סקודה אוקטביה, המשפחתית הקומפקטית הפופולרית של יצרנית הרכב הצ'כית, עומדת בפני מתיחת פנים. בהתחשב במעמדה בקרב היצרנית ובעובדה שמדובר במכונית הנמכרת ביותר שלה החשיבות עבור המותג ברורה. 

אוקטביה בגלגולה הנוכחי הוצגה לראשונה בשנת 1996 והייתה לדגם הראשון של היצרנית שעשה שימוש מלא בפלטפורמות והטכנולוגיות של חברת האם החדשה דאז, פולקסווגן. ההצלחה לא איחרה לבוא ואוקטביה הפכה במהרה לרבת המכר של המותג ולאחת מהמכוניות הפופולריות באירופה, גם בישראל. 

כיום מוצע בישראל הדור הרביעי של סקודה אוקטביה אשר נחשף לראשונה בסוף שנת 2019 על בסיס פלטפורמת MQB Evo העדכנית של הקבוצה.

סקודה לוגו
צילום: בן חסון
 

העדכונים שבדרך

כעת, כאמור, מתחילה סקודה להכין את הקרקע לקראת חשיפת אוקטביה לאחר מתיחת פנים. בשלב זה סקודה חושפת מעט מאוד – סרטון קצר בו ניתן לראות מעט מאוקטביה החדשה, את חשיפת העיצוב העדכני היא שומרת להכרזה הרשמית.

גם במילים סקודה לא מרחיבה יותר מדי. בסקודה מבטיחים עיצוב רענן ה"משקף את הרוח העכשווית של המותג", רמז לכיוון קו העיצוב העדכני שהוצג עם סופרב וקודיאק החדשים. השינויים צפויים להתתרכז בסבכה שעוצבה מחדש ויחידות תאורה עדכניות מלפנים ומאחור עם חתימת תאורה חדשה.

סקודה אוקטביה טיזר
צילום: סקודה

מעבר לכך אין מידע רשמי, אך צפויים כמה עדכונים גם בסביבת הנהג בסגנון אלה שראינו לאחרונה עם פולקסווגן גולף המחודשת. האוקטביה המחודשת כנראה תזכה למערכת מולטימדיה חדשה עם ממשק עדכני, שיפור ועדכון היכולות של מערכות הבטיחות המתקדמות ואולי אף יכולת "זימון" המכונית מהחניה. 

בצד ההנעה ניתן להעריך כי אוקטביה תמשיך עם אותן יחידות כוח ללא שינוי משמעותי, עם זאת, סביר כי גרסת ה-RS תזכה לחיזוק קל. בצד ההיברידי של המשוואה אנו מצפים ליחידת הכוח ההיברידית-נטענת החדשה של הקבוצה – זו משלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.5 ל' לסוללת 19.7 קוט"ש במקום מנוע 1.4 ל' וסוללת 10.6 קוט"ש. השילוב הזה אמור להניב ביצועים משופרים במעט אך חשוב מכך: טווח נסיעה חשמלי משופר של כ-100 ק"מ בין טעינות.

מצ'מפיון מוטורס, יבואנית דגמי סקודה לישראל, נמסר כי אוקטביה המחודשת צפויה להגיע במהלך המחצית השניה של שנת 2024.