מוקדם יותר השנה סיפרנו לכם כי מזראטי מתעתדת להיפרד ממנוע ה-V8 ב-2024, וכעת מודיעה גם יגואר על פרידה רשמית ממכוניות ספורט מונעות בנזין.

כדי לציין את המאורע המבאס, יגואר מציגה מהדורה מיוצדת של ה-F טייפ בשם ZP. המהדורה מקבלת את שמה ואת ההשראה העיצובית משתי גרסאות של ה-E-טייפ האגדית שהתחרו בלה מאן בשנות ה-60 וזכו לכינוי "פרוייקט ZP". 

יגואר F טייפ
צילום: יגואר

ה-ZP העדכנית תוצע במרכב קופה או רודסטר, תיוצר ב-150 יחידות בלבד, ותתבסס על ה-F טייפ R בגרסת העל P575.

כראוי למהדורת פרידה, היא תצויד במנוע ה-V8 המוגדש בנפח 5.0 ליטר המייצר 575 כ"ס. הזינוק למאה קמ"ש יארוך 3.5 שניות בדרך למהירות מרבית של 300 קמ"ש. הכוח נשלח לגלגלים האחוריים בלבד באמצעות תיבת שמונה הילוכים אוטומטית.

יגואר F טייפ מהדורה אחרונה
צילום: יגואר

המאפיינים הוויזואליים המיוחדים כוללים עיגול לבן בצביעה ידנית על כל אחת מהדלתות, ובחירה בין שני צבעי מרכב בהשראת אותן מכוניות מירוץ משנות השישים - כחול מבריק עם ריפוד אדום-שחור או אפור מבריק עם ריפוד כחול-חום.

בכל צבע שתבחרו תקבלו סבכה עם מסגרת לבנה מבריקה, ומנגד, קאליפרים שחורים וקישוטים תואמים מסביב.

יגואר F טייפ סביבת נהג
צילום: יגואר

תגי 'ZP Edition' יוטבעו בקשתות הגלגלים הקדמיים, לצד חישוקים מחושלים בגודל 20 אינץ', לוח מחוונים שחור מבריק ולוחית שמציינת שזהו דגם "1 מ-150".

כל שלושת מנועי הבנזין שמוצעים ב-F טייפ ייצאו לפנסיה בשנה הבאה, כאשר יגואר מתכוננת להמציא את עצמה מחדש כמותג יוקרה חשמלי טהור בשנת 2025. אל ה-F-טייפ יצטרפו בפרישה כל דגמי הבנזין של יגואר, כולל רכבי הפנאי E פייס ו-F פייס ודגמי הסדאן XE ו-XF.

אכן תמונות קשות.

יגואר F טייפ 150 רכבים
צילום: יגואר