ב.מ.וו X1 2021 חוות דעת
-
רקע כללי
הדור השני של ב.מ.וו X1 נחשף באמצע 2015 והוא שונה מהותית מקודמו.
זהו רכב חדש לחלוטין היושב על רצפת הנעה קדמית עם מנוע רוחבי - מבנה יוצא דופן אצל היצרן הבווארי, שבנה את תדמיתו הספורטיבית על בסיס הנעה אחורית (תרתי משמע).
מנגד, בהתחשב בייעוד של הדגם, מדובר בצעד שיש בו הגיון - הן משיקולי עלויות ייצור מחד והן משיקולי מרווח פנים מאידך.
ממש כמו הרצפה, גם היצע מנועים מבוסס ברובו על זה של מיני, כאשר מנוע הבסיס הוא ה-1.5 ל' טורבו (3 ציל', 136 כ"ס) והמנוע
החזק יותר הוא מנוע ה-2.0 ל' (4 ציל', 192 כ"ס).כמו בעבר, ה-X1 מוצע בישראל גם גרסת דיזל, עם אותו המנוע שנמצא גם ב-X3 (4 ציל', 190 כ"ס).
תיבת ההילוכים האוטומטית כוללת 6 יחסי העברה בגרסת הבסיס ו-8 הילוכים ביתר הגרסאות.
ההנעה היא קדמית, אך את גרסת הבנזין החזקה ניתן להזמין גם עם הנעה כפולה.
מעבר לכך, רק הגרסה החזקה מגיעה עם מערכות בטיחות מתקדמות, המזכות אותו בציון הריסוק המלא (5 כוכבים). ה-X1 החדש הגיע לישראל בנובמבר 2015.
-
עיצוב ונוכחות
ה-X1 נראה מושך - בוודאי בהשוואה לדור הקודם. החרטום אגרסיבי, המראה שרירי ומגודל והרושם הוא הרבה יותר "ג'יפ".
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מעוצב בדומה לשאר דגמי ב.מ.וו - זה יהיה נוח למשדרגים מב.מ.וו אחרת, אך לאחרים עלול תא הנוסעים להיראות קצת מיושן.
מרווח הפנים טוב בהרבה מהדור הקודם. המושבים הקדמיים (וגם זה האמצעי מאחור) אינם נוחים באופן בולט.
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה (2.0 ל' טורבו, 192 כ"ס) מוצלחת מאוד, כרגיל אצל ב.מ.וו.
יתרה מכך, צריכת הדלק טובה למדי - 10.2 ק"מ לליטר במבחן תובעני.
-
נוחות והתנהגות
ה-X1 מפשל בכל הקשור לנוחות הנסיעה - מדובר בעניין של בולמי זעזועים, אך מדובר גם באשמת חישוקי ה-"19 שנעל רכב המבחן.
יחד עם בידוד רעשי כביש לקוי ועניין המושבים המוזכר מעלה, ה-X1 נכשל בסעיף נוחות הנסיעה.
מצד שני, למרות ההנעה הקדמית, התנהגות הכביש ברמה גבוהה.
-
תמורה למחיר
המחיר סביר ביחס למקובל בסגמנט, אולם נוחות הנסיעה הלקויה וחוסר העידון הכללי מקשים על הבימר להיות חבילה אטרקטיבית.
-
סיכום
התקדמות גדולה לעומת הדור הקודם - אבל עניין הנוחות מטיל צל כבד על ה-X1.