באוגוסט האחרון נחשפה באופן רשמי פולקסווגן ID.7 החשמלית, המשפחתית הגדולה (סגמנט D) שלה שנועדה להתחרות ישירות במודל 3 של טסלה. כעת, אחרי שאפילו נהגנו בה במסגרת ההשקה העולמית, חושפת היצרנית הגרמנית את מרכב הסטיישן של הדגם מולו לטסלה (ולרבות אחרות) אין מענה ישיר.

פולקסווגן ID.7 טורר 2024
צילום: פולקסווגן
 

הסטיישן החשמלית

ה-ID.7 היא למעשה מכונית הסטיישן החשמלית הראשונה של היצרנית. ככזו המבוססת על ID.7 סדאן המופע הכללי דומה למדי במבט מלפנים. השינויים מתחילים בפרופיל הכולל קו גג הנמתח מעבר לראשי הנוסעים מאחור ומשתפל מטה בצורה מדורגת לטובת האווירודינמיות. בולטת למדי הדרך בה פולקסווגן שילבו שלושה צבעים למרכב: צבע המרכב עצמו, קורת הגג הנמתחת מהחזית עד לחלק האחורי הצבועה בכסף-אפור כפי שהתרגלנו לראות בדגמי ID.4 ו-ID.5 והגג הפנורמי עצמו בעל המראה השחור.

פולקסווגן ID.7 טורר
צילום: פולקסווגן

מאחור המופע הדומה לזה של ID.7 הרגילה ממשיך, מבנה הדלת החמישית שונה לגמרי כמובן, אך גם כאן יחידת תאורה רוחבית והפגוש המוכרים מהסדאן. לפי פולקסווגן, המופע של הטורר הזו אמור לשלב בין מראה של סטיישן "קלאסית" בסגנון פאסאט החדשה לזה של מרכב שוטינגברייק כמו של פולקסווגן ארטאון, אוקי. בכל מקרה, ממדיה החיצוניים לא נמסרו אך אלה לא צפויים להשתנות באופן משמעותי ביחס לסדאן.

פולקסווגן ID.7 טורר תא מטען
צילום: פולקסווגן

החלק היוצא נשכר מכל הסיפור הוא כמובן תא המטען שנפחו עומד על 605 ל' נאים בהחלט ונדיבים מאשר 532 ל' של הסדאן. למרות שגם לסדאן יש דלת חמישית שנפתחת הגובה העדיף של הסטיישן אמור לאפשר גם הטענה נוחה ויעילה יותר, כך פולקסווגן. רק נציין כי פאסאט החדשה, המוצעת גם כהיברידית-נטענת, מציעה תא מטען גדול עוד יותר: 690 ל'. עם קיפול המושבים נפח ההטענה גדל עד ל-1,714 ל'.

פולקסווגן ID.7 טורר סביבת נהג
צילום: פולקסווגן

בפולקסווגן לא מציינים זאת במפורש אך סביר שהטורר תוצע עם מגוון יחידות ההנעה של הסדאן. בשלב זה הסדאן מוצעת עם מנוע יחיד (286 כ"ס) והנעה אחורית ועם שתי סוללות לבחירה: 77 קוט"ש או 85 קוט"ש (נטו). לפי פולקסווגן הסטיישן תציע טווח נסיעה חשמלי של עד 685 ק"מ, ככל הנראה עם מארז הסוללות הגדול – כ-14 ק"מ פחות מהסדאן. גם כאן מערך טעינה מהירה המאפשר הספק מירבי של עד 200 ק"ו.

השאר, כמובן, דומה עד זהה לסדאן וזה כולל את סביבת הנהג החדשה והחדשנית שהציגה היצרנית עליה תוכלו לקרוא בהרחבה במבחן ההשקה שערכנו לדגם.