ב.מ.וו הציגה בתערוכת מינכן הביתית גרסת בסיס חדשה לרכב הפנאי החשמלי iX1. הגרסה, המכונה eDrive20, מצוידת במנוע חשמלי יחיד, כחלופה מוזלת לגרסת eDrive30 כפולת ההנעה והמנועים שהושקה בשנה שעברה.

המנוע החשמלי המותקן בחזית מפיק עד  204 כ"ס ומומנט של 25.1 קג"מ. זו אותה מערכת הנעה המשמשת את מיני קאנטרימן E החדשה שהוצגה אף היא במינכן.

מארז הסוללות של 64.7 קוט"ש זהה לזה של הגרסה החזקה יותר, אך צריכת האנרגיה העדיפה של ה-eDrive20 מעניקה טווח משופר - עד 475 ק"מ לעומת 439 ק"מ ב-eDrive30. 

ב.מ.וו iX1 eDrive20
צילום: BMW

התאוצה למאה קמ"ש אורכת 8.6 שניות (איטי ב-2.9 שניות) והמהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-170 קמ"ש (נמוך ב-10 קמ"ש).

טעינה מלאה של הסוללה אורכת 6:30 שעות באמצעות המטען הסטנדרטי של 11 קילוואט, או 3:45 שעות באמצעות מטען 22 קילוואט האופציונלי. טעינה מהירה אפשרית בקצב של עד 130 קילוואט, שיספקו מילוי מ-10-80% תוך 29 דקות.

ב.מ.וו iX1 eDrive20 סביבת נהג
צילום: BMW

מבחינה ויזואלית, ה-iX1 eDrive20 נבדל מגרסאות X1 אחרות באמצעות תבנית חדשה על סבכת הכליות האטומה, השונה מהחריצים האנכיים של הגרסה הבכירה.

השיווק באירופה יחל בנובמבר 2023. המחיר בגרמניה נמוך בכ-13% מזה של גרסת eDrive30, שמחירה בישראל מתחיל ב-361 אלף שקלים לאחר ההתייקרות האחרונה.

ב.מ.וו iX1 eDrive20 סבכה
צילום: BMW