תחרות אוטו השנה 2024 הגיעה לסיומה, וזו השנה ה-29 ברציפות מאז יצאה לדרך. כבכל שנה, גם הפעם צוות הכתבים של 'אוטו' התכנס לשורת דיונים ארוכה אשר בסופה, ובשקלול קולות הקוראים, נבחרה הזוכה גדולה בתחרות עליה תוכלו לקרוא כאן בהרחבה. לצד הפרס הגדול נבחרו גם הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות. בכל קטגוריה וקטגוריה נשקלו המתמודדים הראויים ביותר ודורגו לפי פרמטרים רבים המהווים שיקול בקניית רכב: יחידות הנעה, ביצועים, צריכת דלק, נוחות נסיעה, התנהגות כביש, בידוד רעשים, אבזור, תמורה ועוד. ובכל סגמנט וסגמנט נבחר בסוף זוכה אחד ויחיד.

והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2024 בקטגוריית רכבי פנאי קומפקטיים' הוא – קיה ספורטאז׳.

קיה ספורטאז׳ המקורי התגלגל בכבישי ישראל במשך מספר שנים אך לא הותיר חותם של ממש – ואם הייתם מספרים לו שהדור החמישי היה זוכה בתואר ׳אוטו השנה בסגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים״ הוא היה מתקשה להאמין. ואכן, לא רק שספורטאז׳ זכה בתואר בשנת 2023, הוא משחזר את ההישג גם השנה, וזו השנה השנייה ברציפות.

קיה ספורטאז׳ אוטו השנה 2024 פנאי קומפקטי
צילום: אלי שאולי

הדור החמישי של ספורטאז׳ הושק בשנת 2021, הגיע לישראל בשנת 2022. דור זה מבוסס על פלטפורמה חדשה לגמרי של היצרנית אשר מציגה שיפור בכל תחום ביחס לזו של הדור היוצא. הפלטפורמה החדשה אפשרה, לראשונה בתולדות הדגם, לשלב גם יחידות הנעה מחושמלות – עוד עליהן בהמשך.

הדבר הראשון שבולט בספורטאז׳ החדש הוא העיצוב – בקיה הלכו על כל הקופה ועיצבו רכב שלא מותיר אף אחד אדיש אליו. הקווים הזורמים מהחזית בעלת ההבעה אל הפרופיל האתלטי מגיעים עד לחלק האחורי הנאה והמקורי למראה. רמות הגימור הגבוהות מוסיפות עוד עושר ופרטים ליצירת הופעה מרשימה בהחלט.

קיה ספורטאז׳ אוטו השנה 2024 פנאי קומפקטי
צילום: אלי שאולי

הספורטאז׳ מוסיף לעצמו נקודות גם בסביבת הנהג. לא רק שמדובר באחד מרכבי פנאי השימושיים והמרווחים בסגמנט – תנאי בסיס לזכיה בתואר בקטגוריה הרלוונטית בעיקר למשפחות – העיצוב משחק כאן תפקיד משמעותי.

מדובר בסביבת נהג בעלת מופע מודרני ועדכני שמצליחה להרשים גם כיום, כשלוש שנים אחרי שהוצג. ספורטאז׳ היה מהדגמים הראשונים בסגמנט לאמץ סידור של שני מסכים על מישור אחד – המסך הראשון משמש עבור מערכת המולטימדיה והשני עבור לוח המחוונים. על אלה מוסיף הספורטאז׳ סידור מקורי לפקדי מערך המולטימדיה והמיזוג המוצגים על מסך מגע בעל תצוגה מתחלפת. רעיון מקורי שמבוצע היטב ונראה נהדר. אהבנו!

קיה ספורטאז׳ אוטו השנה 2024 פנאי קומפקטי
צילום: אלי שאולי

כבעבר, ספורטאז׳ מוצע עם מגוון רחב של יחידות הנעה, אולי המגוון הרחב בסגמנט. בבסיס ישנו מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ל׳ המפיק 156 כ״ס, וזה לצד מנוע דיזל בנפח 1.6 ל׳ המפיק 136 כ״ס – וסוג המנועים הזה הופך לנדיר כיום. בראש ההיצע ה״רגיל״ מנוע טורבו-בנזין מוצלח בנפח 1.6 ל׳ המפיק 180 כ״ס.

רוצים משהו יותר חסכוני ומתקדם? ספורטאז׳ מוצע עם שתי יחידות הנעה היברידיות המשלבות את מנוע הטורבו-בנזין עם מערך חשמלי והספק משולב של 230 כ״ס בהנעה קדמית או 265 כ״ס בהנעה כפולה. מעבר לכך, גרסת ההנעה הכפולה היא גם היברידית-נטענת המסוגלת לכסות מרחק של כמה עשרות קילומטרים על חשמל בלבד.

בקיצור, מכל הסיבות האלה, קיה ספורטאז׳ הוא הזוכה שלנו בתואר ׳אוטו השנה 2024 בסגמנט רכבי הפנאי קומפקטיים׳.

קיה ספורטאז׳ אוטו השנה 2024 פנאי קומפקטי
צילום: אלי שאולי