סקודה קודיאק 2022 חוות דעת
-
רקע כללי
קודיאק הוא רכב הפנאי הגדול הראשון של סקודה, וגם הראשון של סקודה להציע 7 מושבים. הוא הגיע לישראל ביוני 2017 ומאז שונו ושודרגו רמות הגימור מספר פעמים. מתיחת פנים הוצגה בעולם באפריל 2021 ובאוגוסט אותה שנה כבר עלה לישראל הדגם המעודכן. את 2022 הוא ממשיך ללא שינוי.
הוא מבוסס על פלטפורמת MQB של קונצרן פולקסווגן וגם בישראל מוצע במגוון רחב של מנועים ורמות גימור. יש ארבע גרסאות מנוע: טורבו-בנזין 1.5 ל 150 כ"ס ו-2.0 ל' 190 כ"ס וטורבו דיזל 2.0 ל' בשתי רמות הספק, 150 ו-200 כ"ס. לכל הגרסאות תיבה אוטומטית דו-מצמדית על 7 הילוכים, כשבגרסאות החלושות (עם 150 כ"ס) ההנעה קדמית ובחזקות הנעה כפולה.
יש 6 רמות גימור שאת פירוט תכולתן ניתן לראות בדפי הדגם הקודמים, ובכולן נמצא מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות שמקנות לו דירוג בטיחות של 5 כוכבים.
-
ירידת ערך
ירידת הערך השנתית הממוצעת של סקודה קודיאק עומדת על כ-7.1%.
ירידת הערך בשנה הראשונה עמדה על כ-17.7%.
בשנה השניה ירידת הערך הייתה מתונה יותר – 13.1%.
בשנות הקורונה, כמו כלי רכב רבים בשוק, מחירו של קודיאק משומש לא ירד באופן דרמטי כך שבשנה השלישית הוא איבד רק 4.1% מערכו, וזה שיקם את עצמו לפי מחירון לוי יצחק בתחילת 2022.
*נכון לינואר 2022, עבור סקודה קודיאק 1.5 ל', 'סטייל', שנת 2019, מחירון לוי יצחק.
 
-
עיצוב ונוכחות
לקודיאק הופעה בוגרת ומאופקת, והוא אינו בולט על הכביש. יחד עם זאת, הוא מרשים בעיקר בשל גודלו ועיצובו הרבוע.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים של קודיאק מעוצב באופן פשוט ונקי, כמעט משעמם, אך הוא סה"כ מוצלח בזכות שילוב של הנדסת אנוש טובה ואיכות חומרים והרכבה מצוינות.
המרחב מלפנים נדיב מאוד, וגם בשורה השניה יש המון מקום לנוסעים.
השורה השלישית מאכזבת למבוגרים, ותתאים להסעות קצרות טווח, בעיקר של ילדים.
תא המטען סביר לקטגוריה כשכל המושבים בשימוש (233 ל') ויכול להיות ענק ממש עם קיפול המושבים.
 
-
מנוע וביצועים
הביצועים עם מנוע ה-1.5 ל' (150 כ"ס) מספקים, לא הרבה מעבר.
גרסת הדיזל (2.0 ל', 150 כ"ס) מספקת ביצועים טובים מאוד ביום יום ורק בעומס היינו שמחים לתוספת הספק.
גרסת הבנזין החזקה (2.0 ל', 190 כ"ס) כבר מציעה ביצועים טובים ממש שהולמים את הרכב המכובד הזה.
בכל הגרסאות אותה תיבת הילוכים. לרוב היא חלקה, כשרק במהירויות נמוכות היא מעט מהוססת ופחות נעימה.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בקודיאק טובה למדי, עם בידוד מוצלח מפני הדרך ובידוד רעשים יעיל. זה לא שיש כאן איכויות יוצאת דופן, אלא שהאווירה הכללית פשוט נעימה.
התנהגות הכביש מוצלחת, ומשרה ביטחון בשליטה על הכלי הגדול.
 
-
תמורה למחיר
מדובר ברכב העשוי היטב ובעל מפרט עשיר באבזור נוחות ובטיחות. שנתיים אחריות בלבד – עניין מסורתי בסקודה – איננו לעניין אך יש אפשרות לרכוש שנה נוספת.
רמת הגימור 'ביזנס' מציעה תמורה טובה מאוד למחיר המבוקש.
 
-
התפלגות מכירות
כחצי מדגמי קודיאק שנמסרו ב-2021 היו עם מנוע ה-1.5 ל'. השאר היו עירוב של שאר המנועים. בנוסף נמכרו לא מעט מרמות הגימור הגבוהות והיקרות.
-
גרסאות ורמות גימור
לקודיאק מגוון רחב של גרסאות ורמות גימור. רמת הבסיס, 'ביזנס' מחסירה מעט באבזור, כשהרמות הגבוהות מפנקות למדי.
-
בטיחות
סקודה קודיאק נבדק ב-2017 ע"י ארגון יורו NCAP וקיבל דירוג של חמישה כוכבים עם ציון מצוין בהגנה על מבוגרים (92%) וסביר בהגנה על ילדים (77%).
היצע מערכות הבטיחות כולל 7 כריות אוויר, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב הנסיעה ועוד כסטנדרט. רמות הגימור הגבוהות מוסיפות עוד בבטיחות.
 
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה למדי בכל הגרסאות.
עם מנוע ה-1.5 ל' כיסינו 11.3 ק"מ לליטר במסגרת מבחן דרכים מאומץ. גרסת הדיזל (150 כ"ס) כבר הרשימה ממש עם נתון של יותר מ-14 ק"מ לליטר.
 
-
מה חדש בסקודה קודיאק 2022
אין שינוי בדגם בשנה זו.
-
סיכום
מוצלח ומומלץ.
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 4.85%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותיך במאגר בנק ישראל.