מאזדה 2 2020 חוות דעת
-
רקע כללי
בשנת 2014 הגיע תורה של ה-2, מכונית הסופרמיני של מאזדה, להתחדש בטכנולוגיית ה"סקיי-אקטיב".
בתערוכת ז'נבה מאזדה חשפה את הדור החדש, מידות המכונית צמחו - בעיקר באורך ובסיס הגלגלים (תוספת של 16 ס"מ ו-8 ס"מ בהתאמה) - והעיצוב הלך בדרכן של ה-3 וה-6 החדשות.
גם בתא הנוסעים חל מהפך עם עיצוב מושקע וממוקד נהג (ושוב בולט הדמיון לשאר בנות המשפחה) והוא כולל כמה גאדג'טים נדירים בקטגוריה - תצוגה עילית למשל.
באגף ההנעה, ה-2 נשענת על מנועי סקיי-אקטיב חדשים, דיזל ובנזין - אך לישראל מגיע רק מנוע אחד - הבנזין היותר-חזק בהיצע - בנפח 1.5 ליטר עם 111 כ"ס המשודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית.
הדור השלישי של מאזדה 2 הושק בישראל ביוני 2015 ומיוצר בתאילנד. היא מוצעת גם בגרסת סדאן בשם דמיו (ראו פירוט בדף דגם נפרד).
-
עיצוב ונוכחות
ה-2 היא מכונית נאה, הגם שנראית מעט קטנה מכפי שהיא.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים של רכב המבחן (גרסת ה-pure white הבכירה) מרשים למראה ורשימת האבזור עשירה באופן חריג. יחד עם זאת, התא שופע חלקי פלסטיק קשיחים ומציג איכות הרכבה בינונית.
הרכב מרווח מלפנים אך המושב האחורי צפוף ותא המטען ממוצע בנפחו (280 ליטר). בידוד הרעשים לא מרשים.
-
מנוע וביצועים
למרות שאינה משתמשת במנוע טורבו "מודרני", מנוע חזק ותיבת הילוכים יעילה מאוד מייצרים ב-2 ביצועים מרשימים, לצד תצרוכת דלק מכובדת. רמות רעש המנוע אינן גבוהות, למעט תחת עומס.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים קשיח מהרצוי. ה-2 לא מתרסקת, אבל גם לא ממש אוהבת מפגעי סלילה, בעיקר רוחביים או עם שפה חדה. ה-2 מרגישה זריזה וקלילה, כאשר הנטייה להרחבת קו בפנייה (תת-היגוי) נמוכה.
ה-2 אוהבת כבישים מפותלים, עם תגובה החלטית להפניית ההגה והתנהגות מדודה וצפויה.
-
תמורה למחיר
ה-2 מוצעת בקשת דגמים רחבה יחסית, כאשר המחירים הם כמקובל בסגמנט, גם אם לא מהזולים. מצד שני, במרבית רמות הגימור ה-2 מציעה יתרון אבזור משמעותי, בעיקר בהיבט הבטיחותי.
-
סיכום
סופר-מיני מאובזרת ומהנה.