X
צילום: סיטרואן

למרות הסוללה המוגדלת, זמני הטעינה לא השתנו; מטען ביתי יציע הספק של עד 11 קילוואט, טעינה מהירה אפשרית בהספק של עד 100 קילוואט, ותמלא את הסוללה מ-20% עד ל-80% בתוך חצי שעה. 

באופן מפתיע, אין שינויים חיצוניים או פנימיים בגרסאות עם מערכת ההנעה המשודרגת. עם זאת, לפחות בתחילת הדרך הן יוצמדו לרמת הגימור הגבוהה יותר, Shine, בעוד שהגרסאות החשמליות עם המנוע הישן יוצעו גם ברמות הגימור הבסיסיות. 

סיטרואן לא סיפקה מידע לגבי מחיר, אבל אפשר להניח שהמפרט המשופר יוצמד לתג מחיר גבוה יותר.

לדברי היבואנית, הגרסה החשמלית החדשה צפויה להגיע לישראל באמצע 2024.

סיטרואן e-C4 ו-e-C4 X טווח מוגדל
צילום: סיטרואן