ב.מ.וו הציגה לראשונה את רכב התצוגה "ב.מ.וו נויה קלאסה X", הרכב הבא בסדרת רכבי הקונספט ממשפחת נויה קלאסה (Klasse) של היצרנית. נזכיר, שורת דגמי הקונספט "נויה" מציגים את הרעיון של היצרנית לקראת הדור הבא של דגמיה – כאלה שתוכננו מן היסוד מתוך מחשבה על ה"שלב הבא" והתאמה לעידן החדש. דגמים אלה יהיו חשמליים בלבד ויתבססו על פלטפורמה חדשה ועדכנית שאמור להציג שיפור בכל תחום (טעינה, הספק, טווח, קישוריות) ביחס לקיימות כיום. עוד בהרחבה על תכניות ב.מ.וו ניתן לקרוא כאן.

דגמי ב.מ.וו קלאסה
צילום: ב.מ.וו
 

לקראת דור חדש של iX3

רכב התצוגה שנחשף כעת מהווה קדימות לרכב פנאי חשמלי בינוני (D-SUV) שצפוי לראות אור בגרסת ייצור סדרתית כבר בשנה הבאה (2025). אותו רכב פנאי יהיה הראשון בסדרה החדשה להגיע אל הכביש, ובשלב זה שמו של הדגם הסדרתי לא הוכרז באופן רשמי. בכל מקרה, דגם זה יחליף בהיצע של היצרנית את ב.מ.וו iX3 הנוכחי אשר נחשף על בסיס פלטפורמה מוסבת לחשמל בשנת 2020.

ב.מ.וו קלאסה X קונספט חלק אחורי
צילום: ב.מ.וו

עיצובו החיצוני ממשיך לפתח את הקו שהוצג עם נויה קלאסה המקורי, כאן סבכת הכליות חוזרת להופיע בצורה יותר מוכרת במרכז באופן שמזכיר יותר את דגמי ב.מ.וו הנוכחיים. מן הכליות ניתן לראות חיבור באמצעות "מסכה" אל יחידות התאורה הצרות בצדדים. גם מאחור המופע כבר מתקרב מעט יותר לייצור ומזכיר במידה מסוימת את הסיומת שכבר ראינו עם ב.מ.וו iX, עד לא מזמן ספינת הדגל החשמלית של המותג. לפי ב.מ.וו, להשגת המופע העדכני ישנם לא מעט אלמנטים אשר יוצרו באמצעות הדפסה תלת-מימדים ולא היו ניתנים לייצור בשיטה אחרת.

ב.מ.וו קלאסה X
צילום: ב.מ.וו

בסביבת הנהג מופע אלגנטי, נקי ומנימליסטי כמקובל ברכבי תצוגה שכאלה. מול הנהג גלגל הגה רבוע, במרכז מסך מולטימדיה ענק ולא הרבה מעבר לכך. הנהג עצמו יהנה גם מתצוגה עילית מתקדמת שתפצה במידה על היעדר לוח מחוונים. בב.מ.וו מדגישים את שטח החלונות הגדול שאמור לייצר תחושה אוורירית ונעימה במיוחד – למערך הפנורמי הזה העניקה היצרנית את השם 'פנורמיק ויז'ן'. 

להשלמת האווירה ישנה תאורת אווירה מתקדמת הניתנת בקלות להתאמה אישית בהתאם למצב הרוח, מערכת שמע מושקעת, מושבים ארגונומיים ועוד.

ב.מ.וו קלאסה X סביבת נהג
צילום: ב.מ.וו

בצד ההנעה ה-X מבוסס, כאמור, על ארכיטקטורה חדשה לגמרי הכוללת מערך חשמלי במתח 800V. הסוללות שיוצעו עם הדגם הם מסוג ליתיום-יון בצפיפות אנרגטית גבוהה בכ-20% ביחס לאלה המוצעות כיום ע"י ב.מ.וו. השיפור בצפיפות יאפשר להפחית משקל או להגדיל את הטווח המירבי שצפוי לעלות בכ-30% ביחס לדגמים מקבילים של ב.מ.וו כיום. השיפור בטווח יגיע גם בזכות שימוש במנועים חשמליים יעילים יותר ועיצוב אווירודינאמי במיוחד – בב.מ.וו מצפים לשיפור של כ-20% בתחום זה. גם בתחום הטעינה צפוי שיפור עם טעינה מהירה שתאפשר להוסיף עד 300 ק"מ בכ-10 דקות.