יגואר XF - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / עיצוב ייחודי בחוץ ובסביבת הנהג, הידור ואבזור כנדרש, טיפול יעיל בשיבושים קשים, יכולת דינמית גבוהה מאוד, ביצועים טובים ב-2.0 ל', מעולים ב-3.0 ל'.

חסרונות / יקרה במסגרת היבוא הקודם, טיפול לא יעיל בשיבושים קטנים.

בשורה התחתונה / ראויה לעיון במחיר הנכון.

יגואר XF 2021 חוות דעת

  • רקע כללי

    אחרי שהדור הראשון של ה-XF נהנה ממראה עדכני וייחודי גם אחרי שמונה שנות שירות, מובן מדוע בחרו אנשי יגואר לשמור על העיצוב הבסיסי גם בדגם החדש של ה-XF.

    למרות הדמיון הגדול (מדי?) בין שני הדורות, הדור השני הוא דגם חדש לחלוטין, המתבסס על רצפה חדשה (זו של ה-XE, הקטנה יותר) וקלת משקל מבעבר.

    ההבדל במשקל מגיע עד לכדי 190 ק"ג ביחס לדור היוצא - דבר שהתאפשר, בין השאר, הודות לשימוש נרחב באלומיניום בחלקי המרכב.

    הממדים, לעומת זאת, נותרו כבעבר - למעט בסיס הגלגלים, שהתארך ב-5 ס"מ. תא הנוסעים חדש לחלוטין, כשהחידוש מתמקד בהתווספותם של לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ובמסך מגע מרכזי ("10.2) המשרת את ממשק התפעול של הרכב.

    לישראל מגיעה ה-XF עם שתי יחידות הנעה, כששתיהן הופיעו עוד בדור הקודם - 2.0 ל' טורבו (240 כ"ס) ו-3.0 ל' עם מגדש-על (380 כ"ס, חזק ב-40 כ"ס משל הדור היוצא), אליהם משודכת תיבה אוט' עם 8 יחסי העברה.

    לישראל הגיעה ה-XF בנובמבר 2015, כשמחיר גרסת הבסיס נותר כבעבר - אך זה של הגרסה החזקה והמאובזרת האמיר בלמעלה מ-10%.

  • עיצוב ונוכחות

    הדגם החדש, כמו קודמו, מציע עיצוב מזוהה, מרשים ומקורי בין מכוניות הסלון.

     

    יחד עם זאת, הדור החדש נראה מלפנים כמו מתיחת פנים מוצלחת לדור הקודם ולא דגם חדש לגמרי.

  • תא נוסעים ומטען

    ברגע הראשון, נראה כי סביבת הנהג כמעט זהה לזו של הדור הקודם, אבל אחרי התמקמות ראשונית ניכרים הבדלים מוחשיים - ואלה כוללים בעיקר איכויות ביצוע טובות יותר. המרחב, מלפנים כמו גם מאחור, שופר משמעותית לעומת הדגם הקודם.

  • מנוע וביצועים

    כבר בגרסת הבסיס (2.0 ל' טורבו, 240 כ"ס) הביצועים טובים למדי.

     

    תיבת ההילוכים מעט איטית במצב הרגיל שלה,
    אך מצב הספורט מעלים מגרעת זו.

     

    צריכת הדלק הממוצעת בימי המבחן עמדה על 8.2 ק"מ לליטר - סביר למדי, בהתחשב בקצב הנהיגה.

  • נוחות והתנהגות

    בולמי ה-XF מציעים מהלך ראשוני מעט נוקשה, ולכן חלק מהשיבושים עוברים לתא באופן מעט מורגש מדי בנהיגה עירונית.

     

    אבל דווקא השיבושים שנראים רע יותר, ודורשים יותר מהבולמים, עוברים בצורה חלקה יותר.

     

    היכולת הדינאמית גבוהה מאוד.

  • תמורה למחיר

    ה-XF תתאים למי שרוצה רכב קצת-שונה, עם עיצוב מרשים ורמת אבזור טובה למדי.

     

    יחד עם זאת, ה-XF יקרה מאודי A6 וב.מ.וו סדרה 5 - ולא בטוח שיש סיבה לבחור דווקא בזו עם סמל החתול מלפנים.

  • סיכום

    לפעמים "טוב מאוד" לא מספיק בכיתת מחוננים.

יגואר XF גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג יגואר XF
יגואר XF גרסאות נפח מנוע כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר יבואן
1999
240
4,845
459,000
1999
240
5,162
489,000
2995
380
-
-
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום:
  • צילום:
  • צילום:
  • צילום:
  • צילום:
  • צילום:
  • צילום:
  • צילום:
  • צילום:

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך יגואר XF?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

מתחרים יגואר XF

יגואר XF צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

3
יגואר XF צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
12 8.5 15.9 9.7 14
13.3 9.5 17.2 9.9 13
13.3 9.5 17.2 9.9 13
5
9.9