בחודש ספטמבר האחרון טסלה חדשה את מודל 3 שלה לאחר מתיחת פנים ראשונה ומקיפה למדי. הדגם נחשף אז בגרסאות הנעה אחורית והטווח הארוך עם הבטחה לגרסת ביצועים חדשה שתוצג בהמשך – וכעת הגיעה תורה של זו האחרונה להיחשף.

לפי טסלה, גרסת הביצועים החדשה תציע הפעם הבדלים משמעותיים יותר מאשר בדגמי העבר. זה מתחיל בעיצוב החיצוני הכולל פגוש קדמי שונה עם כונסי אוויר בצדדים וספליטר בתחתית ליצירת הופעה דינאמית יותר. יש גם חישוקים קלים (20 אינץ׳) בעיצוב חדש, פגוש אחורי שוני עם דיפיוזר בתחתית וכנף קטנה על קצה דלת תא המטען. לפי טסלה, השינויים הללו אמורים לתרום גם להצמדה ולא רק להופעה.

טסלה מודל 3 פרפורמנס לבנה
צילום: טסלה

בפנים ניתן למצוא, לראשונה בדגם, מושבי ספורט יעודיים לגרסה זו, ולמרות המבנה הספורטיבי ותמיכת הצד המשופרת והם עדיין מציעים חימום ואוורור. מעבר לכך הגימורים והדיפונים מעט שונים, כוללים שילוב של דיפונים מסיבי פחמן בדשבורד, למשל.

מתחת לפח ישנה מערכת הנעה מעודכנת הכוללת עדיין שני מנועים חשמליים והנעה כפולה. ההספק הכולל עומד על 460 כ״ס, אולם בארה״ב מדווחים על הספק מירבי זמני של עד 510 כ״ס. התוצאה היא תאוצה ל-100 קמ״ש ב-3.1 שניות בלבד, אולם כרגיל אצל טסלה הנתון לא כולל את ה׳רולאאוט׳ (גלגול ראשוני) כך שיש להוסיף כ-0.2 שניות לנתון האמיתי ביציאה מהמקום.

טסלה מודל 3 פרפורמנס סביבת נהג
צילום: טסלה

לפי טסלה מערך המתלים עבר שדרוג מקיף ביחס לגרסאות הרגילות וביחס לדור היוצא. ראשית, גרסת הביצועים זוכה להנמכת מרכב של 1 ס״מ, זאת כמובן כחלק מכיול המתלים הספורטיבי. בנוסף, לגרסה זו מערך בולמים אדפטיבי, המוצע לראשונה בדגם. לפי טסלה, המערך החדש מאפשר להתאים את פעולת הבולמים למגוון תנאי דרך בזכות מגוון מצבי פעולה: ספורט, מסלול ואוטומטי.

גם מערך הבלמים שודרג (טסלה לא מציינת כיצד), הצמיגים הסטנדרטיים הם פירלי P זירו 4 דביקים ורחבים, בקרות היציבות והמשיכה כוילו מחדש לגרסה זו לחופש פעולה גדול יותר ועוד.

טסלה מודל 3 פרפורמנס שחורה
צילום: טסלה

הסוללה ללא שינוי מגרסת הטווח הארוך ולגרסה זו טווח מירבי של עד 528 ק״מ בין טעינות, כמעט 100 ק״מ פחות מאשר הנתון של גרסת הטווח הארוך. טעינה מהירה אפשרית עד הספק מירבי של 250 ק״ו.

טסלה מודל 3 ׳ביצועים׳ זמינה כבר כעת להזמנה בישראל. מחירה נקבע על 273,278 שקלים, כ-31,500 שקלים יותר ממחירה של גרסת הטווח הארוך.

טסלה מודל 3 פרפורמנס 2024
צילום: טסלה