פולקסווגן טי קרוס 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד
-
רקע כללי
פולקסווגן טי קרוס (T-Cross), הוא רכב פנאי קטן המבוסס על פלטפורמת הפולו. הטי קרוס הוצג בעולם בסוף שנת 2018.
הטי קרוס מבוסס על פלטפורמת ה-MQB-A0 המיועדת לכלים הקטנים של קונצרן פולקסווגן, כמו פולקסווגן פולו וסיאט ארונה. ביחס לפולו הוא מציע בסיס גלגלים דומה (כ-255 ס"מ) אך ארוך ממנה בכחמישה ס"מ (411). גודלו של תא המטען בר שינוי בין 380 עד ל-455 ליטר וזאת על חשבון מרווח הרגליים של הנוסעים בספסל האחורי שנע על מסילה.
פולקסווגן טי קרוס מוצע בישראל עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.0 ליטר (3 ציל'), שמספק 110 כ"ס (בעבר 115 כ"ס) ומשודך לתיבת רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. ההנעה קדמית. מעמידה ל-100 קמ"ש מאיץ הטי קרוס בתוך 10.2 שניות ומהירותו מרבית היא 193 קמ"ש.
הטי קרוס משווק בישראל בשתי רמות גימור – 'קומפורטליין' ו'קומפורטליין פלוס' . אבזור הבטיחות כולל בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית כסטנדרט, כאשר רמת הגימור הגבוהה מוסיפה גם ניטור רכב בשטחים מתים.
השיווק של פולקסווגן טי קרוס בישראל החל בחודש ינואר בשנת 2020.
-
עיצוב ונוכחות
בזכות מכסה מנוע גדול ושטח, קורה אחורית רחבה ולא מעט קווים ישרים הטי קרוס נראה קשוח ומגודל יותר ממה שהוא באמת. רמת הגימור הגבוהה מוסיפה גם חישוקים גדולים ונגיעות שחור (במראות, למשל) והתוצאה נאה.
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב הכללי של סביבת הנהג מוכר מדגמים אחרים של פולקסווגן והמראה בסך הכל מכובד, גם אם לא הכי מקורי.
מסך המולטימדיה (8 אינץ') נראה מצוין, אך מנגד מערכת בקרת האקלים מעט פשוטה למראה. איכות החומרים סבירה – יש יותר מדי פלסטיקים נוקשים שמותירים תחושה חלולה. איכות ההרכב מצוינת.
תנוחת הנהיגה גבוהה ושלטת, מעניקה תחושה שמדובר ברכב גדול ממה שהוא באמת. מאחור המרחב מספק לשני נוסעים כאשר המושב מוסט לאחור.
תא המטען גדול (380-455 ל') ובעל רצפה כפולה ופתרונות עגינה. ברחבי תא הנוסעים יש שפע של תאי אחסון.
 
-
מנוע וביצועים
יחידת הכוח מוכרת מדגמים רבים של הקונצרן ועושה גם פה עבודה טובה למדי. הביצועים מספקים וצליל המנוע נוכח אך ספורטיבי.
לחובתה אופי פעולה שאינו תמיד רהוט או מעודן במיוחד.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה ראויה מחוץ לעיר ברוב הזמן ובמרבית התנאים. בתוך העיר הטי קרוס מרשים פחות, במהירויות נמוכות הוא פחות נוח. ישנם לא מעט רעשי רוח וכביש שחודרים לתא הנוסעים.
בשביל התחושה שמעניק הטי קרוס אינה חסונה במיוחד.
התנהגות הכביש טובה – ברורה ונוסכת ביטחון בנהג. ריסון המרכב טוב, האחיזה גבוהה ולהגה משקל נכון.
 
-
תמורה למחיר
טי קרוס מתומחר בדומה לכלים הגדולים והאיכותיים יותר בסגמנט, אך הוא קטן מהם במידותיו ומוצע עם מנוע חלש יותר.
-
גרסאות ורמות גימור
פולקסווגן טי קרוס משווק בישראל בגרסה אחת המוצעת בשתי רמות גימור.
המנוע היחיד המוצע בישראל הוא מנוע ה-1.0 ל' המוכר (טורבו, 3 ציל') המפיק 110 כ"ס ומשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. ההנעה קדמית.
רמת הגימור הבסיסית ('לייף') כוללת מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 8 אינץ' (חיבור לאפל ואנדרואיד), מצלמת נסיע הלאחור, קיפול חשמלי למראות, חישוקי 16 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי ועוד.
רמת הגימור 'לייף פלוס' מוסיפה כניסה והנעה ללא מפתח, מושבים משופרים, חלונות מושחמים מאחור, חישוקי 17 אינץ' ועוד.
 
-
בטיחות
פולקסווגן טי קרוס נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2019 וקיבל דירוג של חמישה כוכבי בטיחות עם ציון גבוה במיוחד בהגנה על מבוגרים (97%) וציון גבוה בהגנה על ילדים (86%).
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל מערכת תיקון סטייה מנתיב, מערכת בלימה אוטונומית (כולל הולכי רגל), בקרת שיוט אדפטיבית ועוד כסטנדרט.
ברמת גימור 'לייף' יש גם מערכת לניטור רכב בשטח מת, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור ועוד.
 
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במבחן מאומץ עמדה על 10.7 ק"מ לליטר, סביר.
-
מה חדש בפולקסווגן טי קרוס 2024
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.
-
סיכום
מוצלח, אבל קצת קטן ויקר.