מאזדה 2 2025

מאזדה 2 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
decor
on

הגרסה המומלצת של אוטו

מאזדה 2 (מ. פנים), 1.5 ל', Dynamic 2025

  • רקע כללי

    במונחי תעשיית הרכב, הדור הרביעי של מאזדה 2 הוא כבר דגם ותיק מאוד. הוא הגיע לישראל ביוני 2015, ומאז הספיק לעבור מספר מתיחות פנים: ראשונה בדגם שעלה לישראל בינואר 2018, ושניה בדגם שהגיע בספטמבר 2020.

    העדכון האחרון הגיע לארץ במרץ 2024, וכולל חזית עם סבכה חדשה שמוצעת או בצבע שחור או בצבע המרכב, עם אפקט שמזכיר במידת מה סבכות אטומות של מכוניות חשמליות. בנוסף ישנה הדגשה צבעונית זעירה על הגריל, בגימור צהוב או אדום בהתאם לגרסה. הפגוש האחורי עוצב קלות מחדש וישנן אופציות צבעים חדשות.

     

    השינויים שבוצעו בתא הנוסעים כוללים פנלים וגוונים שונים בהתאם לרמת הגימור, וחומרים משופרים. גם האבזור ומפרט הבטיחות עשירים מבעבר.

     

    יחידת הכוח לא השתנתה: מנוע ה-1.5 ל' מפיק 116 כ"ס ותיבת ההילוכים אוטומטית-פלנטרית עם 6 הילוכים.

  • עיצוב ונוכחות

    מאזדה 2 היא מכונית נאה, והיא נראית שובבה. עם זאת העיצוב מתחיל להראות את גילו, ביחוד מאחור, כאשר גם הפרופורציות פחות מחמיאות ויוצרות אשליה שהיא קטנה מכפי שהיא באמת.
  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג מקורית ונאה, אבל החומרים פשוטים למדי. העדכון האחרון, שכלל הטמעת פנל בגימור מבריק בדשבורד עושה טוב לעיצוב, אבל את השפעות הגיל קשה להסיר מלוח המחוונים, מגודל מסך המולטימדיה ובמרחק שלו מהיד. תפעול המסך יכול להתבצע במגע, אבל בעת שיקוף הסלולר הוא נעשה רק באמצעות חוגה. ל-2 מושב נהג ארוך עם תמיכה צדית טובה, אבל המושב עצמו מעט צר. תנוחת הנהיגה והראות החוצה טובות. מאחור מרחב סביר לנוסעים, אבל בגלל שהמושב נמוך, הישיבה פחות נוחה לאורך זמן. תא המטען מהקטנים בקטגוריה, אך מבנהו שימושי ויש גלגל חלופי.
  • מנוע וביצועים

    מנוע ה-1.5 ל' מייצר 116 כ"ס, ויש לו אופי פעולה זריז ונמרץ. התיבה האוטומטית-פלנטרית מציעה חלוקה מוצלחת ומעבר חלק בין ששת ההילוכים.
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    במבחן ההשוואתי האחרון שערכנו לה, ה-2 רשמה צריכת דלק נאה של 14.5 ק"מ לליטר במהלך מבחן מאומץ.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      15.9 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      12.1 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      44 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      9
  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה טובה, גם בעיר וגם מחוץ לעיר. בכביש גלי הריסון מוצק ובמהירות גבוהה היא עלולה להיות קופצנית. בידוד הרעשים סביר לסגמנט, כשרעש המנוע מבודד היטב, וזה של הכביש והרוח פחות. הצד החיובי של התכנון המיושן הוא התנהגות כביש וחיבור לנהג שכבר נדיר למצוא בסופרמיני מודרניות, כשממדיה הקטנים מאפשרים לה זריזות בעיר, והנאה מחוצה לה.
  • תמורה למחיר

    בעוד שרבים מהדגמים המתחרים התייקרו משמעותית בשנים האחרונות, מאזדה 2 התייקרה אך במעט ומחירה אטרקטיבי יחסית לסגמנט. התמורה טובה.
  • גרסאות ורמות גימור

    מאזדה 2 המעודכנת משווקת בשלוש רמות גימור, שלכל אחת עיצוב חיצוני שונה במקצת. ברמת הבסיס 'דיינמיק' סבכה קדמית חצי-אטומה בצבע המרכב וחישוקי "15 בגימור מתכתי. רמת הגימור 'דיינמיק בלאק' מוסיפה חישוקי "16 בצבע שחור, לצד גג ומראות צד בשחור. רמת הגימור הבכירה, 'פיור בלאק', זוכה לצבע שחור לסבכה, חישוקים שונים וצביעה דו גוונית.

     

    ברשימת האבזור של 'דיינמיק' תקבלו תאורת לד ראשית, מולטימדיה "7 עם ממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, בקרת אקלים, בקרת שיוט, חיישני חניה, מצלמה אחורית, מפתח חכם, קיפול חשמלי למראות הצד, חיישני תאורה וגשם ועוד. רמת הגימור 'פיור בלאק' מוסיפה תאורת יום לד, חלונות כהים, ריפוד עור משולב בבד, מנופי העברת הילוכים מההגה, משטח טעינה אלחוטי, חיבור אלחוטי לאפל קארפליי (בלבד), תצוגה עילית ולוח מחוונים משודרג.

  • בטיחות

    רשימת אבזור הבטיחות שופרה במאזדה 2 המעודכנת וכוללת עתה בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב, ניטור שטח מת ותנועה חוצה מאחור, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, אור גבוה אוטומטי ועוד. ארגון הבטיחות האירופאי EuroNCAP העניק לה 4 כוכבי בטיחות - אך מדובר בפרוטוקול מבחן ישן ופחות מחמיר משמעותית מהמקובל היום.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    מאזדה 2 נראית קטנה ותוססת, מציעה יחידת כוח עגולה בפעולתה, מהנה לנהיגה, ותתאים לאלו שמבצעים נסיעות ארוכות, כמו גם לאלה שנוהגים תדיר בתוואי הררי. אבל היא בעיקר מפתיעה ביכולתה להישאר רלוונטית גם כיום לאור גילה המתקדם.

מאזדה 2 שאלות ותשובות

מאזדה 2 אינה נמכרת עוד כחדשה בישראל. כאשר נמכרה כאן בראשית 2025 עמד מחירה על 126 אלף שקלים
כן, מאזדה 2 נחשבת למכונית אמינה, חסכונית ומאוד מהנה לנהיגה, עם איכות גימור גבוהה יחסית לסגמנט.
הדגם המעודכן כולל שיפורים קלים בעיצוב החזית, חישוקים חדשים, ותוספת מערכות בטיחות מתקדמות.
כן, מאזדה 2 מוצעת גם בגרסה היברידית שמשתפת רכיבים עם טויוטה יאריס היברידית. אך זו אינה נמכרת בישראל
מאזדה 2 שהגיעה לישראל יוצרה במפעלי החברה בתאילנד.
האחריות בישראל היא ל-3 שנים או 100,000 ק״מ, המוקדם מביניהם.
מאזדה 2 שווקה בעיקר בשתי רמות גימור – הבסיסית, 'דיינמיק', והמאובזרת 'פיור בלאק'
כן, דגמי מאזדה 2 נפוצים מאוד בציי רכב ונמכרים בהנחות של 10%–15% מהמחירון.
עלות הביטוח נעה סביב 4,000–6,000 שקלים בשנה, בהתאם לגיל הנהג והוותק.
למאזדה 2 ציון בטיחות של 5 כוכבים במבחן Euro NCAP בו נבדקה בשנת 2020.
בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, התרעת סטייה מנתיב, זיהוי רכב ב"שטח מת"
כן, בלימה אוטונומית היא ציוד תקני בכל גרסאות מאזדה 2.
כן, יש שש כריות אוויר הכוללות קדמיות, צדיות ווילונות.
כן, ניתן לנטרל אותה דרך מערכת המולטימדיה או כפתור ייעודי.
צריכת הדלק הממוצעת היא 15.9 ק"מ לליטר לפי הצהרת היצרנית וכ-12 ק"מ לליטר בתנאי מבחן
מיכל הדלק בנפח 44 ליטרים.
בנזין 95 אוקטן רגיל.
כ-600 ק״מ בממוצע לנסיעה בצריכת דלק משולבת.
מנוע 1.5 ליטר בנזין אטמוספרי, עם 116 כ״ס ותיבת שישה הילוכים אוטומטית.
10.4 שניות לגרסה האוטומטית.
188 קמ״ש.
כן, קיימת גרסה ידנית אך היא נדירה בישראל.
הנעה קדמית בלבד.
אורכה 408 ס"מ
נפחו כ-280 ליטרים.
עד חמישה נוסעים, אך מאחור צפוף יחסית לגובהי קומה.
1,039 ק״ג.
כן, בשתי המערכות
מערכת שמע מקורית של היצרנית עם 6 רמקולים בכל רמות הגימור
לא בכל הגרסאות, רק בגרסה המאובזרת.
כן, בכל הדגמים בישראל.
גודל המסך הוא 7 אינץ׳ בגרסאות לפני 2024 ו-8 אינץ׳ בגרסאות החדשות יותר.
המתחרות העיקריות הן טויוטה יאריס, קיה ריו, סיאט איביזה, יונדאי i20, וסוזוקי סוויפט.
היא פחות חסכונית אך מרגישה איכותית ומעודנת יותר בנהיגה.
כן, בזכות האמינות הגבוהה ועלויות אחזקה נמוכות.
היא עדיפה עליה במונחי איכות ותחושת נהיגה, אך לא במחיר.
רק אם מדובר בילד אחד או שניים – תא המטען קטן יחסית.
הנוחות טובה בעיר אך מעט קשיחה בכבישים משובשים.
כן, בכל הגרסאות
ביחס לקטגוריה כן, במיוחד המושבים הקדמיים עם תמיכה טובה לגב.
כן, בכל רמות הגימור
סבירה מאוד ביחס למכונית סופר-מיני, שיפור ניכר בדגמים החדשים.
גבוהה מאוד, זהו אחד הדגמים האמינים ביותר בקטגוריה.
עלות טיפול ממוצע במוסך מורשה היא סביב 800–1,200 שקלים.
לא במיוחד, זמינים וזולים יחסית לרכב יפני.
כן, שומרת היטב על ערכה ובעלת ביקוש גבוה בשוק המשומשות.

מאזדה 2 מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

מאזדה 2 השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • ` on
    מאזדה 2
    מאזדה 2 (מ. פנים), 1.5 ל', Dynamic
    הספק כוח סוס 116
    מחיר מחירון ₪125900
  • on
    סיאט איביזה
    סיאט איביזה 1.0 ל' טורבו, אוט', Style
    הספק כוח סוס 110
    מחיר מחירון ₪117400
  • on
    סיטרואן C3
    סיטרואן C3 אוט', 1.2 ל' טורבו, Shine Pack
    הספק כוח סוס 110
    מחיר מחירון ₪118990
  • פיג'ו 208
    פיג'ו 208 אוט', 1.2 ל' טורבו היברידי-מתון, GT
    הספק כוח סוס 145
    מחיר מחירון ₪144490
  • סקודה פאביה
    סקודה פאביה 1.0 ל' טורבו, אוט', Selection
    הספק כוח סוס 115
    מחיר מחירון ₪124990
  • סוזוקי סוויפט
    סוזוקי סוויפט (דור חדש) 1.2 ל' היברידי מתון, אוט', GLX
    הספק כוח סוס 82
    מחיר מחירון ₪129990
  • energy_2.svg
    on
    טויוטה יאריס
    טויוטה יאריס 1.5 ל' (מ. פנים), היברידי, אוט', Eco
    מחיר מחירון ₪140990

חוות דעת גולשים על מאזדה 2

3.6/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (10)

הנאת נהיגה

3.7

עלויות תחזוקה

3.6

נוחות השימוש ואבזור

3.7

מרווח ישיבה

3.7

תא המטען

3.5

יש לכם מאזדה 2? כתבו חוות דעת

מאזדה ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.