מאזדה 2 ו-CX-3 משווקים בעולם ללא שינוי משמעותי מאז 2014, ושניהם עברו מספר מתיחות פנים במרוצת השנים. כעת זוכה הצמד לעדכון נוסף, הנוגע למערך המולטימדיה.

ארבע שנים לאחר הופעתה של מערכת המולטימדיה "החדשה" של היצרנית במאזדה 3 - מערכת 'Mazda Connect' מגיעה גם לשני הדגמים הקטנים של החברה.

המערכת העדכנית פועלת על גבי מסך מגע בגודל 8.8 אינץ', ומחליפה את מסך ה-7 אינץ' במאזדה 2 ואת צג ה-8 אינץ' ב-CX-3 – שעדיין הריצו את מערך MZD Connect המזדקן של היצרנית.

מאזדה CX-3 סביבת נהג
מאזדה CX-3 | צילום: מאזדה

המערכת החדשה מאפשרת חיבורים אלחוטיים לאפל קארפליי ולאנדואיד אוטו, ומציעה ביפן תכונות מקוונות דוגמת שליטה מרחוק דרך הסלולרי, שיחה אוטומטית למוקד חירום (שמתבצעת כאשר הרכב מזהה מצב תאונה), שירות תיקון תקלות, איתור הרכב ועוד.

ביפן המערכת משווקת כסטנדרט ב-CX-3 אך אופציונלית ברמות הגימור הנמוכות של מאזדה 2.

מאזדה 2 החדשה
מאזדה 2 | צילום: מאזדה

בנוסף, נעשו שינויים קוסמטיים קלים  הכוללים חבילת עיצוב "Sci-Fi" במאזדה 2, המוסיפה הדגשות ירוקות בהירות על מסגרת הסבכה, חישורי הגלגלים, מכסי מראות הצד והספויילר האחורי.

ה-CX-3 מקבל מהדורה מיוחדת חדשה שנקראת 'Vivid Monotone', הכוללת גוון אפור חדש למרכב וחבילת השחרה, לצד הדגשים צבעוניים בתא הנוסעים.

מאזדה 2 2023
מאזדה 2 | צילום: מאזדה

מבחינה מכאנית, מהנדסי מאזדה שיפרו את נתוני ההספק והמומנט של מנוע ה-1.8 ליטר דיזל של ה-CX-3, אך נתונים מדויקים טרם נמסרו.

הגרסאות המעודכנות יוצעו בשוק היפני כבר בחודש דצמבר 2023, וגוררות עליית מחיר קלה. עדיין לא ידוע אם ומתי יוצעו השדרוגים הללו בשווקים מערביים.

מאזדה CX-3
מאזדה CX-3 | צילום: מאזדה