סיטרואן C4 X 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
סיטרואן C4 X היא משפחתית קומפקטית (סגמנט C) של היצרנית המבוססת על C4 המוכרת. ה-X משלבת אלמנטים ממגוון סגמנטים כולל הגבהה קלה, סממני פנאי ומרכב סדאן (4 דלתות) עם מבנה דמוי פאסטבק.
ממדיה הם כשל משפחתית ממוצעת: אורכה 460 ס"מ (24 ס"מ יותר מ-C4), רוחבה 183 ס"מ, גובהה 152.5 ס"מ ובסיס הגלגלים נמתח על פני 267 ס"מ. תא המטען גדול למדי: 510 ל' במקום 380 ל' ב-C4 הרגילה.
בעבר שווקו גרסאות בנזין ודיזל, אך עד הגעת הגרסה המעודכנת במהלך 2025, המכונית תשווק בגרסה החשמלית בלבד. גרסה זו מכונה e-C4 X וכוללת מנוע חשמלי המפיק 136 כ"ס, סוללת 50 קוט"ש וטווח נסיעה מירבי של עד 356 ק"מ. טעינה מהירה אפשרית בקצב של עד 100 ק"ו וביתית עד 11 ק"ו.
-
עיצוב ונוכחות
סיטרואן C4 X נראית שונה מכל דבר אחר, העיצוב בהחלט מיוחד ולא קונבנציונלי ונגיעות הפנאי מוסיפות עניין.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג דומה לזו של C4 הרגילה, וזה נאמר לרוב לחיוב. השינויים מגיעים בדמות מערך מולטימדיה עדכני יותר הכולל מסך משופר - ובעיקר מערכת הפעלה שונה ומוצלחת יותר. יש גם מערך ניווט מקורי שפועל היטב.
הנדסת האנוש עדיין דורשת הסתגלות, אך כבעבר יש תפעול חיצוני למערכת המיזוג.
התחושה במושב הנהג שמדובר במכונית גדולה ממה שהיא. המרחב נאה ובולטים לטובה המושבים המצוינים שהיו נוחים מאוד בנסיעות קצרות, אך לא תמיד תמכו מספיק בגוף בנסיעות ארוכות.
איכות החומרים ממוצעת ביחס למקובל בסגמנט ויש המון תאי אחסון.
מאחור מדובר במכונית מרווחת למדי, ומרווחת יותר מה-C4 האצ'בק בזכות מבנה שונה לגג ולמושב.
תא המטען גדול מאוד אך הפתח צר.
-
מנוע וביצועים
הגרסה החשמלית – 136 כ"ס – מציגה ביצועים נאים, עם מספיק כוח לעקיפות ושמירה על קצב במהירויות גבוהות.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה מאוד, מהטובות ביותר בקבוצה ובכלל. זה נוצר בזכות בולמי זעזועים יחודיים מלפנים וכיול מתלים מוצלח. רק ריסון המרכב לוקה בחסר, וזה מורגש בנדנוד קל בכביש גלי.
בידוד הרעשים ממוצע לקטגוריה.
התנהגות הכביש טובה והיכולת הדינאמית מספקת, אולם בגלל אותו כיול רך ה-C4 X בהחלט מעדיפה נהיגה נינוחה על פני נמרצת.
-
תמורה למחיר
הגרסה החשמלית יקרה מדי והטווח שלה קצר מדי, כך שלמרות שמדובר במכונית מצוינת, התמורה למחיר לא מצטיינת.
-
גרסאות ורמות גימור
סיטרואן C4 X מוצעת בישראל ב-2025 בגרסה חשמלית בלבד (136 כ"ס, 356 ק"מ) – וברמת גימור אחת.
האבזור הסטנדטי עשיר למדי וכולל תאורת לד מלאה, חישוקי 18 אינץ', מערכת מולטימדיה עם מסך 10 אינץ', קישוריות לאנדרואיד ואפל, תצוגה עילית, בקרת אקלים, ריפוד דמוי-עור, מערכת ניווט מקורית ('טום-טום') ועוד.
-
בטיחות
ציון הבטיחות של סיטרואן C4 X תואם את זה של C4 אשר נבדקה בשנת 2021 וקיבלה דירוג של 4 כוכבים עם ציון של 80% בהגנה על מבוגרים, 83% בהגנה על ילדים, 57% בהגנה על הולכי רגל ו-63% במערכות בטיחות.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל התרעה על אי שמירת מרחק, מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ושמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
-
טווח נסיעה
את מבחן הדרכים המאומץ ה-C4 X החשמלית סיימה עם נתון צריכה טוב – 5.8 ק"מ לקוט"ש, אך בגלל הסוללה הקטנה הטווח הכולל לא הרשים – 265 ק"מ בלבד. בנהיגה מתונה הטווח הריאלי הוא כ-315 ק"מ.
-
מה חדש בסיטרואן C4 X 2025
באוקטובר 2024 סיטרואן חשפה גרסה מחודשת ל-C4X, אשר זכתה למתיחת פנים מקיפה הכוללת עיצוב חדש לחזית, מושבים חדשים, לוח מחוונים מוקרן חדש, מולטימדיה מעודכנת והיצע יחידות הנעה משופר הכולל מנוע 1.2 טורבו-בנזין עם מערך היברידי-מתון ויחידת הנעה חשמלית מחוזקת (156 כ"ס) עם טווח נסיעה של עד 425 ק"מ.
השיווק בישראל צפוי במהלך 2025.
-
סיכום
משפחתית סדאן שונה, תחרותית ומרשימה. חבל רק שהמחיר קצת גבוה.