סקודה קודיאק - אוטו

סקודה קודיאק

סקודה קודיאק מידע כללי

קטגוריה: פנאי/שטח בינוני
גירסה מומלצת:
16.4 ק"מ / ליטר
שנת השקה: 2024

סקודה קודיאק יתרונות וחסרונות

יתרונות מרווח, איכות, שימושיות, יכולת דינמית
חסרונות ביצועים בגרסת הבסיס, ראות לפנים, שורה שלישית לילדים בלבד
בשורה התחתונה סוס מנצח

סקודה קודיאק 2024 חוות דעת

נבדק על ידי שגב אלעד
  • רקע כללי

    באוגוסט 2024 סקודה השיקה בישראל את הדור השני של קודיאק, דגם הפנאי בגודל בינוני (D-SUV) המוצע עם שבעה מושבים.

    העיצוב קרוב לזה של הדור הראשון, ובעיקר מביא עמו קווים עדכניים יותר, עם דגש אווירודינמי ומקדם גרר נאה של 0.28. הבסיס דומה לזה של המקורי, עדיין רצפת MQB של קבוצת פולקסווגן, אך כעת בגרסת איוו המשופרת.

    בסיס הגלגלים נותר 279 ס"מ, אך האורך צמח ב-6 ס"מ ל-476 ס"מ, ואילו הרוחב והגובה קטנו ב-2 ס"מ, ל-186 ס"מ ול-167 ס"מ בהתאמה. נפח תא המטען 293 ליטרים עם שבעה מושבים, 845 ליטרים עם קיפול השורה השלישית.

    בשלב זה ישווק קודיאק בישראל רק בגרסה לשבעה נוסעים, ומוצע עם מנועי בנזין ודיזל מוגדשים, כולם עם תיבה דו-מצמדית שיש לה 7 הילוכים.

    הגרסה הבסיסית מצוידת במנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר עם מערך היברידי מתון המייצר 150 כ"ס וההנעה קדמית.

    גרסה נוספת היא טורבו-דיזל 2.0 ליטר; זו מייצרת אותו הספק של 150 כ"ס אך המומנט גדול בהרבה, 36.7 קג"מ לעומת 25.5 קג"מ בבנזין, וגם כאן ההנעה קדמית.

    בפסגת ההיצע אותו טורבו-דיזל 2.0 ליטר, אלא שכאן הוא מנפק 193 כ"ס ו-40.8 קג"מ וההנעה כפולה.

    גרסת 2.0 ליטר טורבו בנזין צפויה להצטרף בשנה הבאה.

  • עיצוב ונוכחות

    העיצוב החיצוני דומה לזה של הדגם הפורש, אך הוא מלוטש יותר – יחידות תאורה אחרות בחזית ועיצוב נקי יותר בצדדים.

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג חדשה, המבנה והעיצוב כמו הדגמים העכשוויים של סקודה, ובמרכז צג "13 גדול ועדכני המבוסס על מערך התפעול החדש ביותר של היצרנית, לצד לוח מחוונים מוקרן "10.25.

    הדשבורד גבוה מאוד, כמעט בומבסטי למראה וליצירת שדה ראייה לא אידיאלי, עם אותו "ניפוח" בצד הנוסע.

    מושב הנהג עוטף היטב את הגוף ונוח גם לאורך זמן. איכות החומרים טובה, וכך גם איכות ההרכבה.

    כצפוי מסקודה, דגש רב הושם על שימושיות ועל שיפורה. לומר שברכב יש "הרבה שטח ונפח אחסון" זה מה זה אנדרסטייטמנט; כמו בדור הפורש, גם כאן תא כפפות כפול - עליון ותחתון, תא מתחת למשענת היד בין המושבים, תא אחסון בקונסולה העצומה ביניהם, בחלקו האחורי ארבעה מחזיקי כוסות, בקדמי צמד משטחי טעינה אלחוטיים, טיפה מעליהם עוד תא קטן.

    היושבים מאחור יגלו קונסולה אמצעית, באזור הרגליים, והיא נשלפת לטובת שיפור מרווח הרגליים לנוסע השלישי.

    המושבים האחוריים מחולקים שני-שליש/שליש, נעים על מסילה למרווח ברכיים נכון, לפעמים על חשבון היושבים בשורה השלישית או נפח תא המטען, תלוי בגרסת המושבים.

    המרחב גדול מאוד, מרווחי הראש והברכיים עצומים ממש. בסיס המושב נוח, כך גם משענת הגב כשהאחרונה מתכווננת זווית.

    הכניסה לשורה השלישית סבירה ולא יותר, והמושבים טובים לילדים קטנים בלבד.

    תא מטען גדול מאוד ושימושי מאוד.

  • מנוע וביצועים

    בהשקה בחו"ל בחנו את מנוע הטורבו בנזין הבסיסי, 1.5 ליטר המספק 150 כ"ס.

    הביצועים סבירים בלבד במישור, מעט פחות כאשר יש עלייה. שילוב המנוע/תיבת-הילוכים נעים יחסית ומהירות התגובה סבירה בהחלט.

    במנוע הדיזל הבסיסי, גם הוא עם 150 כ"ס, ההשהיה גדולה יותר בהורדת הילוך, והשילוב פחות נעים.

  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה טובה לרוב, אם כי יש לשים כאן כוכבית, מכיוון שכבישי ההשקה בקטלוניה היו איכותיים יותר מאלה שבישראל.

    המתלים מכוילים על הצד הנוקשה, והרכב מעביר לתא שיבושים קלים, אך סופג היטב שיבושים גדולים.

    בידוד הרעשים סביר בלבד.

    הפיצוי לכיול הנוקשה מגיע בכבישים מפותלים, עם יכולת דינמית טובה ורמת ביטחון גבוהה מאוד לנהג. יכולת הבלימה טובה, והנשיכה הראשונה של הבלם יעילה

  • תמורה למחיר

    נצטרך לחכות למבחן ישראלי מלא כדי לענות על השאלה הזו.

  • גרסאות ורמות גימור

    עם תחילת השיווק מוצע קודיאק ברמת אבזור אחת במפרט עשיר יחסית, וזו נקראת 'אדוונס'. במפרט, בין השאר, תאורת לד (הטבת השקה ל-400 לקוחות ראשונים: תאורת לד מטריקס), חישוקי "17, גג זכוכית, מפתח חכם, צג "13, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים תלת-אזורית ועוד.

    רמות גימור נוספות יגיעו בהמשך.

  • בטיחות

    במפרט הבטיחות מערכות משופרות בתפקודן ביחס לאלה שבדגם הפורש ואלה כוללות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור היקפי אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

  • צריכת דלק

    צריכת הדלק טובה למדי בכל הגרסאות.

    עם מנוע ה-1.5 ל' כיסינו 11.3 ק"מ לליטר במסגרת מבחן דרכים מאומץ. גרסת הדיזל (150 כ"ס) כבר הרשימה ממש עם נתון של יותר מ-14 ק"מ לליטר.

  • מה חדש בסקודה קודיאק 2024

    תחילת שיווק דור שני בישראל באוגוסט 2024.

  • סיכום

    הדור הראשון של הקודיאק היה סוס מנצח, וכידוע, סוסים מנצחים לא מחליפים. קודיאק, אפוא, הוא רכב ראוי מאוד, וכעת הוא מלוטש יותר.

סקודה קודיאק גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג סקודה קודיאק
סקודה קודיאק גרסאות נפח מנוע כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר יבואן
1498
150
לקבלת הצעה
214,990
1968
150
לקבלת הצעה
246,490
1968
193
לקבלת הצעה
269,490
1968
150
-
-
1968
150
-
-
1498
150
-
-
1498
150
-
-
1984
190
-
-
1498
150
-
-
1984
190
-
-
1984
190
-
-
1968
200
-
-
1968
200
-
-
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות ומבחני דרכים סקודה קודיאק

ברשותך סקודה קודיאק?

ציון ותגובת גולשים

סקודה קודיאק מתחרים

מתקדמים לרכב הבא? זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר
auto image
כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעה משתלמת

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.9%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5