מאזדה 2 2023 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד
-
רקע כללי
במונחי תעשיית הרכב, הדור הרביעי של מאזדה 2, הוא כבר דגם וותיק. הוא הגיע לישראל ביוני 2015, ומאז הספיק לעבור 2 מתיחות פנים: ראשונה בדגם שעלה לישראל בינואר 2018, ושניה בדגם שהגיע בספטמבר 2020. השנה לא השתנה דבר, והסופרמני ממשיכה באותה מתכונת של שנה שעבר.
מנוע ה-1.5 ל' שחודש במסגרת מתיחת הפנים של השנה שעברה, מפיק 116 כ"ס. תיבת ההילוכים נותרה כשהיתה, פלנטרית עם 6 הילוכים.
יש שלוש רמות גימור ('דינמיק', 'אלגנס' ו'פיור וויט'), ששודרגו בשנה שעבר ואת פירוט תכולתן ניתן לקרוא בדף הדגם של 2020.
מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית (עד 80 קמ"ש), התרעה על סטייה מנתיב, וברמת גימור 'פיור וויט' גם ניטור שטחים מתים וניטור תנועה צולבת מאחור כולל בלימה. עם זאת היעדר התרעה על אי שמירת-מרחק במהירות בינעירונית מחייבת מערכת התרעה בהתקנה מקומית. ארגון הבטיחות האירופאי, EuroNCAP העניק לה ארבעה כוכבי בטיחות.
-
עיצוב ונוכחות
העדכון האחרון מיישר קו עם הדגמים האחרים של מאזדה ומאפשר ל-2 להראות גדולה. אבל המראה כבר לא צעיר וחדשני כפי שהיה בעבר במיוחד מאחור, והפרופורציות מעט מוזרות וגורמות למכונית להיראות צרה וגבוהה.
-
תא נוסעים ומטען
כאשר הסופרמיני הזאת הגיעה לארץ ב-2015, צג מולטימדיה ניצב ומערך בטיחות היקפי היו נדירים בקטגוריה. כיום זה לא המצב, כשבתחום הבטיחות מאזדה 2 2022 כבר נשרכת מאחור. סביבת הנהג עדיין מיוחדת וקלה לתפעול.
הממדים הקטנים ובעיקר הצרים, מבהירים שהמרחב בפנים אינו גדול. מלפנים סביר, כשמאחור צפוף במיוחד לראש ולברכיים. המושבים נוחים כשמאחור המושב נמוך וקו השמשות גבוה. תא המטען הוא מהקטנים בקטגוריה.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ל' מייצר 116 כ"ס, והוא נמרץ בהתנהלותו. בהיותו אטמוספרי הוא גם אוהב לעלות לסל"ד גבוה ולרוב מייצר צליל נעים. לרוב, כי יש לו קול צרוד בהתנעות קרות ורחשים מסוימים בעומס. תיבת ההילוכים חלקה וצריכת הדלק חסכונית עם 13.7 ק"מ לליטר במהלך המבחן שכלל גם מאמץ.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה של מאזדה 2 2022 טובה. גם בעיר וגם מחוץ לעיר. בכביש גלי הריסון מעט קשיח ובמהירות גבוהה היא עלולה להיות מעט קופצנית. בידוד הרעשים סביר לסגמנט, כשרעש המנוע מבודד היטב, וזה של הכביש והרוח פחות.
התנהגות הכביש מעולה, כשממדיה הקטנים מאפשרים לה זריזות בעיר, והנאה מחוצה לה.
 
-
תמורה למחיר
גילה כבר מורגש ועדיין היא מביאה לשוק משהו שונה – אמירה אופנתית עיצובית, איכות גבוהה, יכולות טובות וחיסכון בדלק. ברמת הגימור הגבוהה, 'פיור וויט', אפילו ניחוח של יוקרה. התמורה טובה-מינוס.
-
מה חדש במאזדה 2 2023
הפסקת שיווק רמת הגימור Pure White.
-
סיכום
סופרמיני נאה מבחוץ, אלגנטית מבפנים, חסכונית ומהנה לנהיגה.
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.99%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.