מאזדה CX-3 2021 חוות דעת
-
רקע כללי
רכב הפנאי הקטן, מאזדה CX-3, הוצג במקור ב-2014 על בסיס רצפת מאזדה 2. לשני הדגמים אותו אורך בסיס גלגלים (257 ס"מ), אולם המרכב גדול יותר (ארוך, רחב וגובה יותר).
בשונה מדגמים אחרים מסוגו, CX-3 מוצע בישראל – ממרץ 2017 – עם מנוע גדול יחסית, 2.0 ל' אטמוספרי; התיבה פלנטרית עם 6 היל' וההנעה קדמית.
אבזור הבטיחות התקני כולל מערכות בטיחות מתקדמות וציון הריסוק הינו 4 כוכבים (אם כי הרכב נבחן ללא מערכת בלימה אוטונומית, שכן מוצעת אצלנו).
בינואר 2019 החל שיווק CX-3 מעודכן, עם אבזור בטיחות מתקדם ועשיר יותר (חלקו בתשלום).
-
עיצוב ונוכחות
על אף גילו, ה-CX-3 עדיין נראה מודרני ורענן. חישוקי ה-"18 הגדולים ופנסי ה'לד' תורמים גם הם למראה נאה ומושך.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מקנה אווירה יוקרתית במראהו - אם כי ישנם חומרי דיפון בסיסיים לא פעם. חלל הפנים לא גדול - מלפנים המצב עוד בסדר, אולם המרווח למבוגרים היושבים מאחור מצומצם ביותר.
תא המטען קטן יחסית, אבל לא קטן כמו שכתוב במפרט הטכני.
-
מנוע וביצועים
גם יחידת ההנעה של ה-CX-3 בולטת לטובה. מדובר במנוע חזק מהמקובל בקטגוריה, והביצועים - גם במציאות - בהתאם. צריכת הדלק - 10.2 ק"מ לליטר - הייתה סבירה בהתחשב בתנאים.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית. ה-CX-3 מתקשה לבודד את נוסעיו מפני הדרך - בעיקר אם פני הדרך כוללים מפגעים גדולים ובולטים.גם בידוד הרעשים לא מרשים.
הצד החזק של ה-CX-3 זו היכולת הדינאמית הגבוהה במפתיע.
-
תמורה למחיר
CX-3 יקר ביחס למקובל ומתקשה להצדיק את מחירו, בהתחשב במרחב הפנים המוגבל ובנוחות הנסיעה הבינונית.
-
סיכום
CX-3 לא יהיה להיט מכירות, אבל היקף מכירות מצומצם יסייע למי שמבקשים אופציה ייחודית.